X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתנדבת במרכז וראייטי ירושלים זכתה בעיטור ראש העיר לשנת 2008 סאלם האלא קפייה ממזרח העיר, בעצמה לקויית ראייה, מתנדבת שמונה שנים במועדונית לילדים לקויי ראייה, זכתה השנה באות ראש העיר למתנדב
▪  ▪  ▪
מרכז ורייאטי

סאלם האלא קפייה המתגוררת במזרח ירושלים ומתנדבת מזה שמונה שנים במועדונית לילדים לקויי ראייה, במרכז וראייטי ירושלים זכתה השנה באות ראש העיר ירושלים למתנדב.
הוועדה המיוחדת שהמליצה בפני ראש העיר על הענקת אות המתנדב להאלא, ציינה בין יתר נימוקיה את מידת המאמץ הפיזי/הנפשי הכרוך בהתנדבות, מידת היוזמה והחדשנות, ההיענות לצרכי השעה, השפעתה של האלא על התנדבותם של אחרים ותרומתה לחברה.
בפני הוועדה המקצועית שבחרה את חתני וכלות האות הוצגו 120 מועמדים. מתוכם הומלצו לקבלת האות 14 פרטים ובכללם האלא, ו-7 ארגונים. טכס הענקת העיטורים יערך בסוף החודש.
במכתב ששיגר ראש העיר להאלא לרגל זכייתה בתואר, מציין אורי לופוליאנסקי כי היא נבחרה לאור פעילותה ההתנדבותית רבת ההיקף במשך שנים רבות, תוך מסירות אין קץ למען העיר ולרווחת תושביה. "זו הזדמנות עבורי להביע את תודתי על פועלך המרשים במשך שנים כה רבות, ולשגר את איחוליי הלבביים לך ולבני ביתך", כותב ראש העיר למתנדבת וראייטי.
המועדונית של מרכז וראייטי ירושלים היא מסגרת ייחודית בעיר. המועדונית מקיימת שלל פעילויות העשרה המאפשרות לילדים בעלי צרכים מיוחדים מכל רחבי העיר ומגזרי האוכלוסיה השונים, ליצור, ללמוד ולהרחיב את אופקיהם. המועדונית פועלת בשעות אחר-הצהריים והערב ומיועדת לילדים, מגילאי גן ועד חטיבת הביניים, המגיעים למרכז וראייטי ירושלים בקבוצות אורגניות ממסגרות חינוכיות וטיפוליות יומיות. הילדים מגיעים למרכז פעם או פעמיים בשבוע, בהסעה מאורגנת של המרכז ובלוויית איש צוות מהמסגרת היומית. במהלך הפעילות הם מקבלים ארוחה חמה ונהנים ממגוון רחב של חוגים. חוגי ההעשרה של המועדונית מונחים ע"י צוות מדריכים מקצועי, ופועלים בקבוצות המונות עד 7 ילדים. מתכונת פעילות זו נועדה לאפשר גמישות בתכני הפעילות והתאמה מרבית שלה לצרכיהם הייחודיים של ילדי הקבוצה. בפעילות המועדונית משתתפים מדי שבוע מאות ילדים: עיוורים וכבדי ראייה, לקויי למידה, בעלי פיגור קל ובינוני, ילדים עם קשיי תקשורת, בעיות רגשיות, בעיות התנהגות, ילדים בסיכון ואוטיסטים. המועדונית פועלת בחודשים אוקטובר עד יוני מדי שנה ובחופשת הקיץ - בחודש יולי, מדי יום.
המתנדבת האלא שזכתה השנה באות ראש העיר היא לקוית ראייה בעצמה. היא מגיעה למרכז וראייטי עם הילדים בהסעה כמלווה. מדריכה את הנהגים לגבי מקומות האיסוף והפיזור של הילדים, משמשת כאשת הקשר של המרכז עם ההורים, דואגת לילדים ומפקחת על התנהגותם במהלך הנסיעה. אך זה תפקידה המשני. תפקידה העיקרי הינו ליווי הילדים בקבוצות, בפעילויות השונות במועדונית. האלא מכירה כל ילד ואת הצורך הייחודי שלו ורגישה לכל ההתנהגויות חריגות אצל הילדים. היא יודעת כיצד להרגיעם ותומכת בהם. בנוסף עקב מגבלת השפה, משמשת האלא כמתורגמנית בין הילדים והמדריכים.
האלה עושה מאמצים רבים להגיע למרכז וראייטי ירושלים ממזרח העיר, משימה הצורכת לעיתים זמן רב בשל מחסומים ובדיקות ביטחוניות. יחד עם הפעילות במרכז וראייטי ירושלים צמודה האלא לילדים כחמש שעות ביום הפעילות. בנוסף מתנדבת האלא במספר ארגונים נוספים בירושלים.
חבריה של האלא במרכז וראייטי מספרים כי היא מלאת מסירות ואהבה לילדים, אינה מחסירה אף יום של פעילות ומשמשת לילדים ממש כאם: בחגים וימי הולדת היא דואגת לשמח את הילדים בכיבוד ובמתנות, כאשר היא מבחינה שלילדים חסרים דברים מסוימים לדוגמא - אח ואחות שהגיעו עם בגדים בלויים, היא נרתמה לעזרתם ודאגה להם לבגדים לחג.
זכייתה של האלא באות ראש העיר למתנדב התקבלה בשמחה וסיפוק במרכז וראייטי. המנכ"ל אריה רוגל אומר: "אנו שמחים על הביטוי שהעיריה נותנת לחשיבות עבודתה של האלא. אנו גאים בכך שהאלא בחרה לשרת במחיצתנו. התודה הציבורית והפומבית שהאלא זוכה לה, השנה חשובה לה ולמרכז וראיטי עד מאוד. עם זאת אני בטוח שתודת הילדים שהאלא דואגת להם כל כך מחממת את הלב לא פחות, אולי יותר."

הכותב מתנדב גם הוא במרכז וראייטי.
תאריך:  08/06/2008   |   עודכן:  08/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
הייתי מסתפק במדינה שהיא "אור ליהודים". אבל האם היא כזאת? אני חש כאילו שמנסים לקרוע ממני את המדינה, היהודית, הנאורה, הצודקת. זאת שלה ייחלתי שנים רבות, ואני מנסה שלא להרפות
ראובן לייב
אף כי שבועות נקבע בהקשר עם זכר מתן תורה, שניתנה על הר סיני ב-ו' בסיוון - אין הסכם גמור שזהו אכן התאריך המדויק שבו חל החג
אביתר בן-צדף
היכונו למכה הגדולה בעזה! - קוראות הכותרות    טוקבקיסט אחד שאל, האם להכין את הלחי השנייה    אפילו אם תיתנו לצה"ל, הוא יתקשה לנצח    אף אחד אינו מוכן להאמין, שאין כל ערך למה שמערכת הביטחון וצבאנו הנהדר מפרסם בתור "לקחי מלחמה"    כשצה"ל יפעל - זו תהיה הסחה מצוינת, שבחסותה יוכל מני מזוז, הסוגר הסדרתי, לחולל עוד אחד מנסיו
אליקים העצני
נפילת ממשלת אולמרט היא לא פחות מנס, אך אין זה נס למתנחלים בלבד. זה גם נס לתושבי ת"א, פ"ת, נתניה, חדרה, עמק יזרעאל וכל המרכז, כל אלה שהסכם על מדינה פלשתינית יביא אותם אל קו האש. גם הם צריכים לברך "הגומל".
הרב ישראל רוזן
ליל שבועות הוא לילם של בתי המדרש החילוניים וה'פתוחים', של 'התרבות היהודית האלטרנטיבית', של אופנת הניאו-יהדות ושל הכרזת "גם לנו חלק בתורת ישראל ללא מחוייבות למצוותיה ולאיסוריה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il