X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחקרים בתחום הגביה מעידים כי על ציר הזמן חוב שמתיישן קשה לגביה עד כדי - 90% מחוב "טרי". ככל שמדובר על טיפול בחברות בע"מ, יש להקפיד ולהבנות ערבות אישית של הבעלים בגוף הסכם השכ"ט
▪  ▪  ▪

גבייה בכללה מציבה בפנינו קשיים רבים הקצאת משאבים ואף לעתים אמוציות רבות, בנוסף לכל אלו וכשמדובר בגביית שכ"ט של מייצגים, רו"ח/עו"ד ויועצי מס, הבעיות קשות עוד יותר, שהרי הטיפול בלקוח לעתים מתמשך גם זמן רב מיום היווצרות החוב, מערכת היחסים בין המייצג ללקוח מיוחדת מטיבה, קיימים שיקולים של המשך שימור לקוח,יחסי חברות וכיוצב'.
פועל יוצא מכך כי מיצגים רבים לא גובים מלקוחות שכ"ט זמן רב, ולעתים אף מוותרים עליו מהסיבות דלעיל. בדומה לתחומים אחרים הטיפול בבעיה מתחיל במניעה ובמה הדברים אמורים:
עם היווסדות הקשר עם הלקוח,יש לדאוג כי הלקוח יחתום על הסכם שכ"ט מפורט ככול הניתן המסדיר את מכלול השירותים אותם אמור המייצג לספק ללקוח.
יש להפיק חשבון עסקה, סמוך ככול הניתן לאספקת השירות או לקבוע מועד מוסכם (לדוגמא כל חודש) המפרט התשלום הנדרש בגין הפעולות שבוצעו ושכ"ט עליהן.
כאשר החוב "טרי" ניאות בד"כ הלקוח לשלמו, תוך שהוא זוכר בדיוק על מה הוא משלם.
מחקרים בתחום הגביה מעידים כי על ציר הזמן חוב שמתיישן קשה לגביה עד כדי - 90% מחוב "טרי". ככל שמדובר על טיפול בחברות בע"מ, יש להקפיד ולהבנות ערבות אישית של הבעלים בגוף הסכם השכ"ט.
עם היווצרות מחלוקת כלשהי על שכ"ט עבור שירות זה או אחר (ככול שהסכם שכ"ט מפורט יותר, אזי עניין זה מצטמצם למינימום) יש לזמן את הלקוח למשרד ולפתור המחלוקת, כל עוד הצדדים זוכרים בדיוק העובדות והפרטים.
כאשר פעולות אלו, עולות בתוהו והלקוח הסורר עדיין לא משלם, יש ליצור מנגנון (בהסכם שכ"ט הראשוני), אשר מסדיר אופן העברת הטיפול בחוב לגורם חיצוני, עו"ד המתמחה בגבייה ואכיפת חיובים או בורר חיצוני מוסכם על הצדדים.
היתרון בהוצאות הטיפול בנושא לגורם חיצוני (המוסכם מלכתחילה בהסכם השכ"ט) מנתק ההתכתשות החזיתית בין המייצג ללקוח תוך העברת הזירה שבמחלוקת מחוץ למשרד המייצג, והמשך טיפול בלקוח (עפ"י שיקול דעתו של המייצג) במשרדו באווירה "נקייה" עד כמה שניתן.
כמו כן, המייצג החפץ ביקרו של הלקוח, קרי מחד לגבות החוב, ובמקביל להמשיך ולטפל בלקוח, יכול להנחות את עוה"ד באופן הטיפול בגבייה, החל מגבייה רכה, מכתב התראה שאינו "נשכני" מידי המודיע ללקוח כי המייצג העביר הטיפול בחוב לעו"ד, ומכאן הוא מבהיר ללקוח כי הוא העלה שלב בהתייחסותו לחוב, ומחד הוא עדיין לא פועל בכל ההליכים העומדים לרשותו עפ"י כל חוק ודין.
מקום אחר, בו המייצג אינו מעוניין לטפל יותר בלקוח אלא לגבות את החוב בלבד, ינחה המייצג את עוה"ד להיות אגרסיבי ככול הניתן ולהשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו ע"מ לגבות החוב במהירות יעילות, לרבות הגשת תביעה ו/או טיפול בהוצאה לפועל.
לח"מ ניסיון גם במקרים בו נדרש לטפל בחוב ישן של לקוחו של מייצג, אשר מסיבות שונות (ולעיתים משונות) לא שילם החוב, כאשר לאחר סיום הטיפול בחוב, שוב שררה בין המייצג ללקוח אווירה נקייה, כאשר ביקש הלקוח כי המייצג ישוב לטפל בו ובעסקיו.
היטיבו חכמנו ז"ל (חז"ל) לסכם דבריי, סוף מעשה במחשבה תחילה. ככל שנשכיל לערוך הסכם טוב ומפורט, תצמצם יריעת המחלוקת עם הלקוח, ישכון שלום ויבוא לציון הגואל.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  27/04/2008   |   עודכן:  27/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
למשמע חרחורי "השלום" מבית מדרשו של האולמרט ונכונותו לוותר על כל רמת הגולן תמורת שלום עם סוריה עולים בדעתנו אותם מאכילי התנינים מערב מלחמת העולם השנייה
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
במאמר זה נבהיר מה נחשב כנזק עקיף אשר בגינו ניתן להגיש תביעה, נבהיר כיצד ניתן לדעת האם מקום מגורים נחשב כאזור שדרות ועוטף עזה ונסביר מי זכאי להגיש תביעת פיצויים
רונן פז
הימנעות משרד המשפטים מפרסום המלצות ועדת שניט לעניין חלוקת ההורות להורים פרודים מעלה תמיהות דווקא לגבי הרכב הוועדה ויכולתה להגיע להמלצות ראויות
יואב עציון
כמו בבריה"מ לשעבר כך גם בישראל התרחש תהליך שבו התפרקה המדינה מחלק גדול מנכסיה וכמו בבריה"מ מי שנהנו מהתפרקות זו היו מספר מצומצם של אנשים שידעו לקשור קשרים עם פקידי הממשל ופוליטיקאים (ואולי אף "לשמן" אותם)
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם קובע חד-משמעית: מתנחלים יידו אבנים ופצעו פלשתיני    דא עקא, שהעדות עליה מסתמך בצלם הינה עדות מן השמיעה והארגון אינו מציג כל ראיות נוספות    שוב ממהר בצלם להאשים את הצד הישראלי ללא בדיקה יסודית של העובדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il