X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במקום לבזבז מיליארדי דולרים על אבטחה ומיגון המתפרשים כחולשה ונרפות, עדיף להשקיע את משאבינו בשיפור צבאי התקפי ובלימוד האויב ובכך לגרום לו להימנע מטרור - דבר שיחסוך את הצורך במיגון מלכתחילה
▪  ▪  ▪
ממגנים עצמנו לדעת

נראה לי כי אם נפנה לעורכי ספר השיאים של גינס, נזכה בוודאות בשיא עולמי בתחום האבטחה, ונקבל אישור רשמי וזכאות בינלאומית לנשיאת הכינוי ההולם את מדינת ישראל לקראת יובל השישים - "הארץ המאובטחת".
בלי משים, בהדרגה אך בנחישות הראויה לציון, הפכנו את כל המדינה ל"ממוגנת ירי", בה מצויים על החומות, בשערים, בשווקים, בכל מקום ציבורי ובינות כל אלה - אלפי מאבטחים החמושים במוטות חשמליים [בדרך כלל ללא סוללות], ובנוסף, ניצב מחסום משטרתי באמצע כל דרך, על אם הדרך ובתה, ביום ובלילה, חורף-קיץ-סתיו-אביב, בתל אביב ובבית שאן.
נקראים לדגל כמאבטחי המדינה - לא רק חיילי צה"ל העוסקים רוב זמנם ב"אבטחה" במקום בהכנה למלחמה, אלא גם - מתנדבים במסגרת המשמר האזרחי, שרק אם ישוחררו מהתנדבות זו וימירו אותה במשהו ערכי, כגון: סיוע לקשישים או מניעת תאונות דרכים - אפילו איסוף אשפה מאתרי טיולים ונופש בחיק הטבע - היינו מרוויחים, וגם עובדים אזרחיים לרוב, הא ראייה כי במדור דרושים בעיתון - הענף הכי משגשג זה "אבטחה"...
כאילו לא די בכך - הישראלי הלא-חופשי-בארצו-מולדתו נכנס מרצונו לתוך תחום מגודר ועוטף עצמו בגדרות בטון המתנשאות לגובה של שתי קומות ויותר, ואי אפשר שלא להזכיר בעניין זה את מה שהבין כבר משה רבנו בשולחו את המרגלים - להלן ציטוט מהתורה בעניין זה:
"וראיתם
"וראיתם את הארץ מה היא, ואת העם הישב עליה - החזק הוא הרפה המעט הוא אם רב? ומה הארץ אשר הוא ישב בה - הטובה הוא אם רעה? ומה הערים אשר הוא יושב בהנה הבמחנים אם במבצרים? ומה הארץ השמנה היא אם רזה? היש בה עץ אם אין? והתחזקתם ולקחתם מפרי הארץ, והימים ימי בכורי ענבים" ["במדבר" פרק י"ג, פסוקים י"ח-כ].
והפירוש הוא, כמובן: לכו ובידקו, אם יושב העם במבצרים - חבוי בתוך חומות, נסתר מאחורי גדרות, כלוא בגטאות ונמנע מראיית המרחב סביב - חלש הוא ונרפה, עלה נעלה ונוכל לו, והיה והעם במחנים - בשטח הפתוח, המהלך כאדון הארץ ללא מורא וללא חת, מבלי שיקיף עצמו ויתמגן ויתחבא ויברח מכל סיכון - אזי חזק הוא, ויש לשקול את הצעדים.
ועוד: המקלט והמרחב המוגן - דירתי, קומתי, מוסדי - כל אלה הם, כמובן, בגדר המצאה ישראלית של היהודי הממציא לנו פטנטים, ההולך-לא-חופשי בארץ המאובטחת, מתגונן, מתמגן, מתכופף, מתרופף, מתחפף, סולח ובורח ובעיקר - משלם על כל אלה במיטב כספו, על השמירה והאבטחה, על המחסומים והגדרות, על אמצעי המיגון הבנויים במיליוני מ"ק של בטון מזוין, בעלויות של מיליארדי דולרים.
יש להבין: מהבחינה הכלכלית יעיל יותר במקום לאבטח - לגרום למתקיף להימנע מהטרור ממניעים מטעמו הוא. אפשר לעשות זאת על-ידי ניצול חלק קטן מההון המושקע באבטחה לשם לימוד והבנת האויב, ופעולה בהתאם, בשפתו, על-פי הלכי הרוח והחשיבה שלו. יעיל יותר להשקיע את הון העתק הזה בשיפור צבאי התקפי, וכדי שהשיפור הזה גם ירתיע - להפעילו, חלקית, במינון הנדרש במקרה הצורך.
להבהיר: במינון הנדרש, במקרה הצורך - משמעו במינון שיגרום לאויב להימנע ולמנוע משטחו כל זיק מחשבה, קל וחומר עשייה, להפעיל טרור, וזאת בכל עת לפי החלטות טקטיות מושכלות שיישקלו גם תוך ניצול גורם ההפתעה שהוא בעל ערך רב.
יש בכוחנו לעשות זאת.
השאלה היא - האם גם בשכלנו?...

תאריך:  27/04/2008   |   עודכן:  27/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הארץ המאובטחת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אבל אין להם כוונה להתקיף
מרק טווין  |  28/04/08 11:18
2
אחלה של מאמר. "הארץ המובטחת"
שאול אבידור  |  28/04/08 11:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
בששת המיליונים שהושמדו וגם באלה ששרדו, הוטבעה תווית של "הלכו כצאן לטבח"    גם להיות גאה על מוות למען קידוש השם זו גבורה עילאית, לא פחות מזו של אחינו גיבורי התהילה מגטו וורשה
נעמי גרינברג-לוי
להלן מגוון תרגילים לחיזוק שרירי הישבן, הירכיים והבטן, על-מנת שתוכלי לקבל את הקיץ בגוף חטוב
דמיטרי רייזמן
מנכ"ל התיאטרון ותומכיו מהערוץ ראשון מנסים להציג לנו את כנפאני כאינטלקטואל ולא כמחבל. לצורך כך משתמשים הם באותה דמגוגיה ידועה, אשר שימשה דורות של שקרנים משמאל ומשמשת אותם גם היום
גרשון אקשטיין
התסריט המוצג כאן דמיוני, על הסתערות פלשתינית על הגדרות, אך לא מן הנמנע שיתרחש במציאות ויש להיערך גם אליו
אביתר בן-צדף
רק אצלנו לא ציינו ביום שישי האחרון את יום אנז"ק - למרות שבקרבות בגליפולי השתתף גדוד נהגי הפרדות    הנשיא, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לא הזכירו את האירוע    לגדוד נהגי הפרדות אין שום ערך אלקטורלי    גם לא הייתה שום נסיעה למלון פאר בטורקיה    בחדשות "קול ישראל" לא הוזכר כלל גדוד נהגי הפרדות בידיעה על טקסים, שהיו בטורקיה (ולא אצלנו) לציון המערכה בגליפולי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il