X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם בזבוזי מים המוניים, בהם נשפכים לריק כמויות ענקיות של מים שיכלו לשמש לשתייה, לתעשיה, להשקיה ולצרכים רבים נוספים, נכונים בשעה קשה זו? האם מותר לבזבז מים לשם מצוות ה'חג', סתם כי זה כיף? היכן הם אותם הדואגים למצב המים בישראל?
▪  ▪  ▪
הכינרת

אולי בגלל שזה כיף, אולי בגלל בכדי להפיג את השיעמום ואולי כי סתם בא לנו לבזבז מים - חג השבועות נהפך ליום של שקיות מים, רובי מים ובלוני מים. בעצם, כל דבר שקשור למים. אתה יוצא מבית הכנסת לאחר לילה ללא שינה, מחזיק את עצמך שלא להירדם, או סתם יוצא מן הבית לטייל, ולפתע אתה נקלע אל קרב: עשרות ילדים ניצבים למולך. ילד אחד זורק על השני מים, ההוא מחזיר לו, השלישי מצטרף גם, וכך כל השאר. והמים, חלק גדול מהם נשפך עליך, וגורמים לך להרגשה ממש לא נעימה.
אני יודע. יש שיאמרו שהתורה נמשלה למים, ובחג מתן תורה אין דבר ראוי יותר ממלחמות מים ברחובות. יש אף שיאמרו שמהותו של חג המים בחג מתן התורה איננו אלא כדי לומר שכשם שים סוף נקרע בין פסח לחג השבועות, כך גם אנו קורעים שקיות מים לזכר אותו הנס.
חג מתן תורה איננו יום של משחקי מים. בשנים האחרונות התפתח מנהג מבורך שבו דתיים וחילוניים יושבים יחדיו בערב שבועות, באותו לילה בו נוהגים להיות ערים, ודנים בסוגיות שונות ביהדות, בתלמוד, ובמחשבה. בשנה שעברה למשל, קפצתי לביקור, ונראה שהיה די נחמד. רק חבל שהשנה הערב המיוחד הזה לא מתקיים. הערבים המיוחדים הללו, נועדו לתת חוויה של לימוד תורה לפחות פעם בשנה במבט על סוגיות אקטואליות, לכל גווני הציבור.
חבל, חבל שבמקום ללמוד תורה בכיף, נהפך החג לריק מתוכן בו הרחובות מתמלאים במים, לחינם.
ואם תאמרו: אז אולי נחגוג את 'חג המים' ביום אחר, הנה שאלה: מתי בפעם האחרונה יצא לכם לשמוע על מצב המים של מדינת ישראל ועל מפלס הכינרת? כי אם לא ידעתם, מצבה לא טוב, בלשון המעטה. או יותר נכון, מאוד מאוד לא טוב. את הקו האדום עברנו מזמן. האם בזבוזי מים המוניים, בהם נשפכים לריק כמויות ענקיות של מים שיכלו לשמש לשתייה, לתעשיה, להשקיה ולצרכים רבים נוספים, נכונים בשעה קשה זו? האם מותר לבזבז מים לשם מצוות ה'חג', סתם כי זה כיף? היכן הם אותם הדואגים למצב המים בישראל? היום הזה, לא זו בלבד שהוא מיותר מבחינה תוכנית, בכך שהוא חל דווקא בחג החשוב הזה, חג שבועות, אלא הוא אינו מועיל ומזיק קשות למאגרי המים במדינת ישראל. ואחרי זה עוד אומרים לנו לחסוך במים.
לא ראוי ולא מכובד בחג שכזה, לשחק ולבזבז מים, במיוחד בתקופה קשה כזו בהם המים הולכים ומתמעטים. כן, המאגרים שבאקוויפרים מהם שואבת המדינה מים רבים בשנים האחרונות, הם ממש לא התקווה הגדולה של מחפשי פיתרון בעיית המים, מפני שגם המים הללו נגמרים מתי שהוא ובפרט עתה כשהקידוחים לא נגמרים והולכים וגוברים עקב המחסור במים, וגורמים להם להתמעט.
החג הזה צריך להתבטל. זהו לא חג, אלא יום בזבוז מים לאומי. יום שרק מעיד כאלף עדים על כך, ששוב, אנחנו מביאים על עצמנו, את הצרות שלנו.

תאריך:  08/06/2008   |   עודכן:  08/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מדוע נבחרו דווקא עשרה ציוויים אלו לשמש כיסוד היהדות? ומדוע הם מובאים דווקא בסדר הזה?
רותי אברהם
הדמוקרטיה מקרטעת, הרשויות "המופרדות" מתגוששות, האחת נוגסת ברעותה    שיעור ההצבעה בבחירות יורד    אולי דרוש כעת "אי של אמת בעולם של שקר"
רות פורסטר
מערכת אכיפת החוק מרכינה ראשה בפני בעלי הכח והמעמד ובכך גורמת למחיקתן של נורמות בסיסיות של מוסר וערכים    בית המשפט והצדק - קשר לא קדוש
פרופ' שמואל קיויתי
אם מופיעה פריחה מגרדת מפושטת לאחר שתייה או אכילה, נטילת תרופה כלשהי דרך הפה או בזריקה, וכן לאחר עקיצת דבורה או צרעה תדעו כי ייתכן אתם סובלים מאלרגיה ועליכם לבדוק זאת ולבצע בדיקות באופן מיידי
ראובן לייב
משנה לשנה הופך גיורם של מי שאינם יהודים לקשה יותר ויותר והתור ארוך: מרות המואבייה ועד ל"גרים הרוחניים"
רשימות נוספות
4 מתכונים מיוחדים לשבועות  /  גלית יצחק
ערוץ מאיר: מסע בעקבות חג השבועות  /  נתי גולדפינגר
שבועות, חג המים בקייקי כפר בלום  /  חיים אזולאי
רשימת גבינות מיובאות כשרות  /  הרב יצחק כהן-ארזי
נקודת מבט ליום ירושלים  /  הרב ישראל רוזן
אש  /  מאיריקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il