X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני רואה את עצמי אי-שם באפריקה, במלחמת יום הכיפורים, יום אחרי הפסקת האש, מצליח לדבר עם אחי. שאלתי אותו אם הוא יודע משהו על החברים שלי. "מוישה הלך", הוא אמר בשקט, בטוח כי אני יודע על כך. די קיבלתי שוק
▪  ▪  ▪

זה עתה חזרתי מטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.
השנה נאם בכותל הנשיא, שמעון פרס. כן, היום הוא נשיא. בנאום מרגש במיוחד אמר פרס : ... ערים על משכבכם תדמו עצמכם לשמוע את קול צעדי האב, הבן, הבעל, האח שכה אהבתם, חוזר הביתה...".
גם אצלנו, החברים, זה לא שונה. באוקטובר נציין 35 שנים לנפילתך. חתיכת זמן. לעתים זה נראה כמו אתמול. אני רואה את עצמי נוסע איתך ביום הכיפורים להתחייל על-פי צו ה-8.
אני רואה את החולצה הירוקה המשובצת עם השרוול הארוך שנתתי לך כי מיהרת להתגייס ולא רצית לעבור שוב בבית. אפילו עם אביך התווכחת וכפית עליו לעשות סיבוב מיותר ולהביא אותך למרכז הגיוס שלך לפני.
אני רואה את הפעם האחרונה שנפגשנו. על החול בטסה. המח"ט, טוביה רביב, זיין במוח משהו על ניצחון. שנינו לא הקשבנו, עשינו ספירת מלאי של החברים מהסדיר: מי חי, מי מת, ומי נעלם (הלוואי ונפל בשבי). זה היה בשבת 13 באוקטובר. חיינו לתום הזיבולים של טוביה ורצנו מהר להתקלח בג'ריקנים ואפילו קיבלנו מדים חדשים חסיני אש מארה"ב (אגב: גם תחתונים וגופיות עם סמל הצבא האמריקני). קיטרנו על מצב הטנקים. על מקלעים אמריקנים הנחסמים מכל גרגר אבק. וגרוע מכך, על כך שהם מותקנים על כנות חדשות תוצרת ישראל המתאימות למקלעים אחרים. על התחמושת ההולכת ואוזלת ועל הרצון ללכת הביתה. אני לבתיה - אשתי ובני הקטן בן החצי שנה, סהר, ואתה - לחברה היפיפייה דפנה, ואח"כ חזרה לבולוניה להמשך לימודי הרפואה.
אחר-הצהריים נפרדנו איש איש לטנקו. אתה לפלוגה ב' - בסון, ואני לפלוגה א' - אהבה, קראו לנו בקשר. עברו שבועיים והגיעה הפסקת האש.
עכשיו אני נזכר.
אני רואה את עצמי אי-שם באפריקה יום אחרי הפסקת האש מצליח לדבר עם אחי. שאלתי אותו אם הוא יודע משהו על החברים שלי. "מוישה הלך", הוא אמר בשקט, בטוח כי אני יודע על כך. די קיבלתי שוק.
כן, כמעט 35 שנים עברו שבהם לא ניתקתי את הקשר איתך. מפעם לפעם בראש במחשבות התייעצתי איתך וצחקתי איתך. רק פעמים בשנה זה קצת אחרת אבל גם זה לא לגמרי. ביום הזיכרון ובאזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים. שם, על הקבר בקריית שאול, אתה הכי קרוב למת בשבילי. בעומדי על מצבת האבן הקרה המנוכרת מתחתיה טמנו אותך בטקס צבאי אידיוטי בו נתנו לי (מפקד משמר הכבוד שלך) לפני היציאה מתל השומר טופס מזעזע של "שובר נושאי ארון". האמת שגם שם, בקריית שאול, אני מקיים בראשי דיאלוג עימך. מחליף חוויות ובעיקר מעדכן על חברים מהצבא.
נכון שכמו שפרס נאם הייתי רוצה לראות אותך עוד פעם אחת ולעשות מה שעשינו: לשחק דומינו חמישיות, לקטר על המצב במדינה ביחד, למצוא את הפראייר התורן מבין החברים ולרדת עליו בציניות ראויה לשמה, לקשקש על חיי האהבה, לתחמן את הבוסים בעבודה, וגם, וזה חדש להשוויץ עם חמשת נכדי המדהימים (שלוש נכדות: רומי, לי ים ויהלי, והתאומים בני תשעת החודשים - גל וחוף).
חבל שזה לא ילך. בפגישה גם הייתי מספר לך קצת על המדינה. המדינה שנהרגת עבורה. השבוע אנחנו אומנם מציינים 60 שנה להקמתה וצריך לשמוח ולהתגאות, ויש הרבה על מה. אבל קצת דפקו לנו את מצב הרוח. העיתונות מלאה בפירורי מידע על חשדות כבדים נגד ראש הממשלה. לא מספרים מה, לא מספרים למה. הכול בשו-שו ובדחיפות.
חבל שלא התאפקו יום-יומיים. יום עצמאות עם קצת שמחה נקייה עם שמיים בהירים, עם שמש זורחת, עם ציוץ ציפורים ועם קולות שחוק של ילדים בלי עננים ובלי קדרות היו תורמים לחוסן הלאומי וליכולת העמידה שלנו כאן. לעתים, צורכי העם חשובים מצורכי חקירה, ובוודאי אם מדובר רק בדחייה של ימים בהעכרת מצב הרוח הלאומי.
אבל ככה החיים כאן. לא נותנים לשמוח בשקט. הדתיים יאמרו שזה כדי להזכיר את חורבן הבית. שרק לא יחרב שוב רק בגלל הרצון להזכיר. כי לחשוב שנפלת בחינם זה כבר יותר מדי.

הכותב הוא יועץ לאסטרטגיה מדינית ותקשורתית
תאריך:  08/05/2008   |   עודכן:  08/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היי משה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד
מרדכי מת"א  |  8/05/08 23:50
2
לכותב היקר.
י.ש  |  9/05/08 08:18
3
מרגש... ל"ת
ליאת53  |  9/05/08 10:48
4
נגעת בנקודות הרגישות ביותר
יפתח  |  9/05/08 14:49
5
הירהורים ומחשבות
אריק מ-חיפה  |  10/05/08 20:46
6
המילים נשמעות
שי. א  |  11/05/08 00:37
7
משה
יגאל ר  |  12/05/08 18:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
בשנה זו מבחינה אסטרולוגית עומדים להיות שינויי תפיסה מחשבתית בכל הקשור ליחסנו עם שכנינו    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
דיני המס נועדו להיות מנגנון המבטא את הרצון הכלכלי של המדינה, אם בעידוד השקעות, עידוד יצוא, הגנה על חלקים באוכלוסיה ומימון פעולות המדינה. חבר הכנסת ליברמן רוצה להופכם לעונש, ממנגנון כלכלי יהפכו דיני המס למנגנון עונשי עבור אותם נישומים
ראובן לייב
בסניף הכשר של הרשת, בקניון "ארנה" בהרצליה, הלהיט הוא: "אכול כפי יכולתך"
אורנה רב-הון
המדינה שלנו שרק אז נולדה, הפיחה תקוות בלב רבים. אבל העובדה שהיא נולדה תוך כדי שנאה תהומית לזר ולשונה החדירה במדינה החדשה יסודות זרים שאיימו ומאיימים להחריבה. השנאה לזר ולשונה מאתנו עדיין שולטת בנו
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם ביצע תחקיר מופרך ובו שתי גרסאות סותרות זו את זו בפרשת הריגת בני משפחת אבו מעתק    למרות מופרכות טיעוניו מסרב בצלם לתקן את ההודעה שפרסם באתר האינטרנט של הארגון    שוב מוטל צל כבד מהימנות התחקירים של בצלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il