X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של הפליטים הפלשתינים מטעם האו"ם חורגת מסמכותה ומאמצת גישה פוליטית אנטי ישראלית מוצהרת על ישראל לעקוב מקרוב אחר קשרי אונר"א עם חמאס ולמנוע את ניצול הסוכנות כפלטפורמה של ארגוני הטרור הפלשתינים
▪  ▪  ▪
אונר"א, סיוע בשטחים

אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של הפליטים הפלשתינים מטעם האו"ם, כך מסתבר, חורגת מסמכותה ומאמצת גישה פוליטית אנטי ישראלית מוצהרת בסכסוך הישראלי פלשתיני וגישה אוהדת כלפי ממשלת חמאס.
על-אף שהייעוד של אונר"א מתוחם לתוכניות סיוע לפליטים בתחומי החינוך, התעסוקה, הבריאות וההכשרה מקצועית, קארין אבו זיד, נציבת אונר"א, לא מסתירה את דעותיה הפוליטיות ומטיפה בגלוי לקבל את חמאס כשלטון לגיטימי ושותף ראוי לכל הסדר מדיני.
בראיון לעיתון "אל-ראיה" הקטרי (12 במאי 2008), לימדה אבו זיד סנגוריה על חמאס, כארגון שמצטייר בציבור כנקי משחיתות והצליח להביא לשיפור במצב הביטחוני, וקבעה כי "אין להוציא את חמאס משיחות החותרות להביא לגיבוש הסכם". עוד ציינה כי אנשי אונר"א משתפים פעולה עם ממשלת חמאס ב"היבטים טכניים" כדי להבטיח סיוע בתחומי החינוך והבריאות.
את ישראל האשימה אבו זיד בהפרה שיטתית של כל סעיף בהצהרת זכויות האדם והאזרח ביחסה לפלשתינים. הדרישה הישראלית להפסקת שיגור הטילים מוצגת על ידה כתירוץ על-מנת להמשיך את המצור המוטל על רצועת עזה. אבו זיד חורגת מסמכויותיה כנציבת אונר"א וקוראת להעמיד לדין את האחראים בישראל לפגיעה בפלשתינים מאז הקמת מדינת ישראל. ובלשונה: "העם הפלשתיני היה נתון לפגיעה בזכויותיו במשך 60 השנים האחרונות. אנו זקוקים למשקיפים שיתעדו את ההפרות האלה ויעמידו לדין את האחראים להם".
אבו זיד נמנעת מלבקר את חמאס, את החסות שהוא מעניק לשורה ארוכה של ארגוני טרור ברצועת עזה, את הטרור הפלשתיני ואת ההסתה האיסלאמית הקיצונית של חמאס, הקוראת בגלוי לרצח ישראלים. אף לא מילה אחת מפיה של נציבת אונר"א החיה ברצועת עזה. יתר על כן, יש לה הסבר ל"התפשטות הקיצוניות" והוא הבידוד הבינלאומי מאז שחמאס זכה בבחירות ב-2006. פעם נוספת מזכה אבו זיד את חמאס מכל אשמה להסתה ולקיצוניות איסלאמית.
אין זו התבטאות קיצונית אנטי ישראלית ראשונה של קארין אבו זיד. היא מבטאת את תפיסת עולמה ועשויה להעיד על השימוש באונר"א ככלי פוליטי במערכה נגד ישראל. אל לה לישראל להשלים עם שיתוף הפעולה בין אונר"א לחמאס, אשר נציגיו, כמו גם של ארגוני טרור אחרים, נטועים עמוק בתוך המנגנון של אונר"א.
לאחר הנסיגה הישראלית מרצועת עזה (אוגוסט 2005) אין עוד כל צידוק להמשך פעילותו של אונר"א ברצועת עזה, שכן הפליטים נמצאים כיום תחת שלטון של ישות פלשתינית וממילא לא נגרעת זכותם להציג את תביעה השיבה בהסדר מדיני. נראה כי האינטרסים של ממשלת חמאס ואונר"א תואמים בעניין זה, קרי - למנוע את פרוק מחנות הפליטים למרות המצוקה הקשה המובילה לקיצוניות כחלק מטיפוח חלום השיבה לפלשתין.
ראוי שמשרד החוץ הישראלי יעקוב מקרוב בסיוע אגף המודיעין אחר קשרי אונר"א עם חמאס ויזום מערכה מדינית נגד אונר"א על-מנת למנוע את ניצולו לפעילות אנטי ישראלית או כפלטפורמה של ארגוני הטרור הפלשתינים.

הכותב הינו חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה (www.jcpa.org.il)
תאריך:  03/06/2008   |   עודכן:  04/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הקשר הטכני" בין אונר"א לחמאס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
משרד החוץ הישראלי בקושי מתפקד
תמה  |  4/06/08 17:10
2
משרד החוץ מתפקד
אורי פ  |  4/06/08 20:10
3
לא רק אונר"א תומכת באויב
מומחה למומחים  |  4/06/08 23:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
במסעדת "דוזאן" שבחיפה שמים דגש לא רק על שילוב של אוכל לבנוני, צרפתי ואיטלקי, אלא גם על-דו קיום תרבותי בין יהודים וערבים
מיכל בוקר
הספר עוסק בריפוי והחלמה מסרטן בעזרת דמיון מודרך    זהו מדריך מעשי, פשוט לשימוש ומובן לכל אחד, המציג שיטה ייחודית ומוכחת לריפוי ולהחלמה מסרטן, בעזרת מדיטציות בשיטת דמיון מודרך, משפטי חשיבה חיובית, ריפוי בצבעים, ומציאת הסיבה הרוחנית והנפשית להתפרצות המחלה
עמוס סילבר
האווירה הציבורית במדינה מאז נחשפה פרשת טלנסקי היא אווירה ציבורית שחרצה את דינו של ראש הממשלה בצורה חד-משמעית על סמך חצאי אמיתות, הדלפות ופרסומים (חלקם מגמתיים) של התקשורת    זאת אינה נורמה ציבורית ראויה, גם אם ראש הממשלה אינו המועדף עלינו.
בועז מושקוביץ
עקיבא אלדר משכתב היסטוריה, אך שוכח לתאם גרסאות עם יוסי ביילין    ההבדל בין "פראבדה" המקורי לבין "פראבדה" שעקיבא אלדר מועסק בו, הוא שיפור ברמת התחכום
עו"ד זיו שרון; עו"ד ניר הורנשטיין
פסיקה חדשה של בית המשפט העליון סותמת את הגולל על הטענה לפיה ניתן לסטות מ"נוסחת החישוב הלינארי" בחישוב מס השבח    לפסיקה השלכות ביחס למס החל על מכירת נכסים שנרכשו לפני הרפורמה במיסוי נדל"ן (7.11.01), ובייחוד כאלה שנרכשו שנים רבות לפני מועד זה
רשימות נוספות
שליט לא ייכלל בהפסקת אש  /  יהונתן דחוח-הלוי
חייל נפצע בינוני מאש צלף בכיסופים  /  עידן יוסף
הפלשתינים: השב"כ מפעיל סוכנת סקסית   /  יהונתן דחוח-הלוי
ארוכה הדרך לתהדיאה  /  יהונתן דחוח-הלוי
להחזיר את עזה למצרים   /  יהונתן דחוח-הלוי
שפוך חמתך  /  צבי גיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il