X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
דומה כי כאשר ראש הממשלה נחקר במשך שנים בשל פרשיות הנוגעות לניגודי אינטרסים ובארה"ב איש אינו מתרגש כאשר בסיטואציה מובהקת וחד-משמעית של ניגודי אינטרסים משפחת קלינטון מרוויחה מיליונים מממשלה זרה - מן הראוי לנסות לברר התשובה לפער הנורמטיבי העצום
▪  ▪  ▪
מה ההסבר לפער העצום? הקלינטונים ואולמרט [צילומים: פלאש 90, AP]

לאחרונה נתפרסמו בארה"ב ענייני מס ההכנסה של בני הזוג קלינטון בשבע השנים האחרונות. את רובו הגדול של הסכום המופלג שהרוויחו - 107 מיליון דולר (!!), הרוויח הנשיא לשעבר בעיקר מתמלוגים על ספרו ומהרצאות. אולם מסתבר, כי כ-15 מיליון דולר, הרוויח קלינטון משותפות בחברת ייעוץ פוליטי, בין השאר ממתן ייעוץ לממשלת דובאי.
הנסיכות דובאי נמצאת בקשרים הדוקים עם ממשל ארה"ב ולפני כשנתיים אף עמדה חברה ממשלתית של הנסיכות לזכות בחוזה תפעול של כל נמלי ארה"ב למשך שנים, בשווי כספי של מילארדים רבים. העסקה התפוצצה בסנאט האמריקני לאור התנגדות קשה מימין ומשמאל בשים לב לאספקט הביטחוני - מסירת הביטחון בנמלים למדינה ערבית.
בכל השנים מינואר 2001, שימשה הילארי קלינטון כסנאטורית מטעם המפלגה הדמוקרטית בעת שבעלה מקיים קשרים עסקיים ופוליטיים, עתירי ממון, עם מדינה שענייניה באים לפני הסנאט.
אין ספק כי על-פי הנוהג בביצה אצלנו, כבר מזמן הייתה מתקיימת כאן חקירה פלילית מקיפה בשל "הפרת אמונים", "ניגודי אינטרסים" ואיש לא היה מרפה מבני הזוג קלינטון ללא הגשת כתב אישום. איש מיריביהם המרים של בני הזוג קלינטון, הנמצאים כרגע בקמפיין קשה ביותר הן בתוך מפלגתם נגד ברק אובאמה והן מול המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין, לא העז להעלות טענה כלשהי בדבר חשדות לפלילים. בקרב 300 מיליון תושבי ארה"ב לא נמצא אפילו אופיר פינס אחד שיגיש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה בדבר חשדות לפלילים, המביאה, כמקובל אצלנו, ישר לפתיחת חקירה משטרתית, המלצה להעמדה לדין וכיו"ב. אפילו היריבים הקשים ביותר של משפחת קלינטון לא ראו בכל בעיה כלשהי ורק התריעו כי "אם הילארי תיבחר לנשיאה עלול להיות כאן ניגוד אינטרסים", כלומר בכל שנותיה כסנאטורית לא היה שום פגם.
נשאלת השאלה האם ארה"ב היא מדינה מושחתת יותר מישראל? האם ישראל מושחתת יותר מארה"ב? האם אכן השחיתות נוגסת במנהיגינו בכל פה כמו שהתריע השופט העליון אדמונד לוי בפסק דינו בעניין קצב: "איכה הייתה לזונה קרייה נאמנה?"
או שמא מדובר בעודף צדקנות, עודף משפטיזציה וברדיפה לשמה? האם ייתכן כי הבעיה נובעת מההגדרה האלסטית והפלואידית של עבירת "הפרת האמונים" בחוק הישראלי, הנותנת פתח להפיכת כל סיטואציה של ניגודי אינטרסים שאיננה אתית לעבירה פלילית? האם הבעיה נובעת מכך שבתי המשפט נתנו פרשנות מרחיקת לכת מדי לעבירת מסגרת זו? האם לפרקליטות ולמשטרה ישנם עודף מוטיבציה או להיטות יתר הנוגעת לאישי ציבור?
יהא ההסבר אשר יהיה, דומה כי כאשר ראש הממשלה נחקר במשך שנים בשל פרשיות הנוגעות לניגודי אינטרסים ללא קבלת תמורה של ממש, בשל מעשים אשר אירעו לפני שנבחר, ובארה"ב איש אינו מתרגש כאשר בסיטואציה מובהקת וחד-משמעית של ניגודי אינטרסים, משפחת קלינטון מרוויחה מיליונים רבים מממשלה זרה - מן הראוי לנסות לברר התשובה לפער הנורמטיבי העצום.
אולי בכל זאת ישראל איננה מושחתת יותר מאשר מקומות אחרים במערב, כפי שטען בשעתו לא אחת הנשיא (בדימ.) אהרן ברק? אולי בכל זאת, עם כל הכבוד למלחמה בשחיתות, ההגזמה וההיסטריה שאפיינו, ללא כל הצדקה, "פרשיות שחיתות", רחמנא ליצלן, כמו "בר-און חברון", או "האי היווני", גרמו יותר נזק לחברה הישראלית ולאמון הציבור במערכת הפוליטית מאשר פתרון לבעיה של ממש? ואולי מוטב לבחון ההאשמות בנושא ניגודי אינטרסים בקור רוח ובשיקול דעת ללא פאניקה מיותרת.

הכותב הינו חבר הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין.
תאריך:  04/05/2008   |   עודכן:  05/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האמנם "איכה הייתה לזונה"
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
גם אצלנו זה קיים
שכחת את ביניש  |  4/05/08 15:32
 
- דרוש "דבר מה נוסף"
ע. סובול  |  4/05/08 16:34
 
- לא צריכים שום דבר
מאיריקו  |  5/05/08 19:39
2
אם תוקם ועדת חקירה ממלכתית
ע. סובול  |  4/05/08 16:16
3
איך הפשפש עלה למעלה ?
א.ר  |  4/05/08 17:28
4
עו"דפסטינגר הינך ראוי לכל שבח
בריאן,אזרח  |  4/05/08 17:48
5
עו"ד פסטינגר טומן ראשו בחול
אפרי הלפרין  |  4/05/08 22:26
 
- זה לא יאה בלשון זהירה,בראין ל"ת
לכנות כך את פסטינ  |  4/05/08 22:44
6
יראון, הפעם נפלת ובגדול >>>
א מ רול  |  4/05/08 23:28
7
פסטינגר יוצא להגנה עוד בטרם..
מבולבלים?גם אנחנו  |  5/05/08 02:29
8
פסטינגר יראון המשך ימים יוכיחו ל"ת
בריל -אתה צודק  |  5/05/08 08:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דר' יובל ברנדשטטר
אולמרט איננו אדם עצמאי אלא מעין דוב מרקד על גחלים, והחונטה היא שמפזרת את הגחלים    לא יבצע את ההתכנסות או מסירת הגולן – ימצאו מספיק דובים מרקדים אחרים להחליפו    יש רק חלופה שלטונית אחת לדובי החונטה" נאמני ארץ ישראל שאינם נגועים בשחיתות
יואב יצחק
למרות הדרמה בחקירת אולמרט, כדאי להדגיש: החגיגה מוקדמת. אולמרט, כמו אולמרט, עלול להוסיף ולתעתע בציבור עוד חודשים רבים. כהרגלו, הוא ימשיך לעשות ספינים ואפילו להפקיר אינטרסים חיוניים של המדינה, הכל כדי לחמוק מן הדין    וגם: על העיתונאים מרדכי גילת ואמיר אורן, שמנסים שוב ושוב להטעות את ציבור הקוראים
נירן אבן חן
באמצעות אוטומציה של תהליכים, ניתן לנצל את כל יתרונות הוירטואליזציה לשרתים תוך צמצום סיכונים לארגון, הטמעת תהליכי אישורים מובנים (Workflow) וייעול הוירטואליזציה עצמה, מבלי לוותר על יתרונותיה
דורון בטשי
כל בני האדם נולדים עם היכולת להצליח בחיים ולהגיע להישגים בזכות כישרונותיהם, אך רק חלקם הקטן משווק נכון את היכולת הטמונה בהם    הם מכירים את "כללי המשחק". האם אתם נמנים עליהם?
עמי דור-און
פרישתם של שלושה ח"כים ממפלגת הגימלאים מחייבת על-פי חוק פיטוריו של אחד משריה    את החור שיווצר יוכל בוודאי למלא גאידמק כשר לענייני ירושלים – וכבר עכשיו להכיר את בעיותיה של העיר שבראשה הוא שואף לעמוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il