X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חברות הביטוח דוחות כשליש מתביעות הסיעוד המוגשות נגדן. התעקשות מבוטחים לזכות בפיצויים, והסתייעות בגורמים מקצועיים, מסתיימת לרוב בנסיגת חברת הביטוח מעמדתה. על מה הדבר מצביע?
▪  ▪  ▪

בדיחה שחוקה מספרת על מלצר שננזף על-ידי הסועדים לאחר שהגיש להם חשבון מנופח. בשביל להסביר את השורה המיותרת בחשבון קרא לה המלצר 'ניסיתי'. מדוע 'ניסיתי'? מפני שאם זה מצליח, אז הסועדים משלמים יותר. ואם זה לא מצליח, אז ניסיתי.
האם חברות הביטוח נוקטות בשיטת ה'מצליח' מול חולים סיעודיים חסרי אונים? לא ברור. מה שברור שהמאבק מולן הוא פעמים רבות כדאי ואפקטיבי. הטרגדיה היא שברוב המקרים, החולים הסיעודיים ומשפחותיהם כלל לא מודעים לזכויותיהם, ולעיתים תש כוחם מלעמוד על זכויותיהם הלגיטימיות.
איך נאבקים בחברות ביטוח? יש לזכור שביטוח איננו מדע מדויק, ההכרעות בו אינן חד-משמעיות, ולכל נושא כמעט יש נימוקים לכאן ולכאן.
כך למשל עלולות חברות הביטוח לדחות תביעה בנימוק שהתובע איננו סיעודי. סיעודי מוגדר כל מי שאיננו מסוגל לבצע לפחות 50% מ-2 או 3 מתוך 6 פעולות בסיסיות בחיי היומיום. במציאות, ההחלטה אינה חד ערכית והבחינה אם החולה יכול או לא יכול לבצע בדיוק 50% מהפעולה אינה חד-משמעית.
פוליסות סיעודיות מסוימות לא מכסות מקרים של תשישות נפש אלצהיימר או דמנציה, אך גם כאן הבדיקה אינה "מתמטיקה" וגם אם נדחיתם בשל כך - ייתכן ויימצאו מומחים חיצוניים שימצאו את הכלים המקצועיים לסתור את קביעתה של חברת הביטוח ולהביאה לידי כך שתכיר בחבותה לשלם את התשלומים המגיעים למבוטח.
פוליסות רבות עלולות להבטיח הרבה, אך בין דפיהן עלולים לבצבץ סייגים רבים, ולהשאיר את המבוטח ללא כיסוי ביום סגריר. מומלץ לבחור פוליסה עם מספר הסייגים הנמוך ביותר. אך גם אם התביעה נדחית עקב החרגה או הסתייגות, יש מקום לבחון זאת שנית. למשל, אלכוהוליסט שסובל משחמת הכבד והופך לסיעודי, עלול להידחות על-ידי חברת הביטוח. אם תגיע תביעתו לבית המשפט חברת הביטוח תתבקש להוכיח כי מצבו הסיעודי נגרם מהאלכוהוליזם ממנו סבל.
משימה זו אינה פשוטה כלל, ותובע אשר יצטייד בחוות דעת חיתומיות ורפואיות התומכות בגרסתו עשוי לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לו.
תביעות סיעודיות רבות נדחות בטענת 'אי גילוי'. זוהי בעצם האשמת המבוטח על כך שהסתיר או לא הצהיר על בעיה שגרמה לו להפוך לסיעודי. מומלץ מאד להקפיד למלא בצורה מלאה ומפורטת את ההיסטוריה הרפואית שלכם עם רכישת ביטוח סיעודי. אך גם אם הואשמתם ב'אי גילוי' אין טעם לומר נואש. אם תגיע דרישתכם לפיצויים לבחינה מקצועית ומשפטית, רבים הסיכויים שתקבלו פיצוי חלקי או מלא.
בפוליסות סיעודיות לא נהוג לבצע החרגות חיתומיות, כלומר להוציא תחומים שלמים מאחריות הפוליסה. נהוג להסתפק בתוספות רפואיות לפרמיה העלולות ליקר אותה. אך לעיתים, חברת הביטוח עלולה לטעון כי עצם הפיכתו של המבוטח לסיעודי, נבעה ממחלה המוחרגת בפוליסה. גם כאן קביעות חברות הביטוח אינן סוף פסוק.
לסיכום, חשוב לזכור, שחברת הביטוח בוחנת את הזכאות של החולה הסיעודי מתוך האינטרס שלה, אולם מצב סיעודי הוא לא בהכרח מצב חד ערכי ובחינה מקצועית נוספת של המבוטח עשויה לשנות את רוע הגזירה.

הכותב הוא מומחה לביטוח בריאות וסיעוד - מנכ"ל חברת פרש קונספט.
תאריך:  11/06/2008   |   עודכן:  11/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'שיטת המצליח' נגד חולים סיעודיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ישפוליסות סיעדויות שהן "פשע
אפרי הלפרין  |  11/06/08 12:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
קשה להבין ממשלה שמוכנה לשלם במחיר חייהם של חיילים רבים, שלכולם משפחות אוהבות, כדי לנסות ולשמור על שגרת חיי אזרחיה אבל לא מוכנה לסכן את חייו של השבוי הבודד גם במחיר ילדי גן שחלילה עשויים להיפגע מקסאם טועה
אביתר בן-צדף
צבאנו בנוי - כמו הפוליטיקה הישראלית - על המוני פראיירים במילואים, שעושים את העבודה השחורה עבור אוכלי לחם החסד בקבע    אימון של כוח מחטיבת המילואים "הראל" הופסק, כיוון שחיילי המילואים חויבו לעבוד במטבח    דובר צה"ל הגיב, בשם הבטלנים: "אי-היענותם של אנשי המילואים למלא את חובתם במטלות הבסיס אינה מתקבלת בצה"ל"
איתמר לוין
בשבוע שבו נחשפת ירידה חדה באמון הציבור בבית המשפט העליון, אנו קוראים בתורה על מינוי הזקנים בידי משה. כיצד קרה שלבני ישראל לא היו שום תלונות כלפיהם?
חיים רוזנברג
פעם מחוקקים את חוק רמת הגולן, ואילו בפעם אחרת מתנהגים כאילו הוא לא קיים    הלכי רוח הפכפכים כאלה משקפים ליקוי מחשבתי ועקרוני אצל חוגים רחבים למדי בפוליטיקה ובתקשורת    יש להתייחס לרמת הגולן בקנה מידה אסטרטגי ולא לפי מצבי רוח חולפים    נראה כי אפשר להפיק כמה לקחים רלוונטיים לנו מהדוגמה הטורקית של איסקנדרון
ד"ר ניצן יניב
מכשיר נשימה בעל חיישנים מיוחדים, מסוגלת לאתר מחלות כמו סרטן ואף לסייע במעקב ביתי אחר מחלות כמו סכרת    ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, ניתן לשלב חיישנים כאלו במכשירים סלולריים לשימוש ביתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il