X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם מזוז כבר רואה שחלפו עברו להם הימים שבהם פוליטיקאי בכיר שנחשד ונחקר ועומד לדין - מקבל עליו את הגזירה והדין בראש מורכן. כי היום, כידוע, משיבים מלחמה שערה הסיבה: הססנות
▪  ▪  ▪
ההססנות בעוכריו. היועמ"ש מני מזוז

יש לקוות שהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מחשב היטב את צעדיו בימים טרופים אלה – ובמיוחד ליום שלאחר חקירתו הנגדית של מוריס טלנסקי.
כי גם מזוז כבר רואה שחלפו עברו להם הימים שבהם פוליטיקאי בכיר שנחשד ונחקר ועומד לדין - מקבל עליו את הגזירה והדין בראש מורכן. כי היום, כידוע, משיבים מלחמה שערה. כי היום כבר לא נכנעים בלי מערכה ישירה ומתוקשרת נגד מערכת האכיפה וראשיה.
כיצד הגענו לכך? מהן הסיבות? מי גרם לכך? זהו נושא למאמר – יותר נכון לספר – בפני עצמו.
אבל עובדה היא שכיום זה המצב וזו האווירה האופפת את עבודתה של מערכת האכיפה - החל מהיועץ המשפטי לממשלה ודרומה עד אחרון חוקרי המשטרה.
ובכל זאת, בלי לנקוב בסיבה אחת למצב שנוצר - אי אפשר.
והסיבה היא ברורה ובולטת ומזדקרת לעין ושמה: הססנות.
כי האויב הגדול של מני מזוז אינו חיים רמון ואינו אהוד אולמרט, ואפילו לא רוחמה אברהם – כי אם ההססנות.
אצל מני מזוז גילוי ההססנות הוא המסר, ושום מילים יפות של כובד ראש ושיקול דעת מעמיק וסיעור מוחות - לא יכסו על המסר ההרסני הזה שהוא תוצר ישיר של הקושי לחתוך עניינים.
תזכורת: בשנות השבעים שלט במדינה, כלומר בשערי המדינה, מנהיג פועלי הנמל יהושע פרץ. האיש המזוקן הזה נודע בקולו מנסר הגזעים – קול שהפגין גבריות וכריזמה פורצת לשמים. אלא שהמאצ'ו ראה לעצמו נוהג להשבית את עבודת הנמל כל שני וחמישי תוך גרימת נזק עצום ליצוא וליבוא.
יום אחד, כתוצאה מאירוע זניח, נעלב יהושע פרץ עד עמקי נשמתו וכפעולת תגמול הורה מיד לסגור ולהשבית את הנמל. היועץ המשפטי לממשלה דאז, אהרן ברק – בקושי שבוע בתפקידו – דרש מיד לחקור את המקרה ולהעביר אליו את הממצאים. המשטרה חקרה במהירות והממצאים הונחו על שולחנו של ברק.
מיותר לתאר את פרץ הצווחות וזעקות השבר שאורגנו לטובת יהושע פרץ כדי לסכל את החקירה. אבל לא עזרו כל הצעקות, ואהרן ברק החליט בתוך יממה אחת בודדת – עשרים וארבע שעות – להגיש כתב אישום נגד המנהיג הבלתי מעורער של פועלי הנמל.
סוף דבר שיהושע פרץ נשלח לבית הסוהר ולמעשה סיים את הקריירה.
אהרן ברק – שלומפר ממושקף בן שלושים ותשע, וכאמור בקושי שבוע בתפקידו - ידע והבין היטב, שגילוי הנחישות כאן הוא המסר. מני מזוז חייב להבין שגילוי ההססנות מזמין אליו צרות, ועליו להגביר את הקצב כדי לשדר את המסר הראוי והנכון.
כי כל הצעקות והצווחות הילדותיות של יהושע פרץ וחבורתו - הפכו ברבות הימים לספינים של בעלי מקצוע זריזים ומיומנים. והספין הבא כבר מוכן ומזומן לצאת מלוע התותח - רגע לאחר סיום חקירתו הנגדית של מוריס טלנסקי, ואולי אף במהלכה. וכל תפקידו של ספין השיוט הזה יהיה להסיח את הדעת מהשאלה אם אולמרט גנב, ולמקד את הדעת בשאלה אם טלנסקי שקרן. כי די בכך שטלנסקי יתבלבל ויספר שאחת ממעטפות המזומנים נמסרה לאולמרט ביום רביעי ולא ביום חמישי – כדי להפעיל את הספין שיהפוך את טלנסקי לשקרן חולני והוזה דמיונות, ואת אולמרט לצדיק הדור.
ואז כמובן יבוא מיד ספין נוסף - מכוון הישר למרכז בטנו של מזוז – שיאשימו בכך שהחליט לגבות את העדות המוקדמת מטלנסקי, ובכך הפך את המדינה לקרקס.
מני מזוז חייב להריץ במוחו שוב ושוב את הסרט הזה ולהיערך לקראתו. כי הציבור הנבוך מצפה, שמיד עם סיום החקירה הנגדית של טלנסקי, יקבל מני מזוז החלטה קצרה, נחושה ואלגנטית: כתב אישום נגד אהוד אולמרט בגין נטילת שוחד – לא מילימטר אחד פחות!

תאריך:  20/06/2008   |   עודכן:  20/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האויב הגדול של מזוז
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ואולי הסיבה היא חוסר היושרה
טלילה סטן  |  20/06/08 13:50
 
- מזוז הוא בסך הכל אחד המתמודדים
ע. סובול  |  20/06/08 22:06
2
יש מוצא מהסבך: מינוי מזוז
ל" עליון"....  |  20/06/08 14:01
3
לא הססנות ולא חוסר יושרה
מומחה למומחים  |  20/06/08 14:09
 
- מקבלים משכורות עתק על "שירותם" ל"ת
ותנאים מפליגים  |  20/06/08 17:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
קובעים: בהתגבר האיום - עלול הדבר להביאו לנסות ולגרור את חבריו ואת כל הסובבים אותו, לאבדון-דיכאוני המקפד חיי אהוביו כדי "להצילם" מגורל מר ממוות, לתפישתו
אברהם (פריצי) פריד
משהו בסיסי נשמט ונעלם מהחברה הישראלית וזו כבר לא תופעה שולית    אובדן הבושה, נורמות ההונאה, הרגלי ההתכחשות והבריחה מאחריות הפכו לתופעה מרכזית
מערכת יום ליום
"הזקנים שלנו הפכו להיות שקי אגרוף! אלה ההורים שלנו", זעק המנכ"ל שקצת שכח היכן הוא נמצא, "תסלחו לי אני מתרגש קצת, זה קשה לי", אמר לבסוף
דוד שרן
אחד האשמים המרכזיים בחוסר אמון הציבור בפוליטיקאים הוא ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. מטבע הלשון שטבע "דברים שרואים מכאן לא רואים משם", מהווה סכנה חמורה לדמוקרטיה
עו"ד יוסי דר
אנחנו שואלים: מה לעזאזל שווה טביעת העין של ראש ועדת החוקה? איך זה שהוא כך כשל ולא הבחין שהתכונה הבולטת של אהוד אולמרט היא - אהוד אולמרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il