X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם העדרו של כתב האישום נובע מכך שהפרקליטות מתקשה לגבש את סעיפיו? אולי כבר נסוגו מהאישומים שכבר גובשו? ההיגיון אומר שאם לפרקליטות יש מספיק ראיות ברות תוקף שניתן לבסס עליהן כתב אישום, הרי כבר היו מגישים אותו לבית המשפט מכיוון שעדיין אין כתב אישום צריך לשאול מדוע? אבל, אף אחד לא שואל
▪  ▪  ▪
משה קצב [צילום: AP]

אחרי כל הרעש והצלצולים אלה העובדות, (נכון לימים אלה): משה קצב, שהיה בעבר נשיא המדינה, אולץ להתפטר מכהונתו כחצי שנה לפני סיומה, בעקבות חקירת משטרה והודעות היועץ המשפטי לממשלה כי יוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות מין חמורות שביצע.
אין בכוחן של שורות הפתיחה האלה לבטא את "מחול השדים" התקשורתי ואח"כ גם הציבורי, שהתחולל במדינה ועורר הדים בלתי מחמיאים גם בחו"ל בעקבות חשיפת הפרשה. כמו בפרשת החשדות החדשים נגד ראש הממשלה, גם הדיון הציבורי בפרשת עבירות המין של הנשיא קצב החל בהדלפה.
את ההדלפה הראשונה, ואלו שבאו בעקבותיה, ליוו תדרוכים לא לייחוס ו"תדלופים". תחילה ממקורות משטרתיים ואח"כ גם מחוגי הפרקליטות. בכל אלו תוארו עבירות חמורות ביותר שביצע לכאורה משה קצב, חלקן אפילו בעודו מכהן במשרתו הרמה. ההיסטריה הציבורית הגיעה לשיאה לאחר התבטאות פומבית של היועץ המשפטי לממשלה בדבר חומרת העבירות.
גם הנשיא ויועציו לא ישבו בשקט. החל תהליך של הכפשת המתלוננות, תיאורים בלתי מחמיאים נגד החוקרים ותיאוריית קנוניה פוליטית שנרקמה נגד הנשיא על-מנת להדיחו (המתלוננות מצידן הגיבו בפומבי בתיאורים מדויקים מה עשה כבוד הנשיא ואיך נהג בהן).
בסופו של דבר החליט היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום "רזה" נגד קצב בתמורה להודאתו באשמה, בעבירות קלות בהרבה מאלה שיוחסו לו, גם בהדלפות המוקדמות וגם בהתבטאויות היועץ המשפטי לממשלה. כיוון שבמקומותינו כמעט שום דבר לא מתקדם בלי בג"צ, נאלץ היועץ המשפטי לטרוח הרבה על-מנת להסביר שם את הפער בין תאור העבירות בע"פ ובין כתב האישום.
והנה בפתיחת משפטו, במקום להודות באשמות שיוחסו לו בכתב האישום המרוכך, קם הנאשם משה קצב ואומר לתדהמת אנשי הפרקליטות: "לא מודה באשמה. זכאי אני". בנסיבות אלה כשחמתם בוערת, נאלצו אנשי הפרקליטות למשוך את כתב האשמה מבית המשפט, ולחזור ולהבטיח כי עד מהרה יגישו נגד הנשיא לשעבר כתב אישום חדש, "חמור בהרבה" מזה שהוגש במסגרת עסקת הטיעון. כאומרים במלחמה כמו במלחמה.
מאז חלפו שבועות לא מעטים. וכתב אישום נגד משה קצב אין. אולי יוגש בקרוב ואולי לא. אולי יכלול סעיפי עבירה חמורים ואולי לא. אין לדעת. מה שידוע הוא כי לאחר כל מה שקרה יושב לו משה קצב בביתו לאחר שהתפטר בבושת פנים, וחרף כל ההודעות, כתב אישום נגדו לא הוגש. בינתיים פרצה לה לכותרות הפרשה החדשה של החשדות נגד ראש הממשלה וההדלפות מהמשטרה והפרקליטות כוונו למישהו אחר שאותו יש לשפוט עכשיו כמנהגנו ב"כיכר השוק".
כדי להסיר ספק, אין באמור כדי לקבוע שההאשמות נגד הנשיא לשעבר אינן נכונות או שאין ממש בחשדות נגד ראש הממשלה. אבל לא יכול להתקיים מצב שבו המשטרה והפרקליטות ייצרו מצב שבעקבותיו יסולקו ראשי המדינה מכהונתם, בשל האשמות על עבירות שביצעו (לכאורה) וכל זאת ללא הוכחות של ממש וללא כתב אישום.
נחזור לכתב האישום שאיננו נגד משה קצב: האם העדרו נובע מכך שהפרקליטות מתקשה לגבש סעיפי עבירה חמורים מאשר אלה שגובשו במסגרת עסקת הטיעון? אולי כבר נסוגו מהאישומים שכבר גובשו? ההיגיון אומר שאם לפרקליטות יש מספיק ראיות ברות תוקף שניתן לבסס עליהן כתב אישום, הרי כבר היו מגישים אותו לבית המשפט.
מכיוון שעדיין אין כתב אישום צריך לשאול מדוע? אבל, למרבה הפלא אף אחד לא שואל. וחלף כבר מספיק זמן. אין עיסוק תקשורתי בסוגיה, אין פניות של ח"כים ליועץ המשפטי, כלום. שקט ודממה כאילו לא קרה דבר.
זה לא נכון וזה לא בסדר. הרי נפל דבר בישראל. נשיא התפטר. כבר נוהל נגדו משפט ב"כיכר השוק" הציבורית. אבל כתב אישום אין. משה קצב עדיין אינו יודע מתי יינתן לו יומו בבית המשפט כדי שיוכל להגן על עצמו. גם המתלוננות שהוכפשו אינן יודעות מתי תוכלנה להשמיע דברן בפני בית המשפט. היועץ המשפטי לממשלה, שהאחריות לניהול פרשיה זו מוטלת עליו, כבר יודע שתפארתו לא תהיה על ניהול התיק עד כה. מותר לקוות שישכיל לא לרשום על שמו כישלון כזה שיחייב אותו לתת דין וחשבון על מעשיו ומחדליו בנושא.

גם באתר המחבר
תאריך:  11/05/2008   |   עודכן:  12/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משה קצב בלי כתב אישום
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מנחם אהוד א. מסכן את בית שלישי ל"ת
ירמיהו  |  12/05/08 15:37
2
חמולת המזוזות הפסולות.
יליד הארץ  |  12/05/08 16:46
3
פרקליטות אימפוטנטית
מקשה הקושיות  |  12/05/08 17:06
4
פרקליטות רקובה ומושחתת
סימבאס  |  12/05/08 17:57
5
הכל היה תפור עבור פרס.
שמחה  |  12/05/08 19:24
6
יש מועמד חדש ללינץ' - לא צריך
אילן כ.  |  4/06/08 23:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
בפעם הראשונה רואים אנו חקירת משטרה של איש ציבור אשר נראה על פניו שהיא מנוהלת, חקירה שיש לה מטרות, יש לה יעדים, והיא משתמשת בכלים שמקנה החוק על-מנת למצותה בזמן סביר    בואו רק נקווה שמחלות הקבע של מערכת אכיפת החוק לא תשבית גם את החקירה הזו
ד"ר אברהם בן-עזרא
בית המשפט אימץ את הפתרון הזול, זה אשר אינו מבטיח כלל כי לאחר יישומו אכן הליקוי יבוטל ולא יחזור שנית. מכיוון שבית המשפט הסתפק בפתרון שאינו וודאי, הוא קבע בפסק הדין כי אם הפתרון שיינקט בדרך זו לא יצליח והרטיבות כתוצאה מליקויי הניקוז תחזור - לא תחול התיישנות על פריט זה ותהיה לדיירים עילת תביעה חדשה
זאב גולדשטיין
על התגייסות ישראל לסיוע למיאנמר ואי התגייסות ממשלת ישראל למען תושביה
עו"ד יוסי דר
כל מי שמעיד נגד ראש הממשלה, ומוסר נגדו פרטים שעלולים לחסל את הקריירה הפוליטית שלו - ואולי גם לשלוח אותו לבית הסוהר - אמור לחשוש
עו"ד חיים קליר
בשנת תש"ח, כשגוש עציון נפל, נלקחו תושביו למחנות שבויים בירדן. בשבי, לקה אחד מהם בתסמיני דיכאון. שלושה ימים לאחר שובו מהשבי ניסה להתאבד. למרבה המזל, הדבר לא עלה בידו. עברו חמישים שנה, הדיכאון תקף אותו שוב והוא שם קץ לחייו. השופטים דוד חשין, עוני חבש ויוסף שפירא מבית המשפט המחוזי בירושלים, דנים בתביעת הרעייה להכיר בה כאלמנת מלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il