X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יצחק ג'קי אדרי יו"ר המועצה החברתית לביטחון ישראל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
"וְאַתָּה תֶחֱזֶה מִכָּל-הָעָם אַנְשֵׁי-חַיִל יִרְאֵי אֱלֹהִים, אַנְשֵׁי אֱמֶת--שֹׂנְאֵי בָצַע"
▪  ▪  ▪
למה יש בתוכנו חיים המהלכים כמתים?

השחיתות השלטונית הפכה לסרטן ממאיר, ורק הינתקות ממנה תאפשר לנו להחזיר את שפיותינו החברתית-כלכלית-פוליטית. אך כמו שלסרטן יש טיפול, כך גם יש בכוחנו להילחם בה ולהרוג אותה מקרבנו.
לעזאזל, המדינה הזו היא גם שלי. אל תגנבו לי אותה - לי אין מדינה אחרת. עננים קודרים של שחיתות מצטברים מעלינו, בני התמותה החפצים בחיים. הם התחילו כענני נוצה, ושתקנו. הם התעבו, גדלו והתעצמו, והמשכנו לשתוק. רק רוח העם תעלים את העננים השחורים ממחוזותינו, ובאין רוח בעם נישטף בגשמי שחיתות אל נהרות העבדות והעושק. ואז, לעזאזל, גם מדינה לא תהיה לכולנו.
לעזאזל, המדינה הזו גם שלנו. החיים בתוכנו הקריבו את בנותיהם ובניהם לתקומתה של ישראל. החיים בתוכנו עמלו בזיעת אפם, חרשו, זרעו וקצרו את תנובתה של הארץ זבת החלב והדבש. הם הלמו בסלעים וסללו את שביליה ודרכיה, חפרו באדמת הטרשים ויצקו את יסודות הבניינים שהפכו אותנו מעם נודד לעם היושב על יסודותיו. החיים בתוכנו נטעו את הברושים, האקליפטוסים, הערבה, התאנה, הרימון, התפוז והזית, וחצבו את הזהב הלבן לתפארת התעשיה. החיים בתוכנו בנו מרגמה ולווין החג בחלל הרחוק, ואוניברסיטאות שהכשירו מדענים, רופאים ומהנדסים, אנשי רוח, תרבות וחינוך. לעזאזל, המדינה הזו גם שלנו. אז למה יש בתוכנו כל-כך הרבה חיים המהלכים כמתים?
הדמוקרטיה עדיין לא למדה לזהות את הקריסה החברתית הנובעת מעצם השימוש הבוטה של קבוצות הכוח במרחב שהיא מותירה ליצירתיות האנושית. היא אומנם אפשרה לבנות תהליכים שנועדו לתחום את האנרכיה והדיקטטורה, אך מעולם לא ידעה לרסן את השחיתות שהתפתחה מתוך עוצמת השררה. עם זאת, לכל אורך ההיסטוריה, הדמוקרטיה הובילה לבריאת "חורים שחורים", שבהמשך יצרו מהפכות שנבעו מכוח ציבורי שהחליט לחסל בכל דרך את השחיתות.
בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים לכך שהעם מאס בכל סוגי השחיתות, החברתית, הכלכלית, הפוליטית ובעיקר בשחיתותם של העומדים בראש מוסדות השלטון. במרכז השיח הציבורי בישראל עומדת השאלה מה קדם למה: האם נציגי הדמוקרטיה הושחתו בידי אנשי הממון, או שאנשי השלטון הם שהשחיתו את בעלי ההון?
אך עד שתתחולל המהפכה, אנחנו האזרחים משמשים כתפאורה משנית למערכת השחיתות. בצורה שיטתית אנו מותקפים על-ידי המערכות השלטוניות, המביאות בפנינו מצגת שווא של תהליכים דמוקרטיים חוקיים. כך למשל עוצמת השחיתות התגלתה בפנינו במהלך קבלת ההחלטה על ההינתקות. על-פניו ההצבעה על ההינתקות נראתה כהליך דמוקרטי כשר, אבל מי שבחן את התהליך נחשף לשחיתות השלטונית במלוא מערומיה: קולות המצביעים נקנו וחטאנו בחטא החזרת אדמת מולדת והפקרת המפונים.
במרכז השיח הציבורי בישראל עומדת השאלה מה קדם למה: האם נציגי הדמוקרטיה הושחתו בידי אנשי הממון, או שאנשי השלטון הם שהשחיתו את בעלי ההון? אין זה משנה מהי התשובה, שכן הקשר בין שחיתות למושחתים נובע מעמדות כוח מוחשיות לעמדות כוח הנמצאות בתהליך בנייה.
היריעה קצרה מלהכיל את כל מאפייני השחיתות במדינה, ומי שחושב שהיא לא חילחלה הלאה - טעות בידו. החברה הישראלית הפכה זה מכבר לאכזרית וחסרת רחמים לזולת. נאלמנו ונעלמנו למצוקות שמעבר לקיר ביתנו, ספגנו לתוכנו את השחיתות.
מי שקרוב לשולחן - אוכל, מי שנמצא מתחת לשולחן - אוכל פירורים, ומי שרחוק - נשאר רעב, בריאות לעשירים, והחוק לעניים.
הדמוקרטיה עליה מושתתת החברה הישראלית מתפוררת תחת השחיתות. התהום גדולה, ואנו יכולים ליפול לתוכה או להתנתק. רק אנחנו, כחברה, נחליט האם אנחנו ממשיכים לתמוך בשחיתויות, או שנבוא איתן בחשבון קשה. השחיתות השלטונית הפכה לסרטן ממאיר, ורק הינתקות ממנה תאפשר לנו לחזור לשפיות חברתית-כלכלית-פוליטית. אני מאמין כי כמו שלמחלת הסרטן יש טיפול, כך גם יש בכוחנו להילחם בשחיתות לפני שהיא תחסל אותנו.

אולמרט תסתכל לנו בעיניים
אתה יכול לשנות, נקוט עמדה!
חבר מפלגת תפנית, מנהיג מאבק עובדי הקבלן בישראל.
תאריך:  19/05/2008   |   עודכן:  20/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בדומה לתוכנית הטלוויזיה הפופולרית, לא בוחל ראש הממשלה, הנאחז בקרנות המזבח, ברייטינג ובשום מניפולציה    המטרה שלו מקדשת את האמצעים וכדי לשרוד הוא עלול לשלוף בעת הצורך אפילו את נשק יום הדין    הסכנה המאיימת איננה ב"תמות נפשי עם פלישתים" אלא בפגיעה טוטאלית במדינה כולה
אלוף בן
ההסכם המתגבש בין ישראל לפלשתינים, יכול להוריד את הלחץ המוטל על ישראל מצד האוכלוסיה הבינלאומית ולשכנע את ארה"ב לפעול נגד הגרעין האירני    השבועות הקרובים יהיו מכריעים לתהליך ועד לסוף הקיץ יתברר האם יושג הסכם
עו"ד יוסי דר
למה, לעזאזל, מערכת המשפט חייבת להגיש, ממש בכפית, לתוך פיו של אהוד אולמרט טענה שהמערכת רודפת אותו?
אליקים העצני
רישמו לפניכם שלתרגילי השלום שלכם יש מחיר, ואנחנו נגבה אותו עד הסוף. אנא, שיקלו שוב, אתם שאתם היום הממשלה ועליכם האחריות, פן תשברו את כל הכלים
אביתר בן-צדף
בזבוז הכספים האדיר, שאך זה עתה הסתיים בירושלים הינו שיא זמני, אל דאגה, בעסקי הלופט געשעפטן של הקשקשן מרחביה    אין במדינה שום בעיה, רק הזדמנויות צילום עם נשיא בוריקנה פאסו ועם נשיאי עוד אי-אילו רפובליקות בננות אחרות    "הסמינר האינטלקטואלי החשוב בעולם", אמרנו כבר?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il