X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בייחוד אם ההכאה היא ליטוף עצמי, והורדת נאבוט על החזה של אחרים אין דרישה צודקת יותר מהדרישה שדן מרגלית יפנה לאלתר את הדרך לאנשים ישרים ומוכשרים ממנו, ורבים רבים יש כאלה
▪  ▪  ▪
דן מרגלית

כן אני יודע שאני כבר נדוש וכבר נמאס, אבל אני שוב עם המנטרה של דן מרגלית. אני מבקש לצטט לנו נתונים אשר לכל אחד מאיתנו גישה חופשית אליהם ובכל זאת אני חושב שאפתיע רבים.
לא כולנו זוכרים, אך מזה שנים רבות עד אמצע/סוף מלחמת לבנון השנייה היה דן מרגלית חברו של ראש הממשלה, המליץ לכולנו לבחור בו לראשות הממשלה, ורבים רבים קיבלו את עצת אחיתופל הזו, ובמהלך המלחמה היה דוברו בפועל של ראש הממשלה, הוא דיווח בפועל מראש על מהלכי המלחמה כאילו הם פרי עצותיו - וראו זה פלא עצותיו מולאו כאילו הוא הוא מכוון את המהלכים, ולמי שיש ספק אנא יקרא בכתובים מאותם ימים "מה חושב מרגלית אולמרט".
אני במקום רשויות ביטחון השדה של המדינה הייתי מפריד בין השניים, וייתכן שאכן כך קרה וראוי לצטט מחומר המתייחס לתקופה טרם המלחמה (וטרם הבחירות) בביטאונו של המכון הישראלי לדמוקרטיה (מחול הדבורה) ושם כתוב "בהמלצת יועציו הפסיק את הקשר השוטף עם העיתונאים הבכירים, שהתרגלו להתקשר אליו בחופשיות ולקבל ממנו עידכונים תכופים. שמעון שיפר סיפר בטורו הפוליטי בידיעות אחרונות כיצד ניסה להשיג את אולמרט במספר הטלפון הסלולרי הקבוע שלו, ונענה על־ידי עובדת בלשכת ממלא-מקום ראש הממשלה. דנקנר מאשר שכללי המשחק השתנו. "אני מכבד את הכללים החדשים, ומשתדל להתקשר לאולמרט בדרכים המקובלות, דרך הלשכה", הוא מספר. "המצב הזה יכול בהחלט להשפיע לרעה על החברות, אבל אני מקווה שהיא תשרוד".
והכי מעניין הוא הפליפ פלופ של דן מרגלית, אשר כל אחד מאיתנו יכול להעריך די במידה מדויקת את מועדו, מהמובאות הבאות.
ב-5/8/2006 כותב מרגלית כך בטור שלו מעריב: "לבד מהחלטתו השגויה להפסיק את הלחימה האווירית בדרום לבנון ל-48 שעות, שאפשרה לחיזבאללה לשאוף אוויר ולהתחמש באופן חלקי מחדש, ניהל אהוד אולמרט את המערכה בשיקול דעת (כניסה הדרגתית מותנית לפעילות יבשתית) ובאומץ לב (ההיתר לפעול בבעל-בק. נכון שיש גם מחלוקת אם קיבל על עצמו תנאי פתיחה מגבילים שהשהו את סממני ההצלחה, אבל זה עניין להיסטוריונים. איש אינו יודע מה יילד יום. אבל עד היום נולדה התנהלות ראויה".
מה שאומר אז דן מרגלית הוא שאולמרט הורה להפסיק את המתקפה האווירית ל 48 שעות וזו הייתה החלטתו היחידה השגויה, פרט לכך פעל בשיקול דעת ובאומץ לב ומוסיף דן מרגלית ואומר "עד היום נולדה התנהלות ראויה".
לא חלפו שבועיים ודן מרגלית כותב במעריב: "המצמוץ של אולמרט בצמתים המכריעים של הלחימה באוויר וביבשה הוא סיפור העל של המלחמה הזאת". כלומר אולמרט טעה לכל אורך הדרך, הוא מצמץ בצמתים המכריעים באוויר וביבשה - וזה סיפורה של המלחמה.
ממצביא ראוי ואמיץ לב הפך אולמרט במחי 14 יום לביזיון לאומי.
ואני מצביע על התפר - ממש על קו פרשת המים אשר לפניו הייתה קיצניות בלתי מובנת ובלתי סבירה לצד אחד, ולאחריו הייתה קיצוניות בלתי מובנת ובלתי סבירה לצד השני.
והשאלה היא מה קרה?
הרי ברור שאולמרט הוא אולמרט הוא אולמרט הוא אולמרט, אותו אדם, על יתרונותיו ובעיקר על חסרונותיו, אולמרט לא השתנה כמלוא הנימה ביובל האחרון ובוודאי לא באותם שבועיים, (איך אמר דן מרגלית לאחרונה "הוא תמיד ידע על כל שקל") מי שהשתנה הוא דן מרגלית.
ומותר לאדם להשתנות, מותר לאדם לטעות, אך איש ציבור לא יכול לטעות כאלה טעויות גסות מבלי לתת דין וחשבון מפורט לציבור, ומבלי לשאת בעונש על מחדליו, והכאה על חטא - רק אם היא כנה ואמיתית - תהווה שיקול דעת בעצמת העונש בלבד. הרחקה רק ל-5 שנים ולא לצמיתות.
כמו שדן מרגלית לחם וזכאי לקרדיט אישי על המלחמה בשחיתות השלטונית כאשר חשף את סיפור הדולרים של רבין, כן הוא אחראי באופן אישי לכל השחיתויות של אולמרט במשך השנים, הוא היה שם, הוא ראה הכל, הוא גם נהנה ממה שהוא ראה, והוא העיתונאי הישר ומהולל, חלומם השחור של ראשי הממשלה, לא סיפר לנו כלום.
כמו שדן מרגלית מתגאה, ובצדק, בהצלת חיים רבים עקב מאבקו העיקש להקמת גדר ההפרדה, כן הוא אשם אישית חד-משמעית בכל אחד מפצעי המלחמה הזו, אלה שרק הכאיבו ואלה שגם הרגו - שלא לדבר על כל הנזקים הכלכליים.
הוא יצר את אולמרט, הוא טיפח אותו, הוא זה שגם הכשיר אותו על אף כל מעלליו.
ונניח לרגע שהכול שגגה, נניח שדן מרגלית לא לגם מעולם מהויסקי של אולמרט, לא טעם מצלחתו, ולא לקח שאכטות מהסיגרים שלו, אף פעם לא.
ונניח שמרגלית נמנע באופן ברור ומובהק מלקבל מידע עיתונאי מאולמרט וסביבתו אפילו ללחישות הוא אטם אוזניו.
ונניח שכל הסיפור הוא טעות שיפוט של למעלה מ-25 שנה, בתום לב.
הרי שהיחס הקודם לאולמרט במשך שנים רבות רבות, כאשר מרגלית ודאי מודע למחיר הענק של השחיתות וחיי אדם במלחמות, ובכל זאת הוא לא ראה מקרוב מאוד מאוד את מה שראו רבים מרחוק, שם סימן שאלה גדול על שיקול הדעת של דן מרגלית.
איך זה ייתכן שהיה כל כך קרוב, כל כך מודע, כל כך שייך, ובכל זאת סמאו עיניו, ורק לכאורה ערימת הפצועים וההרוגים סתם סתם של המלחמה הזו, ורק לקראת סופה הרע והיקר מכל, הוא פתאום התעורר מתנומת 25 השנים, וראה את האמת.
לא, לא זה האדם שנאמין לו, לא אין לנו כל כוונה ללכת בדרכו, וגם אם הצטלבה לרגע דרכנו הרי שאין אנו רוצים אותו כשותף. סביר שבסיבוב הבא, הוא ינעץ סכין גם בגבנו.
אין דרישה צודקת יותר מהדרישה שאולמרט יפנה לאלתר את הדרך לאנשים ישרים ומוכשרים ממנו ורבים רבים יש כאלה.
אין דרישה צודקת יותר מהדרישה שדן מרגלית יפנה לאלתר את הדרך לאנשים ישרים ומוכשרים ממנו, ורבים רבים יש כאלה.
נכון יותר יהיה לומר שהגיעה העת להרחיק את אולמרט וגונדתו לאורך השנים, ובכללם אלה, ואולי בייחוד אלה אשר פתע פתאום חזרו בתשובה, תוך שהם מנסים להפקיר את ספינתם הטובעת, מכל עמדות המפתח במדינה, מדובר בחבורה צינית, רעה ומסוכנת.

תאריך:  19/05/2008   |   עודכן:  19/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא די בהכאה על חטא!
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
בא לקלל ונמצא מברך
הומר סימפסון  |  19/05/08 10:25
 
- הומר אנא תתייחס לכתוב
א.ה.  |  19/05/08 13:33
 
- העובדות הן
הומר ג'יי סימפסון  |  20/05/08 08:53
2
אפרי הלפרין צודק
מאיריקו--  |  19/05/08 10:44
3
כל העיתונאים "הבכירים" בישראל
י.ש  |  19/05/08 10:49
4
שני הצבועים מספר 2 ומספר 3
והאר עינינו ביושר  |  19/05/08 13:20
 
- האם אדוני שייך לחבורת הזבל
י.ש  |  19/05/08 19:13
5
במקום שבעלי תשובה עומדים
נחום שחף  |  19/05/08 14:29
 
- נכון" שבמקום בו עומדים...
י.ש  |  19/05/08 20:22
 
- ר' דן בן אמוץ - 3 בסירה אחת
אפרי הלפרין  |  19/05/08 20:53
 
- א.פ: שאלה לי אליך........
י.ש  |  20/05/08 01:04
6
א.פ....אני מאוד שמח.....
י.ש  |  19/05/08 20:07
7
היה לי ברור שלא אקבל......
י.ש  |  20/05/08 20:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב קמין
יחסי הצבא והחברה נמצאים כיום בשפל חסר תקדים, אך למרות הכל - הצבא והחברה בישראל שלובים האחד בשני בקשר בל יינתק    בימים אלו ממש אנו חווים תהליך של התפכחות ושיקום, גם מצד המערכת הצבאית וגם מצדה של המערכת הפוליטית    כדאי לכולנו לא לשכוח: בבסיס הקשר הישראלי בין הצבא לחברה עומד קשר אינסטינקטיבי וכמעט משפחתי
אפי שטנצלר
בקרן קימת יש רצון טוב. לעתים אולי רצון טוב מדי. אבל אנחנו לא יכולים ולא רוצים למעול בתפקידנו הלאומי    תמיד נזכור ולעולם לא נוכל לשכוח את ייעודה של ישראל כמדינת יהודית ודמוקרטית, מדינה שייעודה היה ויהיה מקלט בטוח ויחיד לעמנו אחרי כל הטראומות הנוראות שפקדו אותו
שמואל אבן
לאור העניין הבסיסי של ישראל בשלום עם שכנותיה והשינויים שחלו בסביבתה האסטרטגית, להלן יוצגו החלופות המדיניות שבידי ישראל כדי לקדם את יעדיה
רו"ח שי באטון
טיפים לרכישה נבונה של אופציות: רכישה אופציות בעלות נזילות גבוהה ולטווח קצר    הטיפ העיקרי וכלל חשוב לחיים: תשקיע רק בכסף אותו אתה יכול להרשות לעצמך להפסיד
יראון פסטינגר
בכל הכבוד לשלטון החוק, ולחשדות, אפילו בגין שוחד, ראש ממשלה בישראל איננו ראש ארגון פשע, ולא חשובה זהותו. עם כל הכבוד ל"תסכול המקצועי" של המשטרה, אין כל הצדקה לצעדים שננקטו כאן, לטיפוס על העץ הגבוה שממנו יהיה קשה לרדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il