X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יום הזכון לחללי מערכות ישראל חל באותו יום בו נפלו לוחמי כפר עציון המאבק לא תם. הלקח חייב להילמד כל בוקר מחדש: תקומת המדינה לעולם תיזקף לזכות הקורבנות במערכה על עצמאותנו וממלחמה בלתי פוסקת בטרור ובמבקשים להשמידנו
▪  ▪  ▪
גוש עציון כיום [צילום: AP]

מדינת ישראל תציין השבוע את יום הזיכרון לחללי צה"ל וקורבנות הטרור במערכות ישראל, ויום לאחר מכן את יום העצמאות השישים להקמתה.
החיבור בין יום האבל הלאומי, יום של עצב שנוגע באופן אישי כמעט בכל משפחה בישראל, לבין חגיגות יום העצמאות המרהיבות - נראה לאדם שמבחוץ כחיבור גס בין שכול לשמחה. אנו בישראל נוהגים להסביר חיבור בלתי אפשרי זה כדבר המאפיין את החיים בישראל שנעים בד-בבד בין היגון והכאב, המלחמה והשכול לבין התקומה, הבנייה והתבססות של העם במדינתו המתחדשת.
אולם לצמידות זו בין יום הזיכרון ליום העצמאות ישנה משמעות נוספת, הקשורה להיסטוריה סביב הכרזת העצמאות של מדינת ישראל.
ביום שישי, ה' באייר תש"ח, 14.5.1948 הוכרזה הקמת מדינת-ישראל על-ידי דוד בן-גוריון. ההכרזה בוצעה לאחר שיום קודם לכן, ד' באייר תש"ח - 13.5.1948 נפל כפר עציון לאחר קרבות ועמידת גבורה מול גל התקפות של הפורעים הערבים.
127 לוחמים נפלו באותו יום בכפר-עציון, רק ארבעה נותרו בחיים. בסך-הכל 240 מתיישבים ולוחמים נפלו בקרבות גוש-עציון. למעשה מדינת ישראל הוקמה כשברקע, בהרי ירושלים, עולה ההתיישבות החלוצית בלהבות האש ובתמרות העשן של החורבן.
ואכן מספר שנים לאחר מכן, החליטה כנסת ישראל לקבוע את יום הזיכרון הכללי לחללי צה"ל, בדיוק באותו התאריך בו נפל כפר-עציון בהגנה על בירת הנצח.
כיום גוש עציון משגשג ומצליח. בעמל רב הצליחו בניהם של המתיישבים בגוש עציון לבנות מחדש את יישובי הגוש ולהקים בית ישראלי עבור עשרות אלפי תושבי הגוש שבאו בעקבותיהם. ואכן מי שמסייר בגוש עציון היום לא יכול להתעלם מההיסטוריה של המקום, הכרוכה יד ביד עם הימים הגורליים של הקמת מדינת ישראל.
ביום הזיכרון הקרוב עם ישראל יצדיע לחיילים שנפלו במערכות ישראל. אנחנו בגוש עציון נצדיע גם ללוחמים ולמתיישבים שנפלו במצור על גוש עציון, שבזכותם התאפשרה הקמתה של מדינת ישראל, כפי שבן-גוריון אמר:
"אם קיימת ירושלים עברית, אם מכת-המוות ליישוב, שהייתה כמונחת בקופסה של האויב לא ניתנה - אזי התודה הראשונה של ההיסטוריה הישראלית ושל העם כולו נתונה על כך בראש ובראשונה ללוחמי גוש עציון ..."
ציון ששים שנה להקמת המדינה, מחזיר את הזרקור ההיסטורי לקרבות התקומה של מלחמת השחרור. מעיון באלפי המסמכים שהשאירו הלוחמים עולה תמונה מרגשת של חלוצים ומתיישבים, של לוחמים ולוחמות, של משפחות שנקרעו זה מזה ולא זכו לראות את האבות שנשארו מאחור ומתו בגבורה שאין לה קץ על הגנת הבית.
העצב הנורא שבשכול אין לו מזור. אם נביט סביב נראה את התקומה הישראלית במלוא הדרה. על אף הביקורת, הכעס ולעיתים אף תחושת ההחמצה, יש לישראל יד וְעֵדוּת בלתי פוסקת למחיר ששולם, למגש הכסף שעליו נבנתה המדינה הציונית, היהודית והדמוקרטית; ואת המגש הזה מגישות המשפחות השכולות בכל יום מחדש.
המאבק לא תם. הלקח חייב להילמד כל בוקר מחדש. תקומת המדינה לעולם תיזקף לזכות הקורבנות במערכה על עצמאותנו וממלחמה בלתי פוסקת בטרור ובמבקשים להשמידנו. המאבק הזה הוא גם תמונת החיים שלנו - ולצערנו איננו רואים את סופו.

הכותב הינו הוא ראש המועצה האזורית גוש עציון.
תאריך:  05/05/2008   |   עודכן:  05/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום הזיכרון של גוש עציון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
די לקיטורים כבר
אייל.ב  |  5/05/08 17:30
2
במבט להיסטוריה
נצר ל הר-טוב  |  5/05/08 23:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
כדי לקבל החלטות גורליות, על ראש הממשלה להיות צלול וחופשי מדאגות ולא טרוד בשל חקירות משטרתיות    גם אם יתגלה כחף מפשע וצדיק גמור - עליו לצאת מידית לחופשה ולפנות את מקומו למי שמסוגל להתמסר אך ורק לניהול המדינה
דר אלכסנדר (סנדי) קדר
תגובה למאמרה של תמר הר-פז המתנגדת להחלטה לפסול את מינוי של יואל לביא לתפקיד מנהל מינהל מקרקעי ישראל
עו"ד יוסי דר
אילו ראש הממשלה היה נקי מכל רבב בפרשה החדשה, הוא היה צועק זאת מראשי הגגות. גם שתיקתה של שולה זקן, שהיא כשתיקתו שלו עצמו מלמדת כי נפל קרבן לאויב המר ביותר שלו: הוא עצמו
מערכת PCאון
נסו להיזכר כמה שנים לאחור - את מי הייתם רואים כל יום שישי בערב בטלוויזיה? אם עברתם גיל 30, עאדל אמאם הוא בטח אחד מכוכבי הילדות שלכם. ואם לא - בואו לגלות כוכב יחיד ומיוחד שיגרום לכם להתאהב מיד
עמוס שריג
היחס שהפגין הממסד כלפי המזרחים, בעיקר המרוקאים, לקה בבורות ממש, בעוד שהיחס שהפגינו חברי הוועדה שבחנה את הסיבה למאורעות כלפי העדים שהופיעו בפניה גבל בגזענות שאין גרוע ממנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il