X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על התגייסות ישראל לסיוע למיאנמר ואי התגייסות ממשלת ישראל למען תושביה
▪  ▪  ▪
"צל"ש" למדינת ישראל [צילום: AP]

האסון במיאנמר (בורמה) גדול ומכאיב ככל שיהיה, פשוט לא מצליח להאפיל על הציניות הישארלית. מיאנמר למי שלא יודע הינה מדינה הנתונה במשטר צבאי נוקשה, רחוקה מדמוקרטיה ועוד רחוקה מכל מה שקשור לזכויות אדם וכיו"ב.
אין מאמר זה מיועד ללמד קטגוריה על מיאנמר. המאמר מלמד קטגוריה על ישראל! איך? למה? מה הקשר?
אז הנה לנו: ממש מיד לאחר היוודע דבר האסון, הזדרזה מדינת ישראל להתנדב ולסייע, ולשלוח מזון ותרופות וצוותי חילוץ, אפילו היתה התגייסות מאד נרחבת מצד קיבוצים התורמים יריעות פלסטיק ומזון תינוקות ובגדים וכסף ומה לא?
אהה - עד כאן חדשות טובות - ישראל מדינה נאורה העוזרת לזולת, מה עוד ירצה אזרח גאה?
יש מדינה קטנה שיש בה אסון גדול פי כמה, אנשים חסרי בית ורעבים, מצב מלחמה המתמשך מעל 7 שנים בו ערים וישובים רבים נתונים תחת מתקפת טילים מתמשכת. במדינה זו הממשל לא רק שלא עושה כלום לטובת האזרחים האומללים האלו אלא אף מגדיל לעשות ואת המעט, שאולי יכול להקצות לטובת אומלליו מתנדב, לשלוח לאיזו מדינה קיקיונית בקצה השני של העולם שאין לה ולו דבר אחד המצדיק זאת למעט העובדה שגם שם יש אנשים מסכנים.
מדינה קטנה זו שוכנת לחוף הים התיכון, דרומית ללבנון וצפונית למצרים, מערבית לירדן - שמה בקהיליית העמים - ישראל! מדינה זו הנגועה בשחיתות ובכמעט כל פגע רע אינה ערה שאוכלוסייתה הנתונה תחת מתקפת טילים, בתים הרוסים, אנשים הרוגים וילדים עם בעיות פסיכולוגיות שכנראה ילוו אותם כל חייהם. מדינה זו יש לה כסף לשלם תוספות שכר לחברי הפרלמנט שלה. יש לה כסף לסחור במוות כמעט בכל מקום בעולם בו יש למוצר זה ביקוש.
מדינה זו יצאה למלחמה על-מנת להשיב 2 חיילים חטופים ובסוף פשוט שכחה מהם. מדינה זו יש לה חברי פרלמנט שבגדו במדינה וברחו ממנה, אך ממשיכים לקבל את כל תנאיהם. למדינה יש נשיא (לשעבר) הנאשם באונס אך מקבל את כל התנאים כאילו כלום לא קרה. למדינה זו יש כמדומני שיא עולם בחברי פרלמנט פושעים שהורשעו בדין. למדינה זו כמדומני יש ראש ממשלה שיאן עולם בחקירות על בסיס שחיתות. למדינה זו יש כסף ומשאבים בלתי מוגבלים לסייע למיאנמר. למדינה זו אין טיפת חמלה וכסף לסייע לאזרחיה שלה והיא מסתמכת על אירגונים אזרחיים שיעשו את עבודתה. במדינה זו יש ארגונים אזרחיים המוכנים לתרום ולסייע (וכמובן לזכות בכותרות בגין כך) לכל מדינה בעולם, מאפריקה ועד מזרח אסיה כולל אפילו לאירן שחפצה בהשמדת מדינתם.
אבל לא נמצא בהם ולו צדיק אחד שיעשה זאת בכזה להט למען אחיו שלו, בני אותה מדינה בה הוא חי. בושה. בושה למדינה ובושה לאותם ארגונים. ובושה לי עצמי שאני חלק ממדינה מבישה זו.

תאריך:  11/05/2008   |   עודכן:  12/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האסון במיאנמר - האסון שלנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עצוב ונכון מאוד ל"ת
קורא ותיק  |  12/05/08 15:51
2
Absurd
ClearVision  |  12/05/08 19:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
כל מי שמעיד נגד ראש הממשלה, ומוסר נגדו פרטים שעלולים לחסל את הקריירה הפוליטית שלו - ואולי גם לשלוח אותו לבית הסוהר - אמור לחשוש
עו"ד חיים קליר
בשנת תש"ח, כשגוש עציון נפל, נלקחו תושביו למחנות שבויים בירדן. בשבי, לקה אחד מהם בתסמיני דיכאון. שלושה ימים לאחר שובו מהשבי ניסה להתאבד. למרבה המזל, הדבר לא עלה בידו. עברו חמישים שנה, הדיכאון תקף אותו שוב והוא שם קץ לחייו. השופטים דוד חשין, עוני חבש ויוסף שפירא מבית המשפט המחוזי בירושלים, דנים בתביעת הרעייה להכיר בה כאלמנת מלחמה
ד"ר גד שמואלי
המטרה הראשית של הרופא המטפל בבעיה זו היא מניעה    מרגע שנראה כי הופיע הסימן הראשון, יש לפעול למניעת החמרה להקלה בכאב ולהארכת תוחלת החיים
בועז מושקוביץ
אין לי כל כוונה ללמד זכות על התנועות הטוענות שהן "תנועות השלום", אבל לדעתי, ד"ר מרדכי קידר בביקורתו לא זיהה נכון את סוג הנזק שהן גורמות
נרי אבנרי
שמעתי את הנשיא ושאלתי את עצמי: מדוע הוא מחזיק במערכת מוסרית רזרבית? הרי ברור שתמיכתו בראש הממשלה, איננה עקרונית. אילו במקום אהוד אולמרט היה מכהן ביבי נתניהו, הייתה למר פרס עמדה אחרת. איך אני יודע?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il