X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דניאל שטרית   |  תיכון עירוני ה', תל-אביב
ניצול של ילדים ונערים תמימים לביצוע פעולות טרור, אינו "המצאה" מזרח תיכונית. לתופעה הפסולה הזו, שורשים עמוקים
▪  ▪  ▪
גיוס בכפייה של ילדים ונוער

במשך 12 שנה אני קמה לבוקר קיצי שטוף שמש, או לחלופין לבוקר חורפי שבו אני מתעצלת לקום מהמיטה החמה. אני שותה את כוס הקפה שלי, עולה על קו 4 ונוסעת לבית הספר, חולפת על פני אותם מראות מוכרים; המספרות, המסעדות, האנשים בדרכם לעבודה... שתים עשרה שנה של שגרה. לא פעם עלה בי החשש, כי מחר בבוקר, לא אקום לאותה שגרה. החיים במדינה הזו, שאדמתה ספוגה בדם קורבנות הטרור והמלחמות, עלולים לשבור את שגרת חיי הנינוחה והבטוחה. החשש לאובדן הביטחון האישי והמשפחתי, במציאות שבה אנו חיים, תמיד מקנן בתוכי, אך למזלי הטוב, לא חוויתי את המלחמה על בשרי והחשש נשאר חשש. לעומת זאת, לילדים ולנערים במדינות אחרות בעולם השקועות במלחמות ובשפיכות דמים, החשש שלי, הוא שגרת יומם.
קשה להאמין שאנחנו חיים במאה ה-21 ותופעת גיוס בכפייה של ילדים ונוער לארגונים צבאיים, למטרות איבה וטרור עדיין נפוצה. עוד יותר קשה להאמין שכל זה קורה מתחת לאף שלנו, בחצר של השכנים. אנחנו בכל זאת מדינה שחיה יומיום במלחמה ועדיין אנחנו עיוורים למה שקורה סביבנו. על-פי נתונים של ארגון "בצלם" (נכון לשנת 2000 עד 2005) 668 ילדים פלשתינים נהרגו בשטחים כתוצאה מפעילות כוחות הביטחון הישראלים וילד אחד נהרג בשטח ישראל. 38 ילדים ישראלים נהרגו מפעולות של פלשתינים בשטחים ו-80 נהרגו בשטח ישראל.
השימוש בילדים לביצוע פעולות טרור נגד ישראל, אינו נחשב יותר, מאז פרוץ האינתיפאדה השנייה, לתופעה חריגה. כך לדוגמה, בחודש יוני 2007, נתקל כוח צה"ל בשלשה ילדים מרצועת עזה, שנשאו על גופם מטעני חבלה, בדרכם לביצוע פיגוע התאבדות. בהיתקלות נהרגו שני ילדים והשלישי נפצע קשה. ארגוני הטרור מנצלים את חזותם התמימה לכאורה של הילדים, במטרה לבצע פיגועי התאבדות, להבריח אמצעי לחימה דרך מנהרות, לבצע תצפיות ולאסוף מודיעין על היחידות של צה"ל.
ניצול של ילדים ונערים תמימים לביצוע פעולות טרור, אינו "המצאה" מזרח תיכונית. לתופעה הפסולה הזו, שורשים עמוקים. בעת העתיקה וגם בימי הביניים באירופה נהגו לגייס ילדים בני 12 למטרות צבאיות, בעיקר כנושאי כלים ורכבים. ב"מסע הצלב של הילדים" בשנת 1212, גייסו אלפי ילדים כחיילים לא מאומנים תחת ההנחה שכוח שמימי יאפשר להם לנצח את שורות האויב.
בלוחמה המודרנית חלק מהילדים שירתו כמתופפים, נערים רבים הצטרפו לצי המלכותי הבריטי ודאגו לאספקת אבק שריפה ממחסן התחמושת לצוות התותח בספינה.
במהלך מלחמת העולם השנייה, הילדים והנערים, בשני צדי המתרס, נחשפו למציאות הקשה של מלחמה. ילדים יהודים נטלו חלק פעיל בהתקוממויות כגון מרד ורשה בשנת 1944, לצד התנאים הקשים והבלתי נסבלים של החיים בגטאות ובמחנות הריכוז וההשמדה. ילדים בגטאות ברחו דרך פרצות בחומות הגטו, כדי להשיג אוכל למשפחתם. ילדים נותרו ללא הורים ובני משפחה, מעטים שרדו ונותרו יתומים.
לעומתם, נערים בגרמניה הצטרפו לתנועת הנוער ההיטלראית, שהיתה למעשה, ארגון צבאי רשמי בגרמניה הנאצית. במסגרת הארגון, הוחדרה בנערים האידיאולוגיה הנאצית, הם הוכשרו כלוחמים, ולבסוף גויסו למערך השירות הסדיר בגילאים הולכים וקטנים. כראייה לכך צעירים רבים לקחו חלק בקרב על ברלין ב-1945 ונפלו במערכה זו.
במהלך מלחמת וייטנאם, דווח על מספר אירועים בהם ניתנו רימוני יד וחומרי נפץ לילדים ונערים וייטנאמים. במקרים אחרים, ילדים ונערים נשלחו להתרועע עם החיילים האמריקניים כאשר חומר נפץ הקשור לגופם הופעל על-ידי שלט רחוק וגרם למותם.
למלחמת אירן-עירק שהחלה בשנת 1980 גויסו נערים, במקום החיילים הבוגרים שנהרגו בהמוניהם. אירן הואשמה בשימוש בילדים ונערים לפינוי שדות מוקשים. ילדים ונערים אולצו לרוץ לפני החיילים ושימשו כמגן אנושי, ללא התחשבות וחמלה באנושיותם של הילדים עצמם.
תיאור של עיתונאי מזרח אירופאי שליווה את הכוחות הלוחמים ממחיש את אכזריות המעשה - "עשרות אלפי ילדים קשורים יחד בקבוצות של 20 כדי למנוע ממוגי הלב מלנטוש את עמדתם".

System.String[]

תאריך:  13/04/2008   |   עודכן:  14/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ילדות בשדה מוקשים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ערבוב בלתי נסבל ומסקנה מעורפלת
תוכי יוסי  |  13/04/08 18:01
2
עצוב כמה שנכון
yoav4  |  13/04/08 18:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון זגר
מאמר זה סוקר את השפעות המיתון הגלובאלי על פריחת הבנקאות האלקטרונית, הסיבות להגירה של לקוחות אל האינטרנט והשירותים המקוונים ואת היתרונות של ממשקים אלקטרוניים במתן פתרונות לחשש ולפאסיביות של לקוחות
עו"ד יוסי דר
גם אם אמינותה של המתלוננת לטענת האונס פגומה - אין להסיק מכך ישירות באשר לאמינותה לעניין המעשה הפיזי של הבעילה עצמה
מעוזיה סגל
אריה אבנרי הוא דמות יוצאת דופן. יש כאלה האוהבים אותו אהבת נפש וכאלה שתחושתם כלפיו היא ההפך הגמור. להתעלם ממנו אי-אפשר    דברים שנאמרו באירוע השקת ספרו של אבנרי - זעקי ארץ אהובה
אליקים העצני
האלוף בני פלד, מפקד חיל האוויר המנוח, קרא לממשלת ישראל "ועד-קהילה". נעמי שמר זכרונה לברכה קראה לה - "הנהלה". והממשלות בזמנים ההם עוד היו כענקים לעומת החבורה העלובה המכהנת היום כממשלה
ראובן לייב
מסעדת "הסוכה הלבנה" שבנמל תל אביב, הנושקת לכחול-המים, משרה על סועדיה אווירה רומנטית, ומלבד האוכל המגוון ואנין הטעם אפשר גם להתחכך בה עם ה"מי ומי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il