X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במאמר זה נבהיר מה נחשב כנזק עקיף אשר בגינו ניתן להגיש תביעה, נבהיר כיצד ניתן לדעת האם מקום מגורים נחשב כאזור שדרות ועוטף עזה ונסביר מי זכאי להגיש תביעת פיצויים
▪  ▪  ▪

אנחת הרווחה לאחר נפילת קסאמים "בשטח פתוח" מתחלפת לא אחת באנחת זעם, כאשר אנו שומעים שקאסם פגע בחצר בית, במבנה, וחמור מכך כאשר אותו קסאם גרם לנזקי גוף לאזרחים תמימים.
בנוסף לנזקים הישירים שנגרמים מירי הרקטות לעבר ישראל, נגרמים גם נזקים עקיפים אשר גם בגינם ניתן לקבל פיצויים.
במאמר זה נבהיר מה נחשב כנזק עקיף אשר בגינו ניתן להגיש תביעה, נבהיר כיצד ניתן לדעת האם מקום מגורים נחשב כאזור שדרות ועוטף עזה ונסביר מי זכאי להגיש תביעת פיצויים.
מהו נזק עקיף?
נזק עקיף הוא הפסד או אובדן רווח שנגרם לניזוק. זה יכול לכלול גם את ההוצאות השוטפות שהוציא הניזוק לשם הקטנת נזקו העקיף. דוגמא לנזק עקיף הוא אובדן רווח שנגרם לבית עסק כתוצאה מהשבתתו עקב ירי קסאמים, כמו גם ההפסדים שנגרמו לו כתוצאה מהצורך לשאת בהוצאות שוטפות שירדו לטמיון ללא יכולת להפעיל את העסק (למשל שכר דירה ששולם בתקופה בה עסק היה סגור).
כיצד ניתן לדעת האם מקום מגורי נכלל ב"אזור שדרות ועוטף עזה"?
בחוק מס רכוש הוענקה לשר האוצר סמכות, באישור ועדת הכספים של הכנסת, להודיע על "ישוב ספר" ואף לקבוע מהי התקופה בה ייחשב ישוב פלוני כישוב ספר. באתר של רשות המיסים ניתן למצוא את הוראות ביצוע מיסוי מקרקעין (6/2008), אשר להן מצורפת מפה התוחמת ומגדירה מה נחשב כ"אזור שדרות ועוטף עזה" וכן ניתן לראות את ישובי הספר הנמצאים בה.
מי זכאי להגיש תביעה?
כל עסק המצוי באזור שהוגדר כ"ישוב ספר" זכאי להגיש תביעה. עסקים שאינם נמצאים באזור שדרות ועוטף עזה, אשר מעסיקים עובדים המתגוררים באזור אשר נעדרו מהעבודה בשל המצב הביטחוני, זכאים גם הם להגיש תביעה בגין נזק עקיף, אולם במקרה שכזה הפיצוי שניתן לבקש הוא רק בגין תשלומי שכר ששולמו לעובדים תושבי ישובי ספר בגין ימי היעדרותם מהעבודה.
כיצד להגיש את תביעת הפיצויים?
את תביעת הגשת פיצויים עליכם להגיש באמצעות טופס מתאים שגם אותו ניתן למצוא באתר רשות המיסים (טופס 7113). יש לשים לב, כי ישנם ארבעה סוגים שונים של טפסים, המותאמים לתקופת הפיצוי בגינה מוגשת התביעה.
ישנם שני "מסלולי" תביעות, כאשר לכל מסלול ומסלול אופן חישוב שונה:
1) "מסלול ירוק" – מסלול המבוסס על פיצוי בגין ירידה במחזור העסקות של בית עסק, או "מסלול ירוק" המבוסס על פיצוי בגין ההוצאות שהוציא העסק בתקופת הנזק, הכוללות הוצאות שוטפות ותשלומי שכר. המסלול מבוסס על נוסחאות שנקבעו על-ידי רשות המיסים ונועד לפיצוי מהיר.
2) מסלול אדום – מסלול שאינו כולל נוסחה מוגדרת לפיצוי ומאפשר הגשת תביעה מפורטת שאינה כבולה לנוסחאות שהותוו על-ידי רשות המיסים.
לאחר שבדקתם ומצאתם, כי אכן הנכם זכאים להגיש תביעת פיצויים עליכם כעת, לגשת למלאכה האמיתית והקשה – שכנוע מנהל רשות המיסים או מי שהוסמך על ידו, כי אכן נגרם לכם נזק עקיף בשיעור הנתבע על ידכם.
ליווי משפטי של עו"ד מראשית ההליך יכול לעזור לכם לבחור את מסלול התביעה המתאים לכם, לדאוג לכך, כי תביעתכם תוגש במועד וחשוב מכל – ניתן יהא להגדיל את גובה הפיצויים שתקבלו, ככל שהנכם זכאים לפיצויים אלו.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  27/04/2008   |   עודכן:  27/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן פז
הימנעות משרד המשפטים מפרסום המלצות ועדת שניט לעניין חלוקת ההורות להורים פרודים מעלה תמיהות דווקא לגבי הרכב הוועדה ויכולתה להגיע להמלצות ראויות
יואב עציון
כמו בבריה"מ לשעבר כך גם בישראל התרחש תהליך שבו התפרקה המדינה מחלק גדול מנכסיה וכמו בבריה"מ מי שנהנו מהתפרקות זו היו מספר מצומצם של אנשים שידעו לקשור קשרים עם פקידי הממשל ופוליטיקאים (ואולי אף "לשמן" אותם)
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם קובע חד-משמעית: מתנחלים יידו אבנים ופצעו פלשתיני    דא עקא, שהעדות עליה מסתמך בצלם הינה עדות מן השמיעה והארגון אינו מציג כל ראיות נוספות    שוב ממהר בצלם להאשים את הצד הישראלי ללא בדיקה יסודית של העובדות
יוסף דוריאל
ציוויליזציות לא מתות מרצח אלא רק מהתאבדות    אזהרה זו של ההיסטוריון טוינבי היא כתובת על הקיר לישראל וגם לארה"ב
פרופ' שמעון שטרית
בית המשפט העליון אינו מכיר בזכותו של המגזר היהודי החילוני, המהווה את רוב האוכלוסיה, לשמור על צביונו ואורח חייו    לא ברור מדוע צריך בית המשפט להתעמר דווקא בקבוצה הזאת ולא לאפשר לה לקיים את אורח חייה הייחודי, בעוד הוא מתיר זאת לקבוצות המיעוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il