X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לו היו הח"כיות ממלאות את חובתן הבסיסית לציבור הבוחרים והבוחרות שלהן ומדברות על ההטרדות המיניות שהן עצמן חוו – אולי הייתה זו התחלה של יצירת מציאות אחרת, כזו המעניקה לגיטימציה לנשים להתלונן ומצמצמת את תופעת "האשמת הקורבן", שאפיינה את ריבוי הפרשיות שנחשפו כאן בשנים האחרונות
▪  ▪  ▪
מועלת בתפקידה הציבורי בעצם שתיקתה. ח"כ זהבה גלאון [צילום: פלאש 90]

שבע שנים סובלת חברת הכנסת זהבה גלאון מהטרדה מינית קשה, או כפרשנותה של ד"ר אורית קמיר - הטרדה מאיימת בעלת אופי מיני בוטה. שבע שנים, ולא ידענו דבר. בנוסף אליה, סובלות חברות כנסת נוספות מהתופעה. היא לפחות עלתה לשידור, מעט מדי ומאוחר מדי. הן - אף לא נחשפו בשמן.
איזה מסר הן מעבירות לנפגעות תקיפה מינית, לנשים שהוטרדו מינית, שסבלו מהטרדה מאיימת, אפליה בוטה על-רקע מיני או היו קורבן לאלימות?
התשובה פשוטה: נשים, תשתקו.
בינואר 2004, התראיינה חברת הכנסת לשעבר ענבל גבריאלי ואמרה, כי בכל יום היא מוטרדת מינית בכנסת לפחות שלוש פעמים. חברות הכנסת שתקו ולא צידדו בה, חברי הכנסת התקוממו על ה"הכפשה" הזו מצידה של חברת הכנסת גבריאלי. בפועל, מסתבר שנבחרי הציבור שלנו ניהלו מציאות כפולה, מוסר כפול, פנקסי חשבונות כפולים: אלו הגלויים, המגנים בתוקף את התופעה ומתנערים מכל קשר אליה, ואלו הסמויים - המנסים להשתיק את חברות הכנסת המוטרדות.
כל אותו זמן קיבלו מספר ח"כיות גלויות דואר עמוסות בטקסטים מיניים, התייעצו עם חבריהן למליאה ושתקו. שתיקת הכבשים. רק שבמקרה דנן, הכבשים הפרלמנטריות שתקו, ונפגעות תקיפה והטרדה מינית בישראל הן שהובלו, בעקיפין, ע"י חברות הכנסת, כצאן לטבח. לו היו הח"כיות ממלאות את חובתן הבסיסית לציבור הבוחרים והבוחרות שלהן ומדברות - אולי הייתה זו התחלה של יצירת מציאות אחרת, כזו המעניקה לגיטימציה לנשים להתלונן ומצמצמת את תופעת "האשמת הקורבן", שאפיינה כל כך את ריבוי הפרשיות שנחשפו כאן בשנים האחרונות. ביניהן - פרשת רמון, פרשת הנשיא קצב, פרשיות שונות של ראשי רשויות ונבחרי ציבור, כולם מלווים בסוללות יועצים משפטיים שהעבירו ללא כל קושי את האשמה בתקיפה, מהתוקפן אל הנשים המותקפות.
וחברות הכנסת שתקו.
בראיון ליעל דן (11.6) עם חשיפת הפרשה, אמרה ח"כ גלאון כי האינסטינקט הבסיסי שלה היה לחשוף את ההטרדה ואת המטריד מלכתחילה, אולם "שורת מומחים" (לדבריה) המליצה לה להימנע מכל חשיפה. ח"כ גלאון - אישה לא צייתנית בעליל ופרלמנטרית דעתנית במיוחד, צייתה להם, ויצאה לתקשורת רק כשהיה לה ברור, שזה עניין של זמן לא רב עד שייחשף שמה. מדוע? שאלה מצוינת. חברת הכנסת גלאון הסבירה שלא רצתה לבנות קריירה על בסיס ההטרדה המינית המאיימת שעברה. ככל שאני הופכת את ההסבר הזה בראשי מאז ששמעתי אותו, הוא עדיין איננו מובן לי:
  • האם אין חובה על ח"כ גלאון וחברותיה בכנסת לבסס את הקריירה שלהן על דוגמא אישית?
  • האם לא מוטל עליה להיות בבחינת "נאה דורשת נאה מקיימת"?
  • כשהיא מקבלת במשרדה מוטרדות ונפגעות תקיפה מינית ומסייעת להן לתבוע את כבודן ואת תוקפיהן - האם אין היא מבססת בכך את הקריירה שלה על גבן הכפוף של נשים, שהאירועים החלישו את יכולת העמידה שלהן במסלול הייסורים המזומן למתלוננות, בעוד היא חוסכת מעצמה את המסלול הזה?
  • האם אינה בונה את הקריירה שלה על שימוש ציני בתקשורת על-מנת להרוויח ניקוד פוליטי, להקדים בשניות את החשיפה מבחוץ?
ח"כ גלאון, כמו גם חברות כנסת אחרות ששומרות על זכות השתיקה ומועלות בכך באמון הציבור, בביטחון האישי ובריבונותן של נשים בכלל, אינה מייצגת אותי. היא מייצגת נשיות מדוכאת ומדכאת, כזו שאינה נותנת קול ומנדט לאישה מן היישוב, למחות נגד העוול שנעשה לה מתוקף היותה אישה. היא מונעת ממתלוננות את הזכות הבסיסית ללגיטימציה ולשמירה על זכויות האדם שלהן כקורבן. ח"כ גלאון בגדה בי אישית, בגדה בא' ממשרד התיירות, ב-א' מבית הנשיא, בגדה ב-ה' המתלוננת על רמון, בגדה בקורבנות המותשות של אנשי תקשורת, תיאטרון, אקדמיה ואנשי ציבור, קורבנות שעברו אונס ציבורי וטראומה חוזרת וקשה מרגע התלונה, שח"כ גלאון וחברותיה יכלו לחסוך את מקצתה לו עמדו באומץ וביושרה על זכותן, כנשים המייצגות את בוחרותיהן, לחיים ללא איום והטרדה.
לחברת כנסת אין את הפריבילגיה המוקנית לאזרחית הקטנה, המאפשרת לה ליהנות מזכות השתיקה. היא חייבת לדבר. היא שליחת ציבור, היא מייצגת את כולנו.
אני קוראת לחברות הכנסת המוטרדות להיחשף לאלתר ולפעול ביושר ציבורי, שקיפות ויושר אישי, נגד העבריינים. אני קוראת להן לבקש סליחה ומחילה מציבור הנשים בישראל, על שלא התלוננו מיד בתחילת הפרשה.

תאריך:  14/06/2008   |   עודכן:  14/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהבה, את לא מייצגת אותי
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
חלק מחברי הכנסת הם מריונטות
bfgrt46t4  |  14/06/08 20:47
 
- מה, גם אותך זהבה לא מייצגת?
מומחה למומחים  |  14/06/08 23:32
2
זהבה גלאון חברת כנסת ישרה
עטרה קלימי שגב  |  14/06/08 21:07
3
שותקות כצריך לצווח,
א.ה.  |  14/06/08 21:31
4
זהבה , את מייצגת אותי ועוד רבב
המיוצג  |  14/06/08 21:43
5
חנה-מה החוויות שלך ?
ציניקן  |  14/06/08 22:19
6
גם זהבה קיבלה מעטפה  ל"ת
טלנסקי  |  14/06/08 22:24
7
מה אמר לך מקי אתן בכנסת
אחד העםאאאאאאא  |  14/06/08 23:24
8
זהבה גלאון
אמנון לביא-לוי  |  14/06/08 23:40
9
מי מיצג הגברים שהעלילו עליהם?
ירון זכאי  |  15/06/08 01:13
10
האם ח.ב.ה מנסה לאנוס? ל"ת
א מ רול  |  15/06/08 04:12
11
הלאה הנשיזם ל"ת
גיל רונן  |  15/06/08 10:10
12
אין כל הטרדה .הכל פרופוגנדה ל"ת
השמאל בתיעובו  |  15/06/08 11:44
13
תודה למגיבים השפויים
חנה בית הלחמי  |  18/06/08 09:57
14
רק שגבריאלי בהמשך הודתה
דני,מעלה חמציצים  |  16/11/08 12:12
15
כל הכבוד לזהבה שלא נהגה כאורית
עמירים  |  15/02/10 13:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
בריאיון לעיתון כוויתי, מציג בכיר 'חיזב אל-תחריר' ביו"ש את תפיסת עולמו של הארגון: הג'יהאד רעיון מרכזי באיסלאם, "פלשתין" תשוחרר רק בג'יהאד, כל המערב הם בבחינת "כופרים" ו"לוחמים"    ההבדל בין חיזב אל-תחריר לטאליבן ואל-קאעידה הוא טקטי בלבד ועל הדמוקרטיות לפעול להוציאם מחוץ לחוק
אריה אבנרי
מכתב פומבי אל המשנה לראש הממשלה
אלכס לוין
מר אולמרט, אתה ממש נוכל, אתה ממש מסוכן למדינת ישראל. מר אולמרט אני מבטיח לך שאתה תהיה ראש הממשלה הראשון והאחרון שבמדינת ישראל שלא יקרא רחוב על שמו
עו"ד יעל גיל
קיים חוסר סבירות קיצונית, ביחס למעמדה של האישה הנשואה כדמו"י מול מעמדה של האישה אשר נישאה בנישואין אזרחיים או האישה הידועה בציבור
עו"ד יראון פסטינגר
העובדה, מסמרת השיער, העולה מדיוני הכנסת בעניין זה, הינה כי מזה כשנה וחצי קיים "מקור" אשר הדליף לרמון את עובדת קיום האזנות הסתר שהוסתרו ממנו לטענתו בזדון, המוכן להעיד תחת חיסיון של ועדת בדיקה בראשות שופט, וראשי הפרקליטות במדינת ישראל אינם מוכנים להעיד מקור זה ולבדוק את טענותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il