X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל הרשמית הרימה למעשה דגל לבן מול התעמולה הפלשתינית צה"ל, כך נדמה, ממלא באופן צייתני אחר התפקיד שייעדו לו ארגוני השמאל, נופל פעם אחר פעם לאותה מלכודת ומשרת הלכה למעשה את התעמולה הפלשתינית.
▪  ▪  ▪

אינספור מאמרים כבר נכתבו על מחדל ההסברה הלאומי, לו אחראים בראש ובראשונה משרד החוץ הישראלי ומשרד ראש הממשלה. מבקר המדינה הקדיש לסוגיית ההסברה שני דוחות קשים (בשנים 2002 ו- 2007) שאמורים היו לזעזע את אמות הסיפים במערכת הפוליטית, אך לשווא.
אירועי השבועות האחרונים בזירה הפלשתינית שבו ושפכו אור על הרפיון הישראלי והויתור מראש על ההתמודדות בזירה הבינלאומית עם האיומים ההסברתיים, המאיימים לשלול את עצם הלגיטימציה לקיומה של המדינה. מכונת התעמולה הפלשתינית, המגובה ומקבלת חיזוק מארגוני שמאל בינלאומיים, יוצרת על-פי תוכנית סדורה זירות עימות קבועות עם כוחות הביטחון הישראלים. המלכודת ידועה מראש וגלויה לכל: מפגינים פלשתינים נאספים בשעה היעודה עם פעילי השמאל, הצעדה מתקדמת לעבר נקודת החיכוך עם החיילים, מתבצעות פעולות התגרות מכוונות הכוללות ידויי אבנים וניסיונות להרוס את הגדר, וכוחות צה"ל מנסים לפזר את הפרות הסדר תוך כדי ירי כדורי גומי והשלכת רימוני גז מדמיע.
ארגוני השמאל נערכים לתרחיש הידוע מראש בתוכנית תקשורתית קבועה. צלמים מתעדים את האירועים תוך מתן דגש לפעילות הכוחנית של צה"ל בפיזור ההפגנות על-מנת לתפוס את התמונות הטובות הממחישות את "אכזריותו של הכיבוש". התמונות הללו מופצות מיידית לכל אמצעי התקשורת ומחלחלות לתודעת הקהל את המסר הרצוי מנקודת המבט הפלשתינית.
מהעבר השני של המתרס, בצד הישראלי, נדמה שצה"ל ממלא באופן צייתני אחר התפקיד שייעדו לו ארגוני השמאל, נופל פעם אחר פעם לאותה מלכודת ומשרת הלכה למעשה את התעמולה הפלשתינית. כלי התקשורת העיקרי של צה"ל, אתר דובר צה"ל, מתעלם כמעט לחלוטין מההפגנות האלימות ואינו רואה צורך להגן על כוחות הביטחון מול מתקפת התעמולה השיטתית המכוונת נגדם. יתירה מכך, בניגוד לארגוני השמאל המבינים את עוצמתה של התקשורת ובפרט בעידן האינטרנט, צה"ל אינו נוהג לתעד את הפעילות האלימה של הפלשתינים וארגוני השמאל ואינו מתעד את התמונה המלאה של ההתרחשויות.
באופן דומה, צה"ל פועל גם מול מתקפת התעמולה הפלשתינית המתבצעת תחת הכותרת "מלחמת המעברים". חמאס מארגן בגלוי את המפגינים, מסיעם באוטובוסים לעבר נקודת החיכוך עם צה"ל ושולח אותם להתעמת עם החיילים כדי לספק את התמונות המשרתות את טיעוניו בדבר המצור "הבלתי הומאני" המוטל על רצועת עזה. ובצה"ל? דממת אלחוט, וכך גם במשרד הביטחון ובמשרד החוץ.
ישראל מאבדת עצמה לדעת בנושא ההסברה. היא משחקת על המגרש ללא הגנה ומותירה את הזירה לגורמים שחלקם חותרים במוצהר להחליש את ישראל כדי ליישם את חזון המדינה הדו לאומית בשטח שבין הנהר לים. מערכת ההסברה הישראלית מתנהלת ללא חזון, ללא אסטרטגיה ברורה ולא ניכר כי מתקיימים בה תהליכי תחקור, בקרה עצמית והפקת לקחים. מעבר לכך, לא השכילו בצה"ל, במשרד החוץ או במשרד הביטחון ליצור מאגרי מידע גלויים שיוכלו להתמודד עם מאגרי המידע העצומים של הפלשתינים וארגוני השמאל. ישראל הרשמית הרימה למעשה דגל לבן מול התעמולה הפלשתינית.

הכותב הינו חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה (www.jcpa.org.il)
תאריך:  05/06/2008   |   עודכן:  06/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל מסייע לשמאל הקיצוני
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הרבה אחראים ואף אחד לא קם
אין אחראי  |  6/06/08 11:44
2
לפודל של ביבי .
אינסטלטור ביוב  |  6/06/08 12:29
3
צהל
דןד  |  6/06/08 13:12
 
- בעזרת השם וש'ס
אשכנזי ניגעל מש'ס  |  6/06/08 19:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן לוי
חברות הביטוח חשבו בטעות, כי יוכלו ליהנות מכל העולמות בעקבות הרפורמות שהפכו אותן ל"מעין בנקים". כעת, הבועה מתחילה להיסדק ורצוי שישובו במהרה לעסוק בביטוח טהור בו המוצר העיקרי הוא "הנזק"
דר' יעל ישראל
כך הפכו המדענים ללא כוונה, לאמנים יוצרים של דימויים מרהיבים 'פנטסטיים' - דומים להפליא לדימויים שנוצרו לשם אמנות אשר מוצגים כיום בגלריות ומוזיאונים    ביקורת על התערוכה "עצבים חשופים" במוזיאון המדע בירושלים
דר' יאיר ויסמן
אפשר להעיף את פרידמן? זה כבר יהיה שקוף מדי אם גם לפרידמן יארגנו תיק. אפשר להעיף את מי שהביא את פרידמן וכך ילך גם פרידמן הביתה. אם אולמרט ילך הביתה גם פרידמן יאלץ למצוא תעסוקה במקום אחר
מיכל מוסלי
במהלך הדיון שקיימה ועדת הכנסת למאבק בסחר בנשים בראשותה של ח"כ גלאון, ניסו משפטנים ופעילי ציבור לבדוק כיצד ניתן למנוע, אם בכלל, את השימוש באמצעי האינטרנטי למטרות שיווק ותיווך עסקות בגופן של נשים
ד"ר שמעון מימון
טיפולים נוירו-רדיולוגיים, המבוססים על החדרת צנתר אל כלי הדם המוחי שנחסם על-ידי קריש דם, יכולים להפחית משמעותית את מספרם של הסובלים מנזק תפקודי בעקבות שבץ
רשימות נוספות
ההרוג בפגיעת הפצמ"ר: אב לשלושה מקיבוץ נירים  /  איציק וולף
בת 4 נהרגה בתקיפת צה"ל בעזה  /  איציק וולף
סוכלה הברחת 1,300 ליטר חומצה  /  איציק וולף
"הקשר הטכני" בין אונר"א לחמאס   /  יהונתן דחוח-הלוי
ארוכה הדרך לתהדיאה  /  יהונתן דחוח-הלוי
להחזיר את עזה למצרים   /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il