X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב מקדם מזוז את ההשקפה הפוליטית שלו תוך שהוא עושה שימוש במסווה של "טיעונים משפטיים" בדיוק כפי שעשה בהינתקות, בהתרת מכירת החמץ וכאשר סירב ליצג את הרבנות. כך הפך מזוז ליועץ המגמתי ביותר בהיסטוריה היהודית מאז חושי הארכי
▪  ▪  ▪
מזוז. החלטות פוליטיות

נראה שהפופולריות המתרסקת של היועץ המשפטי שלנו אינה מונעת בעדו להמשיך ולהתייחס למדינה כאל העסק הפרטי שלו. רק סיים להתיר את מכירת החמץ בפסח וכבר התפנה לפסול את מינויו של ראש עיריית רמלה, יואל לביא, למנכ"ל מקרקעי ישראל.
הרקע: בדצמבר 2006 התנגד לביא להחלפת שמות של רחובות ברמלה לשמות ערביים. בראיון שערך עמו עיתונאי מקומי אמר: "זה לא מוצא חן בעיניהם, שילכו לגור בג'לג'וליה, שזה שם ערבי, מה קרה, מה? למה שאני אחליף את השם, בגלל שג'מאל אחד רוצה להחליף את השם או בגלל שאיזה מוחמד אחד רוצה להחליף את השם? שיחליף את אללה שלו".
מאוחר יותר התנצל לביא על הדברים האלה, אבל את מזוז זה לא מעניין. הוא פסל את מועמדותו של לביא בטענה ל"התבטאויות גזעניות וחשדות פליליים" וכן טען כי "מינויו יכול להביא לפגיעה באמון במערכת הציבורית". גם אם נניח שבישראל עדיין קיים דבר כזה אמון במערכת הציבורית, הרי שפסילה על-רקע התבטאויות גזעניות נשמעת תמוהה בעיתוי בו מקבל את פרס ישראל, פרופסור שקורא למיקוד פעילויות טרור נגד מתנחלים ושופטת שדנה בהחלטה הזו אומרת: "אל לנו לתת לפגיעה ברגשות להכריע את הכף." מוזר גם לשמוע ממני ממזוז האיש שסגר את תיק החקירה נגד אריאל שרון וקבע שצחי הנגבי אינו צריך להתפטר על-רקע האישומים נגדו שחשדות פליליים הם סיבה להימנע ממינוי.
לא ברור מדוע מזוז סבור שחוות הדעת שלו שניתנה לאחר פנייה של כמה ארגונים חברתיים (שתי"ל, האגודה לצדק חלוקתי, האגודה לזכויות האזרח ועדאלה) היא חוות דעת משפטית. היא אינה מבוססת על חוק, או על תקדים. הוא אינה מנומקת, לא ברור אלו חשדות פליליים יש בדיוק נגד לביא, שאינו נתון בחקירה כלשהי ובעיקר לא ברור ממתי נותן היועץ המשפטי לממשלה חוות דעת לבקשתם של גורמים פרטיים.
אבל הסכנה האמיתית טמונה דוקא בנימוק האחרון שנותן היועמ"ש לפסילת המינוי של לביא. "אין לדעת" הוא אומר "איך ינהג מר לביא בעניין חלוקת קרקעות". במילים אחרות, מזוז חושש שכמנכ"ל מקרקעי ישראל עלול לביא, רחמנא ליצלן, להעדיף יהודים על פני ערבים. גישה זו אפילו אינה שופטת את לביא על משהו שעשה, אלא על הסיכון שבעבודתו כמנכ"ל מקרקעי ישראל לא יפעל לפי האג'נדה של מזוז. שוב מקדם מזוז את ההשקפה הפוליטית שלו תוך שהוא עושה שימוש במסווה של "טיעונים משפטיים" בדיוק כפי שעשה בהינתקות, בהתרת מכירת החמץ וכאשר סירב ליצג את הרבנות. כך הפך מזוז ליועץ המגמתי ביותר בהיסטוריה היהודית מאז חושי הארכי.
מספר מילים על יואל לביא. הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי ומכללת פו"ם. את שירותו הצבאי סיים בדרגת אל"מ. במלחמת יום הכיפורים נפצע והוכר כנכה צה"ל. לאחר פרישתו מצה"ל שימש מנכ"ל קניון ומנכ"ל חברת נוף המפרץ אילת בע"מ, העוסקת במלונאות ובשיווק דלק וגז. ב-1993 נבחר לכהונת ראש העיר רמלה ולראש איגוד ערים איילון. בנובמבר 1998 נבחר לכהונה נוספת. הוא בעל תואר BA בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל אביב ובעל תואר MA במדעי החברה ומתמטיקה באוניברסיטת חיפה. הוא המתאים ביותר מבין המועמדים לתפקיד ואולי גם מבין אלה שמילאו אותו עד כה.
בכל זאת הוא משלם מחיר על דיעותיו העצמאיות והוא נותר בודד במערכה. אף אחד מהממסד הימני אינו נחלץ לעזרתו. שתיקה זו של נבחרי הימין היא שמאפשרת לפקידים מסוגו של מזוז להפעיל את המקארתיזם שלהם באין מפריע.
על-רקע השתיקה הזו מהדהדים בחוזקה דבריו של שנאמרו לביא בתגובה על פסילתו: "ממשלה ציונית צריכה לדחות על הסף המשתמע מתוכן חוות הדעת, כמו גם מפסילתו של נבחר ציבור שדעותיו העצמאיות הינם כוחו, יושרו ואמונתו עליהם הוא 'נשפט' על-ידי ציבור הבוחרים, שלא בדומה לפקיד ממשלתי. אל לה לממשלה ציונית לאפשר ביקורת על נושאים לאומיים שבלב, עליהם נלחמנו כולנו, ועתה הם הופכים להיות לנו למכשול בדרכינו הציבורית והלאומית. לא יתכן שלוחם נכה צה"ל ישתוק, כאשר מישהו יתגרה בציניות בשאלה - האם נפנה את הגולן עם העם או בלעדיו? זוהי קריאת תגר על זכותנו לחיות בארץ אבות".

תאריך:  24/04/2008   |   עודכן:  24/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקארתיזם 2008
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
דבר אחד ברור- מזוז לא ראוי
אביצור  |  24/04/08 11:33
2
ומדוע באמת אין הימין תומכים בו ל"ת
הניה  |  24/04/08 11:33
3
שמאלניזם 2008
מומחה למומחים  |  24/04/08 11:43
4
אכן שוכנעתי. מזוז חייב ללכת ל"ת
א מ רול  |  24/04/08 13:07
5
את מי מייצג מזוז? את אש"ף?
בוריסיהו  |  24/04/08 17:12
6
הימין לא סולח לו...
בראקו באמה  |  24/04/08 17:48
7
שערוריה
י.ש  |  24/04/08 18:06
8
לא רוצים מטיפים לגזענות בממשל
אפרי הלפרין  |  24/04/08 18:26
 
- כתוב מנהמת לב וכה נכון ל"ת
א מ רול  |  24/04/08 21:56
9
מי מפחד
ע.ג1  |  24/04/08 21:02
 
- הנה עכברוש הביבים יצא ממחילתו ל"ת
סטאלין  |  25/04/08 01:44
10
יואל לביא לראשות הממשלה
אלון הרצליה  |  26/04/08 12:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
השאלה האם עדיף לחלק ערכות מגן לאוכלוסיה מראש או לאחסנן במחסנים אזוריים ולחלקן ביום פקודה, עלתה לאחרונה לסדר היום הציבורי. לחלוקה מראש יתרונות רבים, למרות שהמצב בשטח אינו טוב
יהודה אלוש
מה פסול בשיתוף פעולה, סיעור מוחות, חזון, אינטרס לאומי וכוחות משותפים?    שר האוצר רוני בראון שוגה בהתנגדותו להקמת מועצה כלכלית חברתית
ד"ר יובל ברנדשטטר
העם היהודי הקטן מנהל מחלוקות פנימיות מרובות, אבל המחלוקת הקשה והעמוקה ביותר נמצאת במהותה של הציונות, ויחס העם היהודי לארץ ישראל
איתמר לוין
קריעת ים סוף משלימה את יציאת מצרים בכך שהיא מוכיחה שהקב"ה שולט באיתני הטבע ללא מגבלה של מקום או זמן
נסים גבאי
אתם ואני יודעים: מהיכן שואב ראש הממשלה, שואבים שריו, כמו גם החכי"ם ומנכ"לי המשרדים את כוחם?! מאיתנו. הם יודעים, אנחנו יודעים, ולכן כולם יודעים שזוהי נורמת החיים במדינת ישראל. עזוב אותי בשקט, כי אם לא - תיפגע גם אתה בשחיתותך הקטנה כגדולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il