X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ועידת הנשיא אמורה להביא תועלת או שפיצוץ 21 מיליון שקל בהזדמנות זו, הוא המשך ישיר לחגיגות השמונים של שמעון פרס, שהם המקבילה הציבורית של בר המצווה של רני רהב?
▪  ▪  ▪
להוציא את העיניים. ועידת הנשיא [צילום: לואיז גרין]

אם יש משהו שאבד למדינה ב-60 שנותיה ולא יחזור עוד, זו הצניעות. מראש ממשלה שאכל לבּן ונשיא שהעדיף לגור בצריף, הגענו לראשי ממשלה ונשיאים שהדוגמה האישית שהם מציגים לעם היא כיצד לחגוג בהפגנתיות ולהוציא לכולם את העיניים.
מי בעצם צריך את ועידת הנשיא? מה ישתנה בביקור הנוכחי של ג'. וו. בוש שלא היה בביקורו הקודם רק לפני בסך הכול ארבעה חודשים? האם האריכו לו את הקדנציה, שכעת הוא יכול להתחיל דברים חדשים שבינואר הוא עדיין לא חשב עליהם? מה יש לו להגיד שאי אפשר להגיד בטלפון, בראיון בטלוויזיה או במסר דרך מזכירת המדינה הגברת ק. רייס?
מלבדו בעצם לא מגיעים ראשי מדינות משמעותיים. את הלשעברים נחמד לראות, אבל הם כבר לא יכולים להועיל לאיש. ובכלל, דיבורים עוד לא עצרו שום טיל גראד.
גם חברות ההייטק יטיבו להציג את מרכולתם בועידות עסקים מקצועיות בעולם ולא במופע הראווה והרהב של פרס ולהקתו, משום שהזמנות - כידוע - מקבלים מלקוחות אמיתיים ולא מאלי וויזל, וגם לא מנשיאי פלאו, טוגו, רואנדה ובורקינה פאסו.
אז מי בעצם צריך את הפסטיבל הזה שעולה 21 מיליון שקל, לא כולל הוצאות אבטחה ואובדן תוצר למשק שעומד בפקקים? התשובה כמדומני די ברורה – האגו של שמעון פרס. בן 80 הוא כבר לא, ולחכות עד 90 קצת קשה לו, אז מארגנים חגיגה סביבו לכאורה בהקשר של 60 למדינה. כך שמעון פרס מראה לנו מה הוא מסוגל וכמה הוא גדול. מרוויח נוסף הוא כמובן אולמרט, שמנפיק כאן פוזה של מנהיג, ומסיט לשעה קלה את הדיון מפרשיותיו.
המסנגרים יזכירו בוודאי שהכסף מגיע מתרומות. לענייננו זה לא רלוונטי. מה המסר שהאירוע שולח לציבור? ואולי בעצם העובדה שהכסף מגיע מתרומות דווקא כן רלוונטי. אולי אין חוק נגד זה, וחבל, כי מי שתרם יודע בדיוק איזו תמורה הוא יכול לקבל. עיין ערך אולמרט וגב' זקן. אבל לא על כך אני מלין כעת.
הנשיא השני שלנו, יצחק בן-צבי, שכל חייו התמקד בעשייה, החל מיסוד "בר גיורא" ו"השומר" והגימנסיה העברית בירושלים, ועד לייסוד המכון לחקר קהילות ישראל במזרח, העדיף כנשיא לגור בצריף עץ ולא לעבור למשכן נשיאי ישראל. החום והפתיחות שלו כלפי כל שכבות הציבור ופשטות הליכותיו, הפכו אותו לאהוב העם עד כדי כך שהמשטרה הייתה זקוקה לסיוע של חטיבת הצנחנים כדי לשמור על הסדר במסע הלוויה שלו שאליה הגיעו המוני אנשים.
אז נשיא כזה כבר לא יהיה לנו, וגם לא ראש ממשלה שילך במכנסי חאקי כבן-גוריון, אבל אני לא מאבד תקווה שבכל זאת נזכה עוד לראש ממשלה או נשיא שייצגו ערכים ולא ערכים כספיים. מנהיגים שיתמקדו במעשים ולא בדיבורי סרק. מובילי דרך שהצניעות תהיה נר לרגליהם, כי הם ייתנו לתוצאות של מעשיהם לפאר אותם, ולא להבל פיהם.
יהיה קשה למצוא אנשים כאלה, כי שנים רבות של חוסר דוגמה אישית הביאו חלק גדול בציבור, ובמיוחד את מובילי דעת הקהל שבהם, לסגל לעצמם גינוני התנשאות התרברבות ושחצנות. דוגמאות לא חסר, והציבור שממהר לחקות את מנהיגיו אינו מסתפק יותר בחגיגות בר-מצווה וחתונות רגילות בחוג המשפחה והחברים, וסבור שאם החתן לא צונח ממסוק והכלה לא מובלת בלימוזינה, האירוע "לא שווה". כי העיקר, כך הם למדו, הוא הרהב.

תאריך:  14/05/2008   |   עודכן:  15/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רהביזם בוועידת הנשיא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
במבט לאחור אל העבר....
י.ש  |  15/05/08 14:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד אולמרט, ראש הממשלה
נאום ראש הממשלה אהוד אולמרט בוועידת הנשיא "פונים אל המחר" (13.05.08)
שמעון פרס, נשיא
נאום נשיא המדינה שמעון פרס בטקס בבנייני האומה בירושלים לרגל ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש
עדנה כהן קדוש
לאחרונה, הכי קרוב שהייתי יכולה להרגיש אותך לידי היה בחול המועד פסח, כשהחנינו את הרכב לרגע בבאזל. אני כל כך אוהבת את תל אביב, הרצל, היא הרי אלט נוי
יואב עציון
בעת האחרונה החלו לצוץ מאמרי שטנה כלפי פרופסור שלמה זנד אשר כתב את הספר 'כיצד ואיך הומצא העם היהודי?'    מוזר בעיני שדוקא שלמה זנד זוכה למאמרי שטנה כאלה בעוד און זית אשר כתב את הספר הנפלא 'העם הישראלי-התרבות האבודה' אשר שומט את הקרקע גם מתחת לרגליה של הדת היהודית זוכה לשקט (אולי מכיון שבניגוד לזנד הוא ימני?)
פרופ' עמירם גונן
לא רק שפיתוח "מדינת תל אביב" אינו מהווה סכנה קיומית לישראל אלא יש מקום לנסח חשיבה תכנונית מערכתית מפורשת, הרואה בליבה ("מדינת תל אביב") נכס אסטרטגי מן המעלה הראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il