X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חוק חדש שאושר בארה"ב בעקבות תביעתה של ד"ר רחל ארנפלד, שהורשעה בפגיעה בשמו הטוב של איל הון סעודי - מהווה התפתחות משפטית דרמטית שעשויה לשמש ציון דרך חשוב במאבק בטרור
▪  ▪  ▪
השיגה ציון דרך חשוב במאבק בטרור. רחל ארנפלד [צילום: יח"צ]

בין שלל הידיעות בנושאים פוליטיים מקומיים ובינלאומיים, נבלעה בתקשורת האמריקנית התפתחות דרמטית בתחום המשפט שעשוית להיות לה השלכות מרחיקות לכת על המאבק בטרור. מושל מדינת ניו-יורק, דיוויד פטרסון, אישר בשבוע שעבר (30.4.08) את החוק "Libel Terrorism Protection Act", הנקרא גם החוק של רייצ'ל, על שמה של ד"ר רחל ארנפלד.
החוק החדש, שאושר פה אחד בסנאט ב-31 במרץ, נועד להגן על עיתונאים, סופרים וחוקרים אמריקנים מפני תביעות דיבה מחוץ לארה"ב מצד גורמים זרים. על-פי החוק, פסיקות של בתי משפט בתביעות דיבה נגד אזרחים אמריקנים תהיינה חסרות תוקף במדינת ניו-יורק, אלא אם כן מובטחות באותה מדינה בה הוגשה התביעה אותן חירויות, ובהן חופש הביטוי, המוקנות לאמריקנים על-פי התיקון הראשון לחוקה.
ביסוד החוק החדש עמדה פרשת "ארנפלד ובן מחפוז" שאיימה לשתק ולהשתיק את הקולות הנלחמים בטרור וברשתות הכלכליות והחברתיות המשמשות ארגונים איסלאמיים קיצוניים. המיליארדר הסעודי, ח'אלד בן מחפוז, הגיש תביעת דיבה בלונדון נגד ד"ר רחל ארנפלד בגין ספר שכתבה לפני מספר שנים על מימון הטרור ובו הזכירה את בן מחפוז. בית המשפט הבריטי הרשיע את ד"ר ארנפלד וחייב אותה לשלם 225 אלף דולר בגין פגיעה ב"שמו הטוב" של בן מחפוז והוצאות משפט, להתנצל ולהשמיד עותקים של ספרה.
בעקבות פסק הדין, פנתה ד"ר ארנפלד בנובמבר 2006 לבית משפט פדראלי בארה"ב. ואולם, בית המשפט העליון בניו-יורק קבע כי אין הוא יכול להגן עליה ובכך חשף את העיתונאים והחוקרים האמריקנים לסכנה מוחשית של תביעות דיבה בכל העולם. החוק החדש בלם אפוא התפתחות מסוכנת זו.
יש לציין, כי ל"פלישה" האיסלאמית למערב יעדים ברורים ומוצהרים - לשנות את פני המערב ולהפוך את המדינות המארחות לאיסלאמיות ברבות הימים, הווה אומר: לבטל את המשטר הדמוקרטי ולהשליט משטר הלכה איסלאמי נוקשה. אילי ההון הסעודים וממשלת סעודיה, תומכים במיליוני דולרים במוסדות האקדמיים המובילים מתוך כוונה לעקר ביקורת אקדמית על מדיניות ה"דעווה" (הפצת האיסלאם) המאיימת על הדמוקרטיות המערביות, ולהשפיע על דעת הקהל במדינות המארחות.
כמו כן, ניכרת בשנים האחרונות תופעה הולכת וגוברת של הגשת תביעות דיבה נגד עיתונאים וחוקרים, וכל זאת במטרה להרתיע אותם מלבקר את הגורמים האיסלאמיים. ההישג החוקתי של ד"ר ארנפלד ועורכי הדין שייצגו אותה מהווה ציון דרך חשוב במאבק בטרור. על הפרשה במלואה ניתן לקרוא במרכז האמריקני לדמוקרטיה (ACD) בראשו עומדת ד"ר ארנפלד [קישור].

הכותב הינו חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה (www.jcpa.org.il)
תאריך:  07/05/2008   |   עודכן:  07/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האישה שניצחה את המיליארדר הסעודי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל גולדמן
אולמרט - התפטרותך תהיה הדבר הטוב היחיד שעשית בכל כהונתך
משה ניסנבוים
הפלא הגדול הזה, המדינה, הוא גם בזכותכם. העשייה הרבה מקום המדינה, היתה בעזרתכם    לא נוטשים חלק מתהליך של עשרות שנים בשל קרע קטן, גם אם הוא היה כואב
רינה מור יוסף
הדגל האמיתי שלנו הוא בצבע כחול לבן וגם אדום    שמונה שנים הדגל הזה מוכתם בצבע אדום רק אצלנו בשדרות והסביבה
עו"ד יוסף שטח
למניעת שיתוק מתמשך בשלטון יש להעלות ולבדוק מידע מחשיד לפני בחירות ולא בתקופת כהונה, יש לצמצם הצורך בגיוס תרומות ולהחמיר בענישה, לבטל זכות השתיקה לנבחר ציבור
ראובן שבת
ענף הדפוס הוא מהמזהמים הגדולים ביותר על כדור הארץ וגם בישראל, המצב לא שונה בהרבה. דפוסגרף, כעיתון הדפוס המוביל בישראל, יוצא בקמפיין אגרסיבי למען העלאת המודעות של בתי הדפוס ועסקי הדפוס לשמירה על איכות הסביבה ולהצלת הכדור עליו אנחנו חיים. מבטיחים את עתיד ילדינו - כתבה ראשונה בסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il