X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החשדות בפרשיות אולמרט הולכים ונראים יותר ויותר כמו זנות ציבורית בפרהסיה מי יכול לשחרר אותנו מהגועל נפש הזה?
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט

ככול שחולף הזמן, מנקודת מבטי הבלתי מקצועית, נראה לי שאנו קרבים לנקודת האל-חזור. כלומר, הנקודה שבה הגשת כתב אישום נגד אולמרט תהפוך לשאלה של זמן – הזמן הנחוץ להכנת כתב האישום והראיות לפרטי פרטים, ולא שאלה של האם בכלל. ייתכן כי נקודה זו בעצם כבר נחצתה. אינני יודע. מידע עיתונאי תמיד חייב להיות מוחזק בספק, אך העובדה שאפילו גדולי מגדלי האתרוגים בחצר הביזנטית של ראש ממשלתנו החשוד כבר אינם מכסים את ערוותו, מעידה שייתכן שהפעם הוגדשה הסאה.
ראש הממשלה אומנם הבטיח שכאשר יוגש כתב אישום הוא יתפטר, אך זה היה כאשר הוא עדיין סבר שהסרבול הרגיל של מערכת המשפט, השתיקה של שולה, והתחמנות של עורכי הדין שלו תאפשר לו לגרור את ההליך עד שכל המעורבים בפרשה ילכו לעולמם בזקנה מופלגת. אם הוא יפר את ההבטחה הזו, לא תהיה זו ההפרה הראשונה של הבטחה.
הלא, אם טוהר המידות היה נר לרגליו הוא לא היה צריך לחכות עד להגשה הפורמאלית בית המשפט. די בכך שהיועץ המשפטי יודיע שהוא החליט שכתב אישום יוגש, או שרמת העיסוק שלו בפרשה מונעת ממנו לעסוק בענייני המדינה באינטנסיביות הראויה. יש כזכור גם פתרון של נבצרות זמנית.
לכולם זכור בוודאי, כיצד הוא הודיע קבל עם ועולם כי יהיו אשר יהיו מסקנות ועדת וינוגרד, הוא לא יתפטר. המערכת הפוליטית לא הנידה עפעף. מדוע במקרה זה אנו מצפים לרמה ציבורית אחרת? למי במערכת הפוליטית שלנו יש אינטרס לנהוג אחרת? תירוצים להשארתו בתפקיד הרי לא יחסרו להם. הם חזקים בתירוצים.
במפלגת קדימה, מפלגה אופורטוניסטית נטולת אידיאולוגיה ועכבות מוסריות, שקמה למטרה אחת בלבד – החזקת השלטון, לכל אחד ידוע שהליכה לבחירות פרושה סוף דרכו הפוליטית. גם החלפה של מנהיג המפלגה לא עומדת על הפרק. המפלגה נלקחה כבת ערובה על-ידי מנהיג המפלגה החשוד. גם זה וגם קודמו. התקנון של המפלגה מעניק לו כוחות על. בנוסף, מטעמים אינטרסנטיים, איש מחברי המפלגה לא רוצה להיתפס כזה ששם לחשוד אולמרט את האקדח על השולחן.
מפלגת העבודה חוששת מבחירות. הסכסוכים הפנימיים במפלגה, וחוסר הרלוונטיות שלה, ייגרמו לה להמשיך ולאבד את כוחה בבחירות. הם גם מודעים כמובן לסקרים המנבאים את נצחונו של בנימין נתניהו. ברק כבר תרגל את התמרון של התחמקות מדרישות הציבור לעזיבת הממשלה.
הפארסה הקרויה מפלגת הגמלאים?! לכל חבריה ידוע שהם תופעה חד פעמית בכנסת ישראל, וטוב שכך. אני מקווה שלפחות מצביעיה למדו את הלקח והם לא יתפתו להצבעות פזיזות בבחירות הבאות. אין ספק שראש הממשלה החשוד יכול לסמוך על הצבעתם בכל מצב.
לישראל ביתנו אין סיבה לחשוב שהם יוכלו לשחזר את ההישג מהבחירות האחרונות. הם אומנם פרשו מהממשלה, אבל ברגע שיציבותה תהיה בספק, הם יימצאו את הדרך לחזור אליה. גם ליברמן אינו קוטל קנים כשמדובר במציאת אמתלות.
והחרדים?! נו באמת. לא חסר כסף בתקציב המדינה. אלי ישי גם יודע שהכוכב העולה אריאל אטיאס מצד אחד, וכוכב העבר אריה דרעי מצד שני, עלולים לכרסם במעמדו. בנוסף, כמפלגה שסיפקה נתח נכבד מכותרות הפלילים בכנסת עד כה, מוכרת להם האמרה "מי שגר בבית זכוכית שלא יזרוק אבנים".
לאור המצב הקונייקטוראלי הנ"ל בכנסת לא נתפלא אם הכנסת לא זו בלבד שלא תאלץ את ראש הממשלה החשוד להתפטר, היא אף תהיה מוכנה לחוקק עבורו חוקים עוקפי בג"צ.
אז, לאן נוליך את הבושה? לא די בכך שהכותרות בעולם מביישות את תדמיתה של ישראל, ראש הממשלה החשוד מעורב בלפחות שלושה תהליכי משא-ומתן מדיניים קריטיים לישראל, והנושאים ונותנים מולו מודעים למצבו הלחיץ וכיצד בדיוק הם יכולים לנצל זאת.
זאת ועוד, הזמן שיוקדש על ידו להגנה המשפטית שלו, לא יופנה להתעמקות בפתרון בעיות חשובות של המדינה שגם ראשי ממשלה פחות עמוסים לא פתרו, כמו מערכת החינוך, העובדים הסוציאליים ועוד. ומה עם נפשנו הנקועה? כמה זמן עוד נחיה בבורדל הציבורי הזה? הציבור רק ימשיך לקטר, וגם אם בנס תתעורר מחאה ציבורית, ספק אם מחאה כזו בלי קשר לגודלה תצליח לדגדג מישהו במערכת הציבורית.
לצערי איני איש בשורות. אין לי פתרון. העובדה שבן אדם מחליט להיות פובליציסט לא אומרת שצריך להיות לו פתרון לכל בעיה בעולם. אני מקווה שמישהו יציע משהו רציני בתגוביות. בינתיים לא נותר לי אלא לספוק כפי בייאוש.

תאריך:  26/05/2008   |   עודכן:  26/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אני ושולה בחצר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני אפילו מרחיק לכת או חושב
" מחוץ לקופסה"  |  26/05/08 12:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מה כדאי לדעת לפני שיוצאים למשך שנים לחו"ל, לשליחות או לעבודה חדשה    Nfc מציג, בשיתוף עם סוכנות הביטוח דוידוף, צרור עצות ליוצאים לחו"ל לתקופה ממושכת
ראובן לייב
לא מעטים מכוכבי-העל המיתולוגיים של ישראל עשו קריירה מעבר לים, אם מרצון ואם מאילוץ וכך הפסידה אותם המדינה
מוטי פלד
התשובה שלי לציבור נהגי הרכבים ולקובעי מדיניות התחבורה בישראל היא פשוטה, כולכם צריכים לסגוד לעפר שדורכים עליו אלה שמשתמשים בדו גלגלי במקום ברכב. אלה שאתם אוהבים לשנוא ומסכנים את חייהם יום יום בכביש, חוסכים גם לכם, ברמה האישית, לאומית, והעולמית, כל כך הרבה שאפילו אינכם מדמיינים
ד"ר ניצן יניב
אמנם, הפעלה אלחוטית של השקיה, או מדידת כמות המים אינה דבר חדש. מוצרים כאלו כבר סופקו על-ידי חברות בישראל ובעולם לפני 20 שנה ויותר. אבל שידור כמות המים או הפעלה של ברז, באמצעות תשדורת שנעשית דרך טלפון סלולרי ולא קווי היא בהחלט תופעה חדשה שמסמלת שינוי
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
במאמר זה נבאר מהי השתמטות ממס ומהי הימנעות ממס? נעמוד על השונה והדומה ביניהם ואף ניתן לכם מספר עצות, כיצד להימנע ממצב שבו תואשמו חלילה בהשתמטות ממס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il