X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המרחק בין עזה לבאר-שבע לא השתנה מאז ימי אברהם אבינו למה קפץ עלינו רוגזו של ראש אמ"ן? מבחן חד-ממדי לקצונה
▪  ▪  ▪
ידלין [פלאש 90]

בעיקרון, אני אוהב את גילוי אמריקה - ובעיקר, מאז שהתוודעתי לחלקים מחלקה הצפוני, והתלהבתי. לכן, אני שמח כל פעם, שמישהו משחזר את חוויית הגילוי.
לא זכה קולומבוס, והיבשת החדשה לא נקראה על שמו, אלא על שמו של אמריגו וספוצ'י, גלאי ארצות אחר - גם הוא איטלקי. השמועה אומרת, ששלוש ספינותיו של קולומבוס (שזכו לציור מדהים, שבו הנציח סלוואדור דאלי את זוגתו) היו מלאות ביהודים, שנסו מידה הארוכה של האינקוויזיציה. אומרים, שאפילו קולומבוס היה יהודי.
האחרון מבינינו, בינתיים, שגילה את אמריקה, הוא אלוף עמוס ידלין, המתפרנס מהיותו, בינתיים, ראש אמ"ן. הוא סיפר בנימה עניינית וחורשת-רע, שעוד מעט יוכל חמאס להפגיז את באר-שבע בטילים. ויש לכך שני מובנים, שנמצאים בין השיטין:
ראשית, בית-אבא של ידלין בקיבוץ חצרים הסמוך. ומי שאומר חצרים, נזכר מייד בבסיס הראשון של חיל האוויר, שבנה צה"ל, ונמצא גם כן בפרברי באר-שבע.
כתושב השרון, אני מכיר את ההרגשה להיות מוקף בשכניי הנהדרים, שאינם מסבירי-פנים, ויש המכנים אותם, "בני-דודנו". לכן, הייתי מצפה מראש אמ"ן (שאולי הסתייג בחדרי-חדרים מפשע הריסת חבל קטיף) לשמור על דממת אלחוט. אם איני טועה, המרחק בין באר-שבע לעזה נותר בעינו מאז חפר אברהם את הבאר לעדריו בבאר-שבע. אולי נוספו מאז כמה מילימטרים שני ואנגסטרמים.
משבית שמחות
דברי ידלין כל כך צפויים, עד שעפר דרורי, ידידי, תמה באתר גלובל-ריפורט: "בקיצור בשביל התובנות האלה [של ידלין] מחזיקה מדינת ישראל אלפים רבים של חיילים באמ"ן ומשקיעה מיליונים רבים בציוד האזנה, ניתוח והערכה? העובדות האלה ידועות ומפורסמות וגם אם לא היו כאלה ניתן היה להבין אותם בלי שום מידע מוקדם. האם אנו צריכים הוכחה מלומדת או הערכה מודיעינית שככל שהזמן עובר גדל טווחן של הרקטות של החמאס? למה הדבר דומה? לחזאי מזג האוויר שמדווח לנו שהיום היה חם ...".
זה מזכיר לי את ש', ידידי-מנוער, הטוען, שהמודיעין יודע היטב מה נכתב אתמול בעיתון. ואכן, עוד מעט יחל פסטיבל אמ"ן לרגל יום החיל, שנקבע בחמישה ביוני - לציון הישגו המדהים במלחמת ששת הימים. אך אשמח, כהרגלי בקודש, לקלקל את השמחה (בעגת ימינו, קוראים לזה, ספוילר). אזכיר, כי ח"כ יצחק רבין אמר בדיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, באמצע שנות השמונים, כי המודיעין טעה בכל צומתי ההחלטה, שהגענו אליהם - משום שזה טבעו.
נייר הלקמוס שלי
סליחה על היותי חד-ממדי. מאז שביצע צבאנו המסואב את פשע המלחמה בתושבים היהודיים של חבל קטיף - אני בוחן את יושרו של קצין בצבאנו הכושל ואת הגינותו בנייר לקמוס אחד: מה עשה הנ"ל כדי למנוע את הטיהור האתני של אחינו?
ולמי שהדברים אינם מובנים - יתרגמו נא את הדברים לגרמנית צחה.

תאריך:  18/05/2008   |   עודכן:  18/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רק מי שמזמן לא היה בתל אביב יכול לגנוז את תוכנית הרכבת הקלה. אבל במקביל, ראוי לחשוב על פתרון מקיף יותר למצוקת התחבורה בגוש דן
יורם דורי
ועדית הנשיא נתנה למדינת ישראל, לעם היהודי ולעולם כולו כיוונים חדשים, התחלות חדשות ואופקים חדשים. היא הייתה הגירוי האינטלקטואלי הגדול ביותר בימינו
ראובן לייב
מסעדת סיטרה שבמתחם ה"סי.אנד סאן", שלחוף ימה של תל אביב, משדרת הרבה מאוד יוקרה: מלבד מעדנים קולינריים יש בה גם נוף מהמם, ריהוט עתיק ומראות בסיגנון לואי ה-14
עו"ד משה גולדבלט
הפסיקו להבטיח לתושבים שקט שלא הצלחתם להביא במשך שנים רבות, אל תספרו על מבצע צבאי מתקרב או קרוב, רק כדי לטפטף לעם ישראל, לאחר שעוררתם בו ציפיות, כי מבצע כזה כרוך באבידות כבדות וכלל לא ברור שצה"ל יכול לבצעו
ד"ר רון בריימן
אין המחשה ברורה יותר של המציאות ההזויה שבה שרויה ישראל מאשר תמונתם של הצ'מברלינים פרס ואולמרט הסועדים ברוב פאר בירושלים, על-רקע הדם הנשפך באשקלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il