X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אילו המלחמה בתופעת ההשתמטות הייתה באמת בוערת בעצמותיו של ברק, הוא לא היה נרתע מלעשות את הדברים הנכונים שבסמכותו. אלא שהוא מפחד מאבא של אביב גפן
▪  ▪  ▪
ברק. מפחד מיהונתן גפן

באותו ערב, באותו ערוץ ובאותה תוכנית ראינו שני אייטמים שמסמלים יותר מכול את אובדן הערכים בחברה הישראלית. בחדשות הראו קטע קצר מהלוויה של החייל דוד פפיאן ז"ל, ובכתבות המגזין ראו צופי ערוץ 2 כתבה מפרגנת על הזמרת המשתמטת מרינה מקסימיליאן- בלומין ("אולפן שישי" יאיר לפיד, 18.4.08).
אני לא יודע אם מרינה מבינה שהיא - כמו כולנו - חיה בישראל בזכות צה"ל, אבל אני בטוח שבעלי הערוץ מבינים זאת. אלא שאצלם שם המשחק הוא כסף, וכנראה היה מי שחשב, שכתבה מפרגנת על המשתמטת תעזור במכירת פרסומות. זאת לא פעם ראשונה שהערוץ השני מקדם אינטרסים של אמנים משתמטים.
ג'קו איזנברג זכה לכך ב-15.12.07, ולהקת "הדג נחש" עם הסולן שאנן סטריט, קיבלו חשיפה ארוכה בתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין (30.3.08). אני מזכיר את שאנן סטריט בגין הכותרת הזאת: "סולן הדג-נחש: אמרתי שאני מסומם, שיקרתי" (ידיעות-אחרונות, 30.8.05). בכתבה סיפר המשתמט בגאווה, איך עבד על הקב"ן בטרם זכה בשחרור המיוחל (ציטוט): "שיקרתי. אמרתי לקב"ן תשמע, אני שותה אלכוהול כל יום, ואני משתמש בסמים כל יום".
החברה הישראלית עוברת תהליך שניתן להגדיר אותו כ"שחיקת ערכים". כשאני חושב על גיבורים דוגמת החייל דוד פפיאן ז"ל, שהגיע לארץ במיוחד כדי לשרת בצה"ל, אני מוצא שההשתמטות משירות צבאי/לאומי, היא שיא השיאים של האגואיזם והחזירות. לא הייתי נדרש לתופעה, אלמלא ההכרזות החלולות נגד התופעה.
קבלו כותרת: "צה"ל שולף את צווי הגיוס" (מעריב, 6.3.08). בידיעות-אחרונות של אותו יום הכותרת הייתה יותר צעקנית, ומתחת הלוגו של העיתון: "שר הביטחון יוצא למלחמה בהשתמטות". הפכנו דף וקראנו: "נלחמים בהשתמטות החרדים". בשס קראו וחייכו. מכירים אותו מהתבוסה הקודמת. זה המקום להעיר, שהמשתמט הוא זה החייב בגיוס, ומתחמק ממנו. הערבים והחרדים לא משרתים מתוקף חוק (שהגיע הזמן לשנותו!).
אין כמו ברק מחויב בפתרון הבעיה. הוא נבחר לראשות הממשלה ב-99, אחרי שנדר לגייס את כוווולם. מהארכיון המצוי ברשותי שלפתי ראיון שהעניק לעיתונאית יעל גבירץ. הכותרת: "ברק: אביא לגיוסם של חרדים וערבים לשירות לאומי" (ידיעות-אחרונות, 5.12.97). לשאלת העיתונאית אם הוא בטוח ביכולת שלו להעביר את החוק הזה, השיב: "בניגוד לנתניהו מעולם לא שיקרתי, או לא עמדתי בהתחייבויותיי". ואני אומר, לא רק שקרן, גם פחדן. לאיש המצולש ביותר בצה"ל, אין אומץ "להיכנס" חזק באלה המטיפים להשתמטות, אם הם מהאליטה. יהונתן גפן הוא דוגמית.
קבלו ציטוט: "אני מאוד מרוצה שהבן הבכור שלי (אביב) לא שירת בצבא העם, שהפך לצבא הכיבוש". עוד ציטוט: "אילו הייתי בן 18, הייתי עושה הכול כדי לא להתגייס. יכול להיות שאפילו הייתי מוכן להיות המנהיג של החצי המשתמט" (מעריב, 11.8.07). זה האיש ששירת בצעירותו כקצין ביחידה קרבית ("אני אוהב את הפלוגה, ושונא את המדינה").
זאת הזדמנות להזכיר לשר הביטחון, שבסוכות האחרון הוא הצטלם עם חיילים נכים - חלקם רתוקים לכיסאות גלגלים - ואחרי שהביע את הערכתו להם, התחייב: "מערכת הביטחון תיקח על עצמה את האחריות להילחם בתופעה המביכה והמבישה של ההשתמטות מצה"ל" (Ynet ,1.10.07). אילו המלחמה בתופעת ההשתמטות הייתה באמת בוערת בעצמותיו של ברק, הוא לא היה נרתע מלעשות את הדברים הנכונים שבסמכותו.
כמה שזה אפקטיבי וקל, ככה זה מפחיד וקשה. במלחמה כמו במלחמה: שר הביטחון יכול להתקשר עכשיו, ברגע זה ממש, ליצחק טוניק מפקד גלי-צה"ל, ולהורות לו להוציא פקודה לעורכי הפלייליסט, לא להשמיע זמרים משתמטים. השתמטותם עומדת בסתירה לערכים של הצבא, ועד להודעה חדשה, גל"צ הינה תחנת שידור צבאית.
אלא שברק יודע: במקרה כזה, אבא של אביב גפן יזעיק את עצמו אל מול המקלדת, וישגר ממנה טילים היישר לגופו. אח"כ תתחולל מהומת אלוהים, כמה מהדוברים הרהוטים של השמאל יאשימו אותו באוריינטציה מיליטריסטית, ואחרים יגדירו אותו כפאשיסט.
הוויכוח הסוער - זה בדיוק מה שהחברה הישראלית צריכה, כדי לשנות את כללי המשחק. אלא שהאיש האמיץ, שהסתכל למוות בלבן של העיניים, לא יעז להסתבך עם האליטות. זה מוכיח עליו שני דברים: אהוד ברק הוא לא רק מפר התחייבויות סידרתי, הוא גם פחדן.

תאריך:  24/04/2008   |   עודכן:  24/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אהוד ברק פחדן
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
את נמרוד לב ציוני ואח שכול
בוננזה 242  |  24/04/08 15:29
2
אים הייתי מרינה הייתי תובע אות
חיים 777  |  24/04/08 16:30
 
- נניח, אז אין שירות לאומי? ל"ת
א מ רול  |  24/04/08 18:36
 
- היא מתנדבת בכפר הנוער בן שמן
חיים 777  |  24/04/08 20:11
 
- לחיים הדביל
פרשן דתא  |  24/04/08 18:37
3
לא הגיע הזמן, להנהגה ראויה?!!! ל"ת
הניה  |  24/04/08 16:34
4
פחדן מעוד כמה זוויות.
א.ל. רמת-גן  |  24/04/08 17:41
5
גיוס תלמידי הישיבות תחילה
אורנן  |  24/04/08 18:10
6
כבר אמרת ונכון"גם שקרן וגם שפן ל"ת
חץ  |  24/04/08 19:04
7
תראה לאן היגיע ברק ולאן מאיר
יחסי ציבור  |  24/04/08 20:52
 
- בעוד שברק הוא איש יחסי ציבור
ספינר  |  25/04/08 08:59
8
ההסבר פשוט
אריה1  |  25/04/08 01:31
9
אהוד ברק סובל מפגיעה נפשית
אזרח מודאג  |  25/04/08 13:15
10
כולם בסדר, למעט
המנהיגים  |  25/04/08 16:22
11
כתבה אטומה
דנידין2  |  25/04/08 17:43
12
אהוד ברק שר הבטחון, למה???
פנינית   |  16/05/08 01:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילנה נוי
כיצד יכולים מטופלי דיאליזה לתרגל פילאטיס בבית, על-מנת להשלים את החסכים בתנועה ולשיפור מצב הרוח
יבשם עזגד
אנחנו - תסתכלו טוב מסביב ותשפשפו את העיניים - חיים את מה שנשאר מחלומותיהם ומתקוותיהם של נשיא צ'כוסלובקיה, ראש ממשלת בריטניה, וקאנצלר אוסטריה, שחיו בעולם הזה לפני 121 שנים. אנחנו העתיד
יהודית מליק-שירן
מדינת ישראל מכרה את חוף פלמחים ב-8 מיליון שקלים    לא רק שזה היה דיל גרוע, אלא שזהו צעד נוסף במסגרת מדיניות של ממשלה נגד אזרחיה
יניר סודאי
קרני השמש המסנוורות עלולות לפגום ביכולת הראייה עם השנים ולכן ישנה חשיבות גבוהה למצוא את ההגנה המושלמת
תמר הר-פז
שוב מקדם מזוז את ההשקפה הפוליטית שלו תוך שהוא עושה שימוש במסווה של "טיעונים משפטיים" בדיוק כפי שעשה בהינתקות, בהתרת מכירת החמץ וכאשר סירב ליצג את הרבנות. כך הפך מזוז ליועץ המגמתי ביותר בהיסטוריה היהודית מאז חושי הארכי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il