X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסעדת "ויטושה" ביפו היא, לטעמנו, המובילה בין המסעדות הבלקניות הממלאות את יפו
▪  ▪  ▪
ספינת הדגל של המטבח הבולגרי. מסעדת ויטושה ביפו [צילום: טלי שני, עכבר העיר]

במפה הקולינרית של יפו תופס המטבח הבולגרי מזה שנים, מקום של כבוד, כיאה לעיר המתפארת כל כך בעליה שלה מארץ הבלקן. הגם שבחלוף השנים הולכים ומתמעטים עולי בולגריה - יש עדיין עדנה לקולינאריה שלהם.
אם יש ספינת-דגל למטבח האותנטי הזה – הריהי ללא ספק מסעדת 'ויטושה', שברחוב יהודה הימית 3. מלבד היותה האלגנטית שבין המסעדות הבולגריות בעיר - היא גם הטעימה שביניהן, לפחות לפי טעמנו, וכבר הספקנו לטעום את כולן.
בעלת המסעדה והרוח החיה שבה היא וילי דוידוב, עולה מבולגריה, שקראה למסעדה הביתית שלה על-שם ההר המפורסם הנושק לסופיה הבירה. כבר ממבט ראשון היא כובשת את עין הסועד באלגנטיות שלה, בחלל העצום שבה, ואפילו במפות האדומות והרקומות, מעשה ידי אמן, המעטרות את שולחנותיה. אבל יותר משהיא כובשת את עין הסועד – היא כובשת את קיבתו, עם תפריט רבגוני ועשיר של המטבח הבולגרי האמיתי. זה נשמע אולי ככרזת-פירסומת, אבל, מה לעשות, זוהי האמת לאמיתה.
שפתיים ישק
כמנה ראשונה בחרנו בקיופולו (חצילים קלויים עם שום כתוש) - מעדן של ממש, ולא פחות ערבה לחיכה של בת הזוג הלוטניצה - אותה קומבינה עם פלפלים. בין שפע המנות הראשונות ניסו יתר המסובים לשולחננו את תרמילי הבמיה הקטנים ברוטב עגבניות, והבולגרי שבינינו לא ויתר, כמובן, על מרק השקמבה-צ'ורבה - הלא הוא הנזיד הלאומי של בני ארץ-הולדתו העשוי מקיבת פרה, שלנו, ילידי הארץ, קצת קשה להתרגל לטעמו.
אבל המעדן בהא-הידיעה של "ויטושה" הוא, מן הסתם, המוסקה של חצילים ובשר ברוטב בשמל - מאכל-תאווה, עשיר בטעמו ונימוח בפה, המוגש כמנה עיקרית, וששולחננו הכריז עליו פה אחד כמנת הדגל של "ויטושה". גם הפלפלים המוחמצים והפסטלים, שנטלה בת הזוג, זכו להערצה, והם הרי גם מעדני החובה במטבח הבולגרי האותנטי. הסועדים, שהסבו עימנו לשולחן, חלקו שבחים לפשטידת התרד ול"בורק" - איך לא - הפלפל הלאומי של בולגריה, ממולא גבינה בולגרית ומצופה בפירורי לחם מטוגן. גם קציצות הכבש, ולצידן קבב הבקר, שלוו באורז ובמחית תפוחי-אדמה, זכו לתהילה.
קינוחים מלהיבים
אבל, גולת הכותרת של התפריט הם דווקא הקינוחים. כמי שאוהבים לחזור לקינוח האהוב עלינו, בחרנו בקרם הבוואריה, שבו משקיעה השפית דוידוב את נשמתה. הקרם ספוג השוקולד, מעשה-ידיה להתפאר - שפתיים ישק. בת הזוג התענגה, כתמיד, על קרם הקרמל, ואילו הסועדים האחרים בשולחננו בחרו ב"מלבי", בעל הטעם המעודן.
בשולחן הבולגרי שלידינו לא ויתרו, כמובן, על ה"סולטאץ" - שאינו אלא פודינג-אורז בחלב, והמזכיר מאוד את ה"אשורה" – חיטה ספוגה באורז וסולת - שהוא הקינוח המסורתי של ארץ ה"היידה". מה חבל שהוא עדיין לא הגיע לכאן.
דווקא הקפה הטורקי, המוגש תמיד במסעדות הבולגריות, היה הפעם בבחינת אכזבה. שלא כמקובל, הוא הוגש בספלון של קפה אספרסו והיה עשוי כלאחר-יד. לא מתאים למסעדה שעליה הרעפנו שבחים כה רבים.
עבור ארוחה ליחיד, בת שלוש מנות ושתייה, שילמנו 60 שקל - מחיר סביר והגון, שיש בו גם משום תמורה מלאה למעדנים הטעימים.

תאריך:  02/05/2008   |   עודכן:  02/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן לוי
תחום הליסינג מצוי בלחץ של חיפוש משאבים ותעלולים פיננסיים, על-מנת לשרוד ולהמשיך לקבל מימון לצורך אספקת "הלחם והשעשועים" לעובדי מעמד הביניים    הליסינג התפעולי ישמיד את עצמו מאחר ובועה אינה יכולה לשרוד לנצח. כשאין ייצור וערך אמיתיים - אין תוחלת ואין תקומה
אלכס לוין
ראש ממשלה שכל ראשו נתון במחשבות איך לצאת מהמיצר שנקלע אליו, יעשה הכל כדי להרחיק מעצמו את זרקורי החקירה – כולל מהלכים שיסכנו את קיומה של מדינת ישראל    יש לעשות הכל כדי לסלק את הסכנה מכס ראשות הממשלה
דר' יובל ברנדשטטר
כמו שהנאו-נאצים הם נאצים, גם הארגון הנאצי הקרוי אש"ף נשאר נאצי. הנפשות הפועלות השתנו - הארגון מעולם לא השתנה    רק עם אחד היהודי מאמין בכל ליבו שארגון נאצי יכול אכן להפוך את עורו ולהעלים את חברבורותיו
גורי גרוסמן
כיצד ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון שלו משלימים עם המציאות האבסורדית וההזויה בה יותר משישים שנה לאחר השואה, כשברשותנו תעשיית נשק מפוארת וצבא מאומן ומצוייד היטב, נאלצים ילדי שדרות להסתתר מתחת לשולחנות בבית הספר מאימת הקאסמים?
טובה ספרא
השבוע הקרוב מזמן לנו פתיחות ויכולת לחשוב מחוץ לקופסה, אך גם פוגע בצד הריאלי של התקשורת    משבר המזון רק יילך ויחמיר אך מהפכה עולמית מחכה לנו בתחילת חודש אוגוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il