X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעת האחרונה רכב הפך להיות יותר מאשר מוצר נוחות או כסמל מעמדי בחברה, הוא הפך להיות כלי בסיסי לקיום. הכיצד הפך להיות אדם המחזיק ברכב לצורך עצמי קיומי ולצרכי משפחה לא ראוי לקבלת קצבת תמיכה?
▪  ▪  ▪

בעת האחרונה רכב הפך להיות יותר מאשר מוצר נוחות או סמל מעמדי בחברה, הוא הפך להיות כלי בסיסי לקיום של אדם. בשל השינוי בתפיסה כלפי יעודו של רכב הוגשה הצעת חוק שעניינה הוא כי מקבלי הבטחת הכנסה יהיו זכאים להחזיק ברכב מבלי שתאבד זכותם לקיצבה.
במצב הנוכחי אדם אשר מקבל קיצבה לא יכול להמשיך לקבלה אם הוא מחזיק ברכב. אלא אם מתקיימות בו עילות מיוחדות, ובדרך כלל בריאותיות, בחוק הבטחת הכנסה. המצב הנוכחי מונע מאדם את יכולת התנועה בעולם שהוא תחבורתי ומחבר מקומות רחוקים בזמנים קצרים, וזאת כל עוד יש לך רכב.
התחבורה הציבורית אומנם מספקת מענה כלשהו לאדם המבקש להגיע ליעד כלשהו, אך העלות ופריסת התחבורה ברחבי הארץ אינה הופכת את השימוש בה לכדאית ויעילה.
הצעת החוק מאפשרת לבעלי משפחות בנות 2 ילדים מתחת לגיל 15 להחזיק ברכב מתחת ל-1,300 סמ"ק ומעל חמש שנים על הכביש, רכב שהוא בהגדרת המחוקק "קטן וישן" אשר אין לראות בו נכס לבעליו. אפשרות שנייה היא במשפחה מרובת ילדים או-אז תוכל המשפחה לקנות רכב בנפח הגדול מ-1,300 סמ"ק.
כיום מחיר רכב יכול לעמוד על אלפים בודדים ונראה כי שלילת קצבה מאדם בשל החזקת רכב נשענת על יסודות עתיקים שלא מותאמים לזמננו. כיצד הפך להיות אדם המחזיק ברכב לצורך עצמי קיומי ולצרכי משפחה לא ראוי לקבלת קצבת תמיכה?
הצעת החוק הינה מבורכת שכן היא מאפשרת למשפחה לנהל את חייה כמשפחה רגילה בישראל, אין היא מוגבלת בשימוש בתחבורה ציבורית ומאפשרת שליטה אישית של המשפחה בתנועתה בלי להיות תלויה בגורם חיצוני כמו שעות פעילות התחבורה הציבורית, שלא פעילות בשעות וימים מסוימים גם כך.
כמו כן, אדם בעל רכב יכול לעבוד בעבודות שונות ולצאת ממעגל מקבלי הבטחת ההכנסה. בשל העובדה שבמצב הקיים בשוק העבודה אדם צריך להיות נייד וגמיש על-מנת לעבוד, לא תמיד הוא יכול להסתמך על תחבורה ציבורית. במיוחד כאשר אדם מסיים משמרת בשעה מאוחרת או יוצא לעבודות בשעות משתנות שמקשות על תיכנון סדר היום לפי זמני התחבורה הציבורית.
נראה כי המעבר של רכב מתפיסה של סמל סטאטוס לצורך קיומי מקבלת חותמת רשמית על-ידי הצעת חוק זו, שמהווה התאמה ראויה של המחוקק לרוח הזמן.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  17/04/2008   |   עודכן:  17/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכב לכולם, אבל ישן וקטן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המדינה בחזקת טובל ושרץ בידו
איתן  |  17/04/08 18:44
2
ז.א. שמי שבפנסייה ביטוח לאומי
יהודה המכבי  |  19/04/08 07:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
מטרתו העיקרית של מאמר זה, הינו ליתן לקורא עצות שימושיות כיצד לבחור רואה חשבון ו/או יועץ מס (להלן: "מייצג")
ירון זכאי
ג'ימי קרטר, בחוסר הבנתו ובשנאתו הרבה לישראל, נתן נשק בידי האפגנים, הכין את התשתית לשתי מלחמות המפרץ, ולחץ על ישראל לצאת מלבנון ובכך יצר את ארגון חיזבאללה    כך הסתבך העולם כולו בגלל שונאי ישראל
איתמר לוין
המצוות הקשורות לפסח היו הקשות ביותר לקיום בזמן השואה. מהיכן יבוא קמח למצות, במצב שבו אפילו הלחם ניתן במשורה?    ההגדה החדשה "דם ואש ותימרות עשן" עוסקת בקו התפר שבין פסח, שואה, מצוות והגות
איתמר לוין
איסור גילוי עריות חל אומנם גם על גויים, אך על יהודים הוא מורחב בהרבה. כמו חג הפסח, מטרתו היא להבטיח את שלמות התא המשפחתי - אבן היסוד של עם ישראל
אליקים העצני
ערוץ 1 הכין כתבת תחקיר על עמותת אלע"ד המפעילה את אתר עיר דוד    לא רק פרשת עיר דוד נחשפת כאן. המלחמה על נשמת העם המשתוללת בתוך חברתנו - מקופלת בפרשה הזאת כבקליפת אגוז: הקוטב הציוני והקוטב האנטי-ציוני מתעמתים - בציון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il