X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת חמאס אינה מחפשת פשרה עם ישראל שתאפשר דו קיום, אלא מעוניינת בכניעה ישראלית ללא תנאי לתביעותיה במקביל, היא אינה מסתירה את כוונתה להמשיך בטרור ועל כך יעיד פיצוץ משאית התופת במעבר ארז
▪  ▪  ▪

תנועת חמאס טרם גיבשה עמדה רשמית בנוגע למו"מ על התהדיאה עם ישראל. נציגי חמאס קיבלו בקהיר את העמדה הישראלית להצעת התהדיאה מידי ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן, והנושא נמצא כעת בדיון בצמרת הארגון ברצועת עזה ובסוריה.
על-אף השתיקה הזמנית שגזרה על עצמה הנהגת חמאס, ניתן להתרשם כי אין היא שבעת רצון מהתשובה הישראלית. הסימן המובהק לכך ניתן הבוקר בפיגוע משאית התופת סמוך למעבר ארז שהסתיים ללא נפגעים, אך נועד לגרום להרס כבד ביותר במעבר.
במקביל, יזמה ממשלת חמאס הפגנה אלימה מול מחסום קרני שהסתיימה במותו של פלשתיני ובפציעתם של אחרים. אין אלה אירועים מקריים או תגובות פלשתיניות ספונטאניות. מדובר ביישום הלכה למעשה של אסטרטגיית חמאס להפעיל לחץ על ישראל במו"מ ולהפגין את נחישות הארגון לפרוץ את המצור על רצועת עזה.
למדיניות הפיגועים של חמאס מסר נוסף המופנה לעבר השכנה מדרום, מצרים, אשר הנהגתה זוכרת היטב כיצד פרצו אנשי חמאס את הגבול באמצעות פיצוץ מטענים וכינו אותה "בוגדת" ו"משתפת פעולה" עם ישראל וארה"ב. למרות הכעס המצרי על דרך הפעולה של ממשלת חמאס, מצרים היא החוליה החלשה והנהגתה מודעת לכך.
המשטר המצרי יתקשה, מסיבות פנימיות, להמשיך בסגירת גבול רפיח ולו למראית עין (זהו המצב בפועל בגבול). מסיבה זו, ממשיכים בכירי חמאס, לצד המשך ההנחיות לזרוע הטרור של הארגונים הפלשתינים להמשיך בפיגועי התופת במעברי הגבול עם ישראל, לדרוש ממצרים לעשות מעשה, בין אם המו"מ על התהדיאה יצליח ובין אם-לאו, ולפתוח באופן חד-צדדי את גבולה עם רצועת עזה. גישה זו ביטא היטב סלאח ברדוויל, מראשי חמאס, באומרו בראיון ל"רמתאן" (22 במאי): "מצרים מחזיקה בידיה את המפתח לשבירת המצור באמצעות פתיחת מעבר רפיח".
ויש עוד מסר הגלום במדיניות הפיגועים הפלשתינית: חמאס אינו חס על חיי התושבים הפלשתינים ורואה בהם בשר תותחים לגיטימי, פשוטו כמשמעו, במערכה נגד ישראל. פיצוץ משאית התופת במעבר ארז עלול היה להביא למותם של עשרות פלשתינים שהמתינו לעבור לישראל לצורך קבלת טיפולים רפואיים. הוצאת הילדים והנערים להפגנות אלימות מול מעבר קרני נעשתה מתוך ידיעה ברורה, ובכוונת מכוון, כי ייפגעו פלשתינים בעת פיזור ההפגנות. בחינת דפוסי הלחימה של חמאס ושאר ארגוני הטרור הפלשתינים עם כוחות צה"ל מלמדת כי הפלשתינים יורים ללא אבחנה לעבר כל בית שעשוי לשמש מחסה לחיילי צה"ל. במסגרת זו נורית גם אש מרגמות בלתי מדויקת תוך סיכון מוחשי לכלל התושבים הפלשתינים באזור הפעולה.
הדרך ארוכה לתהדיאה. ממשלת חמאס אינה מחפשת פשרה עם ישראל שתאפשר דו קיום, אלא מעוניינת בכניעה ישראלית ללא תנאי לתביעותיה, ובמקביל, אינה מסתירה את כוונתה להמשיך בטרור. ל"הסכמים" עם פושעי המלחמה הפלשתינים שאינם מהססים להקריב אף את בני עמם בהינד עפעף, אין כל ערך מעשי.

הכותב הינו חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה (www.jcpa.org.il)
תאריך:  23/05/2008   |   עודכן:  23/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארוכה הדרך לתהדיאה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עשה טובה לחברה וספר....
י.ש  |  23/05/08 20:56
2
פרעו וי האמאן
סאמי עביד עזה  |  4/06/08 01:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
לא בגלל הפרוסטטה, ואפילו לא בגלל המלחמה. אהוד אולמרט לא כשיר ולא מתפקד
פרופ' ראסם ח'מאיסי
אנחנו, הערבים אזרחי המדינה, רוצים במקרים רבים להיות ישראלים. הישראליות הזאת איננה מחייבת אותנו להיכנס אל תוך מרחב המגורים של היישובים היהודיים, מהלך שיש המגדירים אותו כניסיון התגרות    אם המדינה תאפשר למגזר הערבי הזדמנויות פיתוח נאותות, ברור לי לחלוטין כי האוכלוסיה הערבית תמשיך לממש את רצונה להתגורר במרחב מתבדל
ראובן לייב
סר חינו של הקוסם מעיני הציבור הרחב
יואב יצחק
אולמרט נתן לטלנסקי תמורה בגין הכספים - מעמד מיוחד ונגישות לשלטון    בזכות זאת הצליח טלנסקי לגייס תרומות מהן "גזר" עמלות    חלק מהכסף העביר לאולמרט
אלוף בן
נשיאי ארצות הברית מתגאים בידידות המופלאה שבין ארצם לבין ישראל    עם זאת, פקידי ההגירה מערימים קשיים על המבקשים לקבל אשרת כניסה לארה"ב    לכבוד יום העצמאות ה-60 והדיון בהסדרי הקבע, יש מקום להעלות בפני בוש הצעה לבטל את הצורך בויזות לישראלים
רשימות נוספות
חמאס שוב תוקף את מצרים  /  יהונתן דחוח-הלוי
חייל נפצע בינוני מירי ברצועה  /  מחלקה ראשונה
חמאס מבקש הבהרות בנושא התהדיאה  /  יהונתן דחוח-הלוי
להחזיר את עזה למצרים   /  יהונתן דחוח-הלוי
שפוך חמתך  /  צבי גיל
הסכנות שבמימוש התביעה ל"זכות השיבה הערבית"  /  דר' יחיאל שבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il