X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש כאלה הסבורים כי ההקפדה החמורה על טוהר המידות ושלטון החוק הם חשובים יותר מהפוטנציאל של ישראל להתקיים לא ביושר אבל בשפע - וכי מוטב לה למדינה שתמות נפשה עם המושחתים
▪  ▪  ▪
אולמרט [צילום: פלאש 90]

זו הפעם הרביעית שבה מגיעים חוקרים בגלוי לחקירה במשרד ראש הממשלה. החקירה הדרמטית הפעם מצטרפת לשורה ארוכה של חקירות המתנהלות נגדו בשורת נושאים שונים. תיק לאומי - נסגר (לא בצדק אבל כדין). תיק כרמיה - עומד להערכתי לקראת גיבוש הממלצות לכתב אישום. פרשיות אורי מסר ומה שמכונה "מרכז ההשקעות" - גם כן. שורה של פרשות חדשות ועניינים אשר נחשפו אגב לחקירות הנ"ל (וביעבעו מתוך חקירות אחרות נגד אישים אחרים) - מצויות על-פי "רעשי הרקע" מסביב, בעיצומן, ובאגרסיביות המחייבת דווקא הערכה מרובה בניגוד לביקורת אותה נהוג להתיז כלפי המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה.
האחריות המוטלת על כתפי המשטרה, פרקליט המדינה והיועץ המשפט היא עצומה, שכן בפרשות החמורות במיוחד מעורבים גם אהוד ברק, פואד בן-אליעזר וגורמים בכירים נוספים המותירים למעשה את מדינת ישראל ללא הנהגה, או עם אלטרנטיבה שהשולטים בשלטון החוק פוסלים מכל וכל: נתניהו. "אוי לנו מהיצר להגיש כתבי אישום ואוי לנו מהצורך להימנע ולצמצם את ביעור השחיתות מפאת צורכי המדינה במנהיגות כלשהיא שאינה מסובכת בפלילים עד צוואר".
על-פי השמועות מפי המקורבים למקורבים למידע - "יש בשר, יש עשן ויש אש". מצד שני יש שם אחד שאומר, כי "הכל ייגמר בלא כלום. לא בגלל שהוא זכאי אלא בגלל שהוא והשותפים שלו מתוחכמים וחזקים משלטון החוק" (ואני הקטן אומר: אז הוא מושחת. אבל מי מאלה שצפויים לשפוט אותו לא מושחת? האם מעשה הסדום שהשופטים של חיים רמון ביצעו בהליך השיפוטי נגדו חמור פחות מהנשיקה שהוא פירש ככה והיא פירשה אחרת?).
אהוד ברק הוא תעודת הביטוח של אולמרט בגלל שהוא המוטיבציה המרכזית של אויבי אולמרט להפיל אותו (והפעם אי אפשר לטעון שהמשטרה תופרת לו תיק. היא מאוד זהירה איתו וזה יפה). האויבים של אולמרט יוצאים מגדרם כדי לסייע לחקירה ולנצל את גישתם לנתונים כדי לספק ראיות משמעותיות ביותר ולפתות עדים שהיו מעדיפים להתחפר באדישותם. אם הם היו יודעים שהמחיר של גילוח אולמרט עלול להיות לא רק שמשון אלא גם הפלישתים שלהם (אהוד ברק ו"חבילתו"), הם היו מקפלים את הזנב וחוזרים אל מאורת הצבועים שלהם.
להערכתי: אם אולמרט ישכיל "לקחת איתו את ברק" לכל תסבוכת שבה באמת מעורב גם ברק (כמו גם בן-אליעזר, במיוחד בנושאים המשיקים לענייני אסטרטגית אנרגיה, ביטחון ונשק) - אין סיכוי שיוגש נגדו כתב אישום, מטעמים שלא זה המקום להכנס אליהם.
אם זה טוב או רע ליהודים? זה תלוי בהשקפת העולם של כל אחד מאיתנו.
    יש כאלה הסבורים שמדינה המתנהגת כמו אישה חכמה היודעת לעצום עיניים כשצריך - העיקר ליהנות מהמכלול השופע, זו מדינה שהשפע תמיד יהיה מנת חלקה. הסבורים כך מצוידים בדוגמאות מרשימות למכביר: מונקו, ליכטנשטיין, ואף הונג קונג של פעם ("המכבסה של אצולת בריטניה"). ברשימה הזו מצויה גם שווייץ (
  • ) אם כי נהוג לתייג אותה אחרת.
יש כאלה הסבורים כי ההקפדה החמורה על טוהר המידות ושלטון החוק הם חשובים יותר מהפוטנציאל של ישראל להתקיים לא ביושר אבל בשפע (מהסוג ההוא שמנחית באילת ובשדה דב מטוסים פרטיים עם אוליגרכים וארגזים מלאים במאות מליוני דולרים במזומן) - וכי מוטב לה למדינה שתמות נפשה עם המושחתים. הבעיה היא שיותר מדי מאלה שקנאים כל כך למיצוי הדין בחומרה הפנאטית ביותר, הם נגד השחיתות של אחרים, אבל בעצמם רמאים, גנבים, מכורים לשוחד, זייפנים ומושחתים (הנה הצלחתי לכתוב מאמר שלם בנושא שחיתות מבלי להזכיר את דורית ביניש, עדנה ארבל ואהרן ברק...).
---
  • לרשימה הזו שייכת גם סינגפור, אך אצלה הפרקטיקה לא רק חכמה יותר אלא מוסרית ביותר: הם מקבלים בזרועות פתוחות הון של מושחתים מבחוץ (כולל של האויבים שלה ובכך מנטרלת את המוטיבציה שלהם להתנכל לה) ומהווה מדינה בטוחה ונוחה להשקעות ולשמירה על סודיות, אבל באותה חומרה ואדיקות הם מקפידים מאוד שהשחיתות לא תעז לחדור אליהם לבית. זו מדינה שיש הרבה מה ללמוד ממנה, במיוחד באופן שבה היא לא מתיימרת לחנך את העולם אלא לא לדחות את התועלת מחסרונותיהם של אחרים, ובה בעת מקפידה על רמת מוסר, חינוך וערכים גבוהים כלפי תושביה. בניגוד למדינות עולם שלישי כמו ישראל, סינגפור זו מדינה מתוקנת, שבה מורה מרוויח יותר מבנקאי, ושופט מרוויח לא יותר מרופא. הם יודעים מה חשוב ולא נותנים לזנב לקשקש להם בכלבת.

תאריך:  03/05/2008   |   עודכן:  03/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמות נפשי עם מושחתים
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אם לפחות המושחת היה מוצלח
משה ג.  |  3/05/08 12:53
2
אני בעד אבל אצביע נגד...מה זה.
אני נשבע  |  3/05/08 13:00
 
- כואב הראש????
אדום בנשמה  |  4/05/08 13:34
3
פשרה עם שחיתות היא אובדן!!!
לעולם אין להרשות   |  3/05/08 14:00
4
מנהיגות מושחתת=סכנה קיומית!!
בן הארץ  |  3/05/08 14:21
5
לא התיחסת ל"עליונים" אך הם
הסיבה לכל.  |  3/05/08 18:30
6
אכן שאלה מעניינת, האם יש קשר
י.  |  3/05/08 20:15
7
אולמרט הוא סכנה קיומית לישראל
דן אותו  |  3/05/08 21:10
8
השחיתות יוצרת מעמדות
דרוש מנהיג ישר  |  4/05/08 07:36
9
מדינה בפשיטת רגל
אבי זיק  |  4/05/08 07:56
10
חשיבה מענינית ונכונה-לצערי ל"ת
שכנה  |  4/05/08 09:49
11
הנח למושחתים למות בקיאם
תגידלי  |  4/05/08 16:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
במאמר זה נסביר לכם איזה מפעל עונה להגדרת "מפעל תעשייתי"? איזו פעילות הנה פעילות ייצורית? אילו שעות עבודה הנן במכסת "המשמרת השנייה" ו"המשמרת השלישית"? אלו עובדים במפעל זכאים ליהנות מההטבה? והחשוב מכל - מהי הטבת המס המגיעה לכם?
עו"ד אמיר לירן
על רשויות התביעה במדינת ישראל (פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה) להימנע מהעמדתו של נשיא המדינה לשעבר מר משה קצב לדין פלילי בגין אישומים על עבירות מין ועבירות אחרות שנמצאו על ידם זה מכבר ככאלו שאין מקום להעמידו לדין בגינן
אפרי הלפרין
המשטרה מקפידה לשמור על צו איסור הפרסום, אבל חיפוש באינטרנט מורה על חשד ממשי לנקודת זליגה אחת של מידע - משרד ראש הממשלה
ד"ר ניצן יניב
קיימת בשוק טכנולוגיה של צילום אינפרא אדום אותה ניתן להסב לשימושים אזרחיים כמו אבחון מחלות אצל חיות או תזמון מועדי השקייה לגידולים    שימוש כזה יכול לחסוך מיליונים באמצעים פשוטים מאד והמחסום היחיד מפני תפוצה עולמית הוא המחסום הפסיכולוגי
ראובן לייב
מסעדת "ויטושה" ביפו היא, לטעמנו, המובילה בין המסעדות הבלקניות הממלאות את יפו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il