X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הלחץ הציבורי לשחרור גלעד שליט עושה בדיוק את מה שהאויב רוצה: מפעיל לחץ רגשי שיגרום למקבלי ההחלטות המותשים להחליט החלטות שגויות
▪  ▪  ▪

שלום לכולם,
בתדירות גבוהה נשלחות באינטרנט עצומות בנושא גלעד שליט שקוראות לחתום על העצומה על-מנת להשפיע על מקבלי ההחלטות. לא חתמתי.
אני עומד לעשות מעשה לא פופולרי: לכתוב תגובת נגד לעצומות ובעיקר לאחרונה שקיבלתי הבוקר. ארצה לשמוע תגובות גם עליה.
הנתונים בעצומה האחרונה שקיבלתי אינם נכונים. אסביר מדוע.
כתוב בעצומה: "יש בכלא למעלה מאלף אסירים ללא דם על הידיים שאפשר לשחרר. אנחנו חייבים לו (לגלעד) את זה". רק במשפט הראשון ישנן שתי שגיאות יסודיות.
ישראל הביעה הסכמה לשחרר 450 אסירים. שמות האסירים הועברו מזמן למצרים, המשמשת מתווכת במו"מ. אבל הצד השני לא מסכים. החמאס דורש 1,000 אסירים, שחלקם נקוב בשמות. לדוגמא, הם רוצים את אחמד סאדאת ואת מרואן ברגותי, ששניהם יושבים על תכנוני רציחות המוניות וקיבלו יותר ממאסר עולם אחד. החמאס אומר שאם לא נשחרר עצירים שנקבו בשמם ושרובם עם דם על הידיים, גלעד שליט לא יוחזר. מה עמדתכם על נתון זה?
לפני כמה שנים שחררנו כמה אסירים עם דם על הידיים. השחרור נבע מרצון לקבל את קצין הצבא שלנו (אז אל"מ, כעת, טוראי) שלפי הכתוב בעיתון נחשד במעורבות בסחר בסמים ונשבה אצל החיזבאללה. חלק מהאסירים ששוחררו בעיסקת החילופין חזרו למעשי טרור, וגורמי הביטחון (שב"כ ומוסד) אצלנו טוענים כי חלק מהם אחראים למותם של 30 ישראלים שנרצחו. מי יסביר עובדה זו למשפחות ה-30??
לו אתם, חותמי העצומה, הייתם בנעלי החמאס והייתם נוכחים לדעת שבישראל ישנה חשיבות לחייל שבוי או לגופת חייל, גם אתם הייתם תובעים מחיר יקר. ומה לדעתכם יקרה כאשר האסירים, שנשפטו על מעשי רצח או סיוע לרצח או תכנונו - ישוחררו? האם הם יכתבו את זכרונותיהם. אולי יהפכו לפועלים שכירים ויעבדו בשכר חודשי? ודאי שלא. לחלק מהם אין גם משפחות שמסוגלות לתמוך בהם כלכלית ולכן הפיתרון עבורם - כלכלית ועקב המוניטין שקיבלו לפני המאסר ובמהלכו - הוא לחזור למעגל הרצח והחבלה ולשאוף לחטוף עוד חיילים או אזרחים, בארץ או בחו"ל, כי התברר שישראל משלמת. האם האמירה הזו נראית לכם?
ולכן, הפעילות שאתם עושים בעריכת והפצת העצומות לשחרור גלעד שליט (או החטופים בלבנון) נופלת כפרי בשל לידי החמאס או החיזבאללה. במו ידיכם אתם פורקים את מדינת ישראל מנשקה. ועושים זאת מבפנים, לשמחת האויב. אתם יכולים לכתוב עד מחר עצומות ולערוך תהלוכות ועצרות עם ולהטריד חברי כנסת ושרים שנמצאים כתוצאה מהלחץ שלכם בצבת של חוסר אונים. מצד אחד, גורמי הביטחון מספרים למקבלי ההחלטה פחות או יותר את מה שאני כותב ומנגד, השתדלנים והפוליטיקאים שתופסים טרמפ על המסע, לוחצים עליהם בצורה די קרובה לאיום ולסחיטה לגרום לכך שנשחרר את כל מה שהאויב רוצה.
לו הייתי בנעלי האויב - הייתי מרוצה. הייתי גם מגדיל את דרישותיי. למה רק 1,000 אסירים? למה לא 2,000? וכי לא תשלמו.. ודאי שכן, כי המדינה לא מפקירה את אזרחיה.. אם אתם מאמינים באמירה זו, מוטב שתעכלו את העובדה שאינכם מתאימים לנהל מדינה. אתם רכים מדי מול האויב.
אמנם אנחנו (ישראל) זה לא הם (החמאס והחיזבאללה). אנחנו אמורים להיות שונים מהם. אבל זה בדיוק כלי הנשק שהם מפעילים נגדנו: לפורר אותנו מבפנים. ואתם - נענים לכך מבלי לשים לב למשמעות של פעילותכם.
כל מי שיפול בשבי האויב - גורלו: לשבת שנים רבות. אולי כמו רון ארד. זה לא משחק הוגן. זהו מאבק מול אוכלוסיה עוינת שבודקת בקפידה את נקודות התורפה שלנו ומכניסה בהן סיכות חדות כדי לאתר ולנצל, בשיקול דעת קר, את רמות הסבל שאנו מפגינים.
השיטה לפעולה נגד אויב כזה צריכה להיות מקורית. לגרום להם להבין שעל כל יום השתהות באי החזרת השבויים או הגופות, הם משלמים. באי נוחות קיצונית בחייהם ובפגיעה במנהיגיהם. מנגד, צריך להציג להם מה יקרה אם יחליטו לפנות לדרך שונה מדרכם הנוכחית. תמיד להציג את המקל ואת הגזר באופן הכי מוחשי.
עד לסיום הסכסוך, שלדעתי יקח עשור לפחות, נחרוק בשיניים ונמשיך להחזיק מעמד. מי שימצמץ ראשון - יפסיד. כל כך פשוט!
כעת אמרו נא לי מה לא נכון רציונאלית (לא רגשית) במה שכתבתי.

מנהל בבנק מסחרי. פובליציסט.
תאריך:  28/06/2008   |   עודכן:  28/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלעד שליט - מסע ציבורי שגוי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
הטעות היא שבכלל כתבת
מנכ"ל תנובה  |  28/06/08 20:11
 
- כמה פשוט! לא לדבר פשוט לשחרר!
אריה דרוקמן   |  29/06/08 01:06
2
נכון מאוד
מומחה למומחים  |  28/06/08 20:18
3
בלי התערבות הציבור לא ישוחרר ל"ת
אוי לי  |  28/06/08 23:14
4
כתבת נכון ויותר מכך..
מרק טווין  |  29/06/08 09:25
5
"הישג" למשפחות - קטסטרופה לעם
מב"י  |  29/06/08 09:30
6
והמשפחות השכולות דוממות בכאבן
בעילום שם  |  29/06/08 11:59
7
מהי הגדרת איינשטיין למשוגע?
אברהם פישר  |  30/06/08 22:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הפריימריז בקדימה לא יוכלו להתקיים בספטמבר    הסיבה: בדיקת מיפקד החברים הנדרשת עתה וחקירה משטרתית הנדרשת נוכח הזיופים החמורים שנחשפו על-ידי מעריב וערוץ 10    מי שירוויח הוא אולמרט
יואב עציון
נראה כי אלפיים שנים שבהם היינו נרדפים ניוונו את חושי ההישרדות שלנו כלאום עצמאי, לאום שחייב לעתים להיות אכזרי כלפי שכניו והדרך היחידה למצוא את אותה אכזריות הינה לחזור אל הישראליות הנזנחת
עו"ד משה גולדבלט
גם כיום מקפידה לבני להלך בין הטיפות להימנע מכל אמירה משמעותית. הנסיכה לעולם לא תפר הבטחות, מאחר שגם אם נטרח לא נוכל לדלות מדבריה אמירה מחייבת שעלולה להתפרש כהבטחה
עו"ד יוסי דר
מדוע ציפי לבני העדיפה שני אנשים כל כך חיוורים ודהויים לשתי המשרות הקריטיות הללו? הייתכן שהיא לא מבינה ששולחן העבודה של השגרירים שלנו באו"ם ובוושינגטון הוא אולפן הטלוויזיה? הייתכן שהיא לא מודעת לכך, שאולפן הטלוויזיה - מה לעשות - משדרג את משקלו של אדם בשיגרת העבודה שלו?
אריה אבנרי
לא אמרת מילה אחת בגנותו האישית של ראש הממשלה בעל המוסר הרקוב ולא זעקת על השחיתות השלטונית המפלצתית    מכתב פומבי אל ראש האופוזיציה, חבר הכנסת בנימין נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il