X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מערכת היחסים בין מדינת ישראל לבין כנופיות הטרור, דומה למערכת יחסים בין אישה מוכה לבין הגבר האלים שלה מסתבר כי מדינת ישראל אינה מסוגלת להבין מה שכל עובד סוציאלי מתחיל צריך לדעת – איך מרגיעים גבר אלים. הטבות וסליחות לא רק שלא מרגיעים אותו, אלא מעודדים אותו להגברת האלימות
▪  ▪  ▪
הבנה לאלימות רק מתגמלת ומגבירה אותו במקום בו נדרש איום. חמאס כגבר אלים

מערכת היחסים בין מדינת ישראל לבין כנופיות הטרור, דומה למערכת יחסים בין אישה מוכה לבין הגבר האלים שלה. מדינת ישראל היא הצד המוכה, המושפל, הנרמס, המרומה, המבקש והמתחנן, המוותר והסולח - ואילו כנופיות הטרור, המגלמות במערכת יחסים קלינית זו את תפקיד הגבר האלים - הן בעלות התפקיד של הבריון, העבריין, עם ההצדקות שצריך כל העת לספק לפעולותיו העברייניות, להבין אותו ולהרגיעו, לרצות אותו ולהעתיר עליו כל העת בקשות להימנעותו מהאלימות, בקשות שעולות למדינת ישראל מיליארדי דולרים במצטבר - מבלי שיהיו תוצאות, מבלי שייראו תוצאות באופק; כי מאוד קשה לו, לגבר האלים, להתעשת ולרסן את עצמו.
האלימות טבועה בנפשו ויוצאת מגדרו,
זה בא לו,
זה בוער בעצמותיו,
רק את זה הוא יודע,
כך הוא רגיל תמיד,
והרי אפילו המשפחה של האישה המוכה מבינה ללבו הסוער ולמזגו המתפרץ, והם, אותם שוחרי שלום מהשמאל הקיצוני, גם מסבירים ומצדיקים מדוע הוא אלים, מסבירים, מצדיקים ומשלמים... רק כך אפשר להבין את החדשות מהיום לפיהן - הרגיעה באזור רצועת עזה מופרת: הבוקר נורו שתי פצצות מרגמה - סמוך לקיבוץ כפר-עזה.
מסתבר כי מדינת ישראל אינה מסוגלת להבין מה שכל עובד סוציאלי מתחיל צריך לדעת - איך מרגיעים גבר אלים. מלים טובות, חנופה, הטבות, סליחות ומחילות, לא רק שלא מהווים כלל אמצעי הרגעה לגבר האלים, אלא מעודדים אותו להגברת האלימות, בהיותם רמז עבה לכך שמתחשבים בו ובאים לקראתו.
הוא יפסיק לקבל את כל ההטבות הללו ואת היחס המועדף המגיע עד כדי שחרורו ממאסר בטענת שיקום, מיד כאשר יתברר בסביבה כי הוא נגמל מההתנהגות האלימה שלו, דבר שממש לא כדאי לו וגם לא כל כך נוח לו. אם יעזבו אותו לנפשו, ויימנעו מריפוד אישיותו בחנופה וכיסו העמוק בטובין, פתאום הוא יחוש בודד מדי, נשכח ונזנח, דבר שעלול להעבירו על דעתו, מה גם שבידודו זה יהיה מלווה בהפסקת אספקת הדלק למכוניותיו והכסף לחשבונות הבנק שלו; פתאום הוא ייאלץ לעבוד כדי לממן את חינוך ובריאות ילדיו שבמצב אלים את כל אלה הוא מקבל בחינם - והוא לא עובד, בקיצור, הרעת תנאים שאינה אטרקטיבית עבורו.
מוטב לו להישאר באלימותו ובבריונותו, על אף הסיכון, ובגלל התמורה שאין לה תחליף.
מה שכן יניא את הבריון מדרכו וישחרר את האישה המוכה ממצוקתה - זה יצירת מצב חדש, אחר, בו הגבר האלים יבין באמצעות המחשה בדרך הברורה לו, לגבר האלים, כי לא כדאי לו לעסוק בטרור, ואז, כבדרך נס, הוא ישתנה באחת במעשיו, התבטאויותיו, עיסוקיו, חינוך ילדיו, לא להאמין - הוא יזהה בחושיו המחודדים מה כדאי לו לעשות וכיצד משתלם לו לנהוג ויסתגל למצב החדש.
שיקום עובד סוציאלי ויגיד שזה לא נכון - שהנוסחה הזו לא חלה על כל גבר אלים!
המפתח לפתרון אינו מזרח תיכון חדש, אלא דווקא מזרח תיכון ישן.
מזרח תיכון ישן זה, נוסה והניב תוצאות בין מדינות ובתוכן, והתוצאות הן ביטול כליל של כל פעולת טרור בעודה באיבה. כך קרה בתוך המדינות סביב - מצרים, ירדן, סוריה, וכך קורה בלי שלום אלא על בסיס של כדאיות בין ישראל לסוריה - מאז וכל עוד רמת הגולן ללא נוכחות סורית כלשהי.
והנוסחה היא פשוטה בתכלית הפשטות - יצירת מצב חדש, אחר, בו יבין באמצעות המחשה ברורה בשפה שלו, כי לא כדאי לו לנקוט באלימות. האלימות תרושש אותו, תכאיב לו מאוד - לו ולנותני חסותו, לנותני חסותו כמו גם לתומכיו ולאלה המאפשרים לו לפעול, ובמצב חדש זה בו הוא אינו רגיל - יקשה לו לגבר האלים עד מאוד להישאר באלימותו והוא ייאלץ לשים סייג לפעולותיו, לספור עד 10 לפני התפרצויותיו, ולחפש סיפוק נפשי בדרך אחרת, ידידותית לסביבה.

תאריך:  27/06/2008   |   עודכן:  27/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך מרגיעים גבר אלים?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נכון, ויש לזה גם שם
מומחה למומחים  |  28/06/08 00:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שחק
מכתב גלוי לראש הממשלה ולשרי הממשלה ממי שהיה בשבי הסורי במשך שמונה חודשים    "השיבו את אודי ואלדד הביתה! אל תהרגו אותם"
רות פורסטר
"הסיכלות מגלה את עצמה" אראסמוס מרוטרדאם
חגי סרי לוי
זה שנשיא של מדינה אחת בא לפרלמנט של מדינה אחרת המצויה בעיר הבירה של אותה מדינה וקורא לחלק אותה, לזה כבר התרגלנו, אבל הפעם נשבר שיא השיאים: סרקוזי קרא לחברי הפרלמנט הישראלי להצביע בעד חוק פינוי-פיצוי
נרי אבנרי
גלעד שליט, אלדד רגב ואהוד גולדווסר נחטפו בגלל עסקת טננבאום. אני בטוח בזה, כמו שאני בטוח שעסקת שליט, רגב וגולדווסר אם תתבצע במתכונת המוצעת - תביא עלינו עוד חטיפות (לגזור ולשמור!)
זאב גולדשטיין
על הנייר הכל רגוע. אולמרט רגוע, קצב רגוע כולם רגועים כולל אבו-מאזן אבל בשדרות לא רגועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il