X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העמותה לתיירות תל אביב-יפו השיקה סיורי אביב-קיץ מי שרוצה לדעת איך נולדת עיר יוכל לגלות איך הפכה אחוזת בית הקטנה משכונה של שישה רחובות לעיר הגדולה בארץ יהיו גם תשובות לסוגיות היכן נמצאים הפנס והקיוסק הראשונים בעיר ואיך קראו לקולנוע הראשון הסיורים מיועדים לילדים, מתבגרים, מבוגרים, רומנטיקנים, ספורטאים, נוסטלגיים, משפחות ויחידים, מקומיים וזרים
▪  ▪  ▪
שדרות רוטשילד
[צילומים: עמותת התיירות ת"א-יפו]

העיר הגדולה בישראל מתחילה את עונת האביב והקיץ עם הפנים לתיירים הזרים והמקומיים. העמותה לתיירות תל אביב-יפו השיקה את סדרת סיוריה הממוקדים הכוללת 26 סיורים הפונים לילדים, מתבגרים, מבוגרים, רומנטיקנים, ספורטאים, נוסטלגיים, משפחות ויחידים. חלק מהסיורים משלבים הפעלות, המחזות וטעימות, חלקם מתקיימים ביום - ומיעוטם מתנהלים בלילה.
כשהיינו ילדים
בסדרה קיימים שישה סיורים חדשים, שבראשם זה המכונה 'כשהיינו ילדים'. הוא מתמקד במשחקי הילדים, השירים והאווירה התל אביבית של שנות הארבעים והחמישים. המדריך דורון עוזר מחזיר לעץ התות של סבתא בת-שבע, לאריה המפחיד בסמטה אלמונית, לחיים פטיפון, למגרש מכבי הישן, למחבואים בבית הקברות, ולמשחקים עם "פוס" ול-"שברו את הכלים ולא משחקים".
הסיור מאחורי הקלעים של המושבה שרונה ומנשייה כולל מסע היסטורי עם זיקה לכאן ולעכשיו בין שני פרויקטים הנמצאים בהתהוות - בין הבתים והרחובות הירוקים של המושבה הטמפלרית שרונה בדרום הקרייה, ובמתחם תחנת הרכבת מנשייה. שני המתחמים עוברים כיום תהליך של שיחזור ושימור לקראת הפיכתם למוקדי תרבות, מורשת ופנאי. הסיור מלווה באוטובוס צמוד, עם המדריכים יוסי גולדברג ובשמת כוכב.
לזכרו של עלי מוהר
העמותה החליטה למסד סיור לזכר איש העט עלי מוהר. הוא מכונה מהנעשה בעירנו, בנתיבי מוהר, שאמר כי "שלא כמו בתל ארכיאולוגי, אם נחפור מתחת ליסודותיה של תל אביב לא נמצא עתיקות. התל היחיד הוא זיכרונם של תושבי עירנו, שבלכתם ברחובותיה עשויים לראות מדי פעם עיר סמויה מן העין...". הסיור הוא לאורכן של שדרות בן-גוריון, בנתיב זכרונותיו של מוהר, אמן המילים שהיה מזוהה כל-כך עם העיר, עם אופיה ויצירתה. המדריכה היא בשמת כוכב.
הסיור על אופניים בפארק הוא סיור לילה רומנטי הכולל מסע באופניים עם מדריך ברחבי פארק הירקון על שלל הפינות הקסומות הנחבאות בו, ועצירה לפיקניק רומנטי לאור כוכבים. חוויית הרכיבה לזוגות כוללת גם השכרת אופניים וסלסלת פינוקים, והסיור בשיתוף עם מרכז האופניים סולאוס מבוצע עם המדריך אור ריין.
שונאים סיפור אהבה
והשנה נוסד הסיור 'שונאים סיפור אהבה', שבו עולים חליפות מכתבים, תמונות עירום ומקומות מיסתור בחיי האהבה הפתלתלים של דמויות ידועות שביניהן ש"י עגנון ובת משפחת שלוש, דבורה בארון והגבר האסור, הסיפור האמיתי על אירה יאן וביאליק - וגם מי היא הפסנתרנית המצודדת שאליה נשא נחום גוטמן את עיניו. המדריכים שי ועמית לוינסון יתנו תשובות לכל השאלות האלה ואחרות.
מי שרוצה לדעת איך נולדת עיר יכול לרכוש סיור משפחות המתאר איך קמה עיר מהחולות וכיצד הפכה אחוזת בית הקטנה משכונה של שישה רחובות לעיר הגדולה בארץ. יהיו גם תשובות לסוגיות כגון היכן נמצאים הפנס והקיוסק הראשונים בעיר, ואיך קראו לקולנוע הראשון. זהו מסע מרתק ומצחיק ברחובות העיר העברית הראשונה המשלב הפעלות וסיפורים, ומיועד גם להורים וילדים בגילאים 6-12. המדריך הוא איציק דרור.
מערך המדריכים של העמותה תוגבר לאחרונה לרגל חגיגות המאה לתל אביב. המחיר למשתתף בסיור הוא 50 שקל, אך קיימים סיורים שבהם יידרשו תוספות למחיר הבסיסי. בנוסף ל-26 הסיורים בתוכנית, מציעה העמותה גם סיורים לפי הזמנה עבור אירגונים, חברות וקבוצות פרטיות. את תוכנית הסיורים החדשה "תל אביב מזווית שאף פעם לא הכרתם" מלווה קמפיין של תמונות רטרו בשחור-לבן משנות החמישים, שבו מושגים תל אביביים עכשוויים.

תאריך:  22/04/2008   |   עודכן:  23/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוסטלגיה ועכשוויות בעיר הגדולה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ל"עיתונאי":לידיעתך,העיר הגדולה
עם הארץ  |  23/04/08 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי ניב
מועצת מקרקעי ישראל מקבלת החלטות הקשורות למדיניות קרקעית, ללא עקרונות מגובשים    האם בעידן הנוכחי נכון שהמדינה תמשיך לנהל את מרבית הקרקע הציבורית או שהגיעה העת לבחון את הפרטתה?    המסקנה הבלתי נמנעת: יש צורך מיידי ברפורמה יסודית במדיניותה הקרקעית של ישראל
אברהם שרון
מה פירוש המושג- מחיר סמלי? מי קובע את ערכו? מי אומד את שיעורו? על-פי מה הוא נקבע? מה מסמל המחיר הסמלי? את היותו מוזל? את היותו "חצי חינם"? האם מחיר סמלי שווה לכל נפש? לכל כיס?
ראובן שיל"ת
גם המתערטל וגם השופטת שפסקה בעניין החמץ לא יודעים לכבד את הזולת. שניהם בזים לזולת ולרצון הרוב. שניהם פועלים מתוך הגשמה עצמית ופרשנות מעוותת, המעידה על חולי עמוק
עו"ד משה גולדבלט
ההצעה, לה אני מתנגד, אינה פוגעת בסמכות בית המשפט אלא להפך, היא מציידת את שופטיו בסמכות מעצר עודפת ומסוכנת
יהונתן דחוח-הלוי
מנכ"ל ארגון בצלם קובעת, כי מעצר תושבים בשטחי A עלול לסכן חיי תושבים ואילו ראש מחלקת המחקר של בצלם גורס, כי לא נשקפת סכנה כזו במעצר טרוריסטים חמושים בלב ערים פלשתיניות    המשך לתחקיר המלמד על חוסר העקביות של בצלם והמטיל צל כבד על מהימנות הדוחות של הארגון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il