X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המבצע ההירואי של הפרעה לסעודות ליל הסדר במאחזים חרג מגבול גזרה של מפקד חטיבה בודד, הוא התנהל כמבצע אוגדתי לפחות, והיה חשוב למערכת הרבה יותר מהפעילות המבצעית השוטפת
▪  ▪  ▪

לכמה "בכירים" בצמרת מערכת הביטחון בער מאוד הכסא ביום שישי האחרון, ערב חג הפסח. לא ההתרעות הקשות לפיגועים בחג הפסח טרדו את מנוחתם, גם לא מטרי הקטיושות והקסאמים הנורים שוב ושוב אל ישובי דרום הארץ. את מנוחתם של אותם "בכירים" הטריד ללא הפסק האיום האסטרטגי ביותר על קיומה של מדינת ישראל בימים אלו והם החליטו על מבצע מורכב ומסובך מאין כמותו, מבצע נועז מלא גבורה ושאר רוח, מבצע חשאי שיציל באחת את מדינת ישראל.
מי שקפץ ממקומו יכול להתיישב חזרה, הכור האטומי באירן לא הופצץ עדיין. לראשי מערכת הביטחון שלנו ולקצינים בכירים בצה"ל הייתה בעיה קשה יותר לפתור.
ב"מבצע" שהתקיים ערב החג, מבצע אליו גוייסו כוחות רבים של צבא ומג"ב, עברו כוחות הביטחון במאחזים ו... רוקנו אותם ממזון לליל הסדר.
כך, למשל, נכנסו בשעת צהריים כוחות צבא, משטרה והמנהל האזרחי לביתה של משפחת בן-דוד במאחז ליד הישוב נגוהות בהר חברון, והחלו לרוקן את הבית מהריהוט והציוד. החיילים ניתקו את הגז והוציאו את הסירים עם בישולי ליל הסדר תוך כדי הבישול. כשסיימו את הוצאת המיטות וצעצועי חמשת ילדי המשפחה מהבית, ניגשו אל המקרר והמקפיא ורוקנו מתוכם את האוכל.
כשעה וחצי לאחר מכן הגיעו כוחות מג"ב וצבא למאחז "שבות עמי" ליד קדומים, גירשו משם את הצעירים המתגוררים במקום יותר מחצי שנה והעמיסו-גנבו לאור היום את האוכל הרב והציוד האישי של התושבים.
המבצע ההירואי של הפרעה לסעודות ליל הסדר במאחזים חרג מגבול גזרה של מפקד חטיבה בודד, הוא התנהל כמבצע אוגדתי לפחות, והיה חשוב למערכת הרבה יותר מהפעילות המבצעית השוטפת - לפחות במקרה אחד נלקחו לצורך המשימה משאיות ציוד מגדוד מילואים המבצע תעסוקה מבצעית באזור.
הסיפור ההזוי, הלא יאמן הזה, מצטרף למקרים קודמים, רבים מדי, של "החרמת"-גניבת מזון והשחתה ואנדליסטית של ציוד בעת פינויים בחומש ובמאחזים נוספים, לחטיפת מצלמות שתעדו אלימות משטרתית ולדיווחים ההולכים ומתרבים על תקיפות מיניות של נערות בידי שוטרי יס"מ.
כשצה"ל פועל לפי יעודו ה"ישן"-הלא מעודכן נגד מחבלים ורוצחים וחיילים נכנסים לבית ערבי בשכם לצורך מבצע, הם מזיזים את הריהוט והשטיחים הצידה וישנים בשקי שינה על הרצפה. לעומת זאת, תמונות מזעזעות שצולמו בפינוי "שבות עמי" ביום שישי ופורסמו באתרי החדשות באינטרנט, הראו חיילים ושוטרי מג"ב יושבים בניחותא על ספה פרטית של תושב ושוכבים להנאתם בערסל של תושב אחר, בעוד חבריהם וקציניהם, בוגרי מיטב הקורסים הפיקודיים, מעמיסים ארגזי מזון וסירי אוכל על המשאית.
בעוד שבמלחמה מול אויב טרוריסטי צמא דם הפועל מאחורי גבה של אוכלוסיה אזרחית תוך שיתוף פעולה מלא שלה, נוהג צה"ל במעין "אבירות" בלתי מוסברת תוך סיכון לוחמינו ואף ביטול מבצעים על-מנת שלא לפגוע בעורף האויב, הרי שבמלחמה חסרת הפשרות באויב האמיתי, במאחזים, בישובים ולמעשה בכל מאות אלפי המתיישבים ביו"ש, הולכת ונוצרת התחושה כי בפראפרזה לאמרתו של דוד בן-גוריון: יודע כל שוטר עברי וכל לוחם מג"ב או יס"מ כי בבואו במגע עם האויב האמיתי, קרי המתנחלים, אין דין ואין דיין.
אם תפקוד הצבא במלחמה בלבנון הוכיח את צדקת טענתם-תחינתם של מתנגדי הסטתו מייעודו להלחם באויב לטובת גירוש 10,000 אזרחי גוש קטיף וצפון השומרון רק שנה קודם לכן - בתמונות המזעזעות שצולמו ערב החג ב"שבות עמי", ממחיש צה"ל, בפעם המי יודע כמה: הגירוש משחית.

תאריך:  23/04/2008   |   עודכן:  23/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגירוש משחית
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
לאן הגענו?
מתה מבושה  |  23/04/08 15:14
 
- יש לכם מזל !!!!שלא התייחסו
קרמון  |  23/04/08 15:57
2
איפו הבנים של אולמרת ובנאו
צוף שאול  |  23/04/08 16:08
3
הגירוש משחית
nora  |  23/04/08 16:51
4
אין זכר לארועים המתוארים
עומרי  |  23/04/08 18:23
5
ההתנחלויות משחיתות
ע.ג1  |  23/04/08 21:41
6
אני לא עוצר טרמפ למגבניקים
אלי קופטר  |  24/04/08 01:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגי סרי לוי
פרופ' משה מנדלבאום, כלכלן בנקאי ואיש אקדמיה בכיר, לשעבר נגיד בנק ישראל בשנות ה-80, מחמיא לכלכלה הישראלית ולמוח היהודי; בדרך הוא תוקף את הקיצוץ בקצבאות הילדים וקורא לכינון חוקה כלכלית    "השקל לא יתחזק בשנה הקרובה"    "מה שצריך לדאוג לו באמת, זה בעיקר לצד החברתי"    ראיון אופטימי עם מסר חינוכי
דרור מרום
העמותה לתיירות תל אביב-יפו השיקה סיורי אביב-קיץ    מי שרוצה לדעת איך נולדת עיר יוכל לגלות איך הפכה אחוזת בית הקטנה משכונה של שישה רחובות לעיר הגדולה בארץ    יהיו גם תשובות לסוגיות היכן נמצאים הפנס והקיוסק הראשונים בעיר ואיך קראו לקולנוע הראשון    הסיורים מיועדים לילדים, מתבגרים, מבוגרים, רומנטיקנים, ספורטאים, נוסטלגיים, משפחות ויחידים, מקומיים וזרים
עדי ניב
מועצת מקרקעי ישראל מקבלת החלטות הקשורות למדיניות קרקעית, ללא עקרונות מגובשים    האם בעידן הנוכחי נכון שהמדינה תמשיך לנהל את מרבית הקרקע הציבורית או שהגיעה העת לבחון את הפרטתה?    המסקנה הבלתי נמנעת: יש צורך מיידי ברפורמה יסודית במדיניותה הקרקעית של ישראל
אברהם שרון
מה פירוש המושג- מחיר סמלי? מי קובע את ערכו? מי אומד את שיעורו? על-פי מה הוא נקבע? מה מסמל המחיר הסמלי? את היותו מוזל? את היותו "חצי חינם"? האם מחיר סמלי שווה לכל נפש? לכל כיס?
ראובן שיל"ת
גם המתערטל וגם השופטת שפסקה בעניין החמץ לא יודעים לכבד את הזולת. שניהם בזים לזולת ולרצון הרוב. שניהם פועלים מתוך הגשמה עצמית ופרשנות מעוותת, המעידה על חולי עמוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il