X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לתיירות מהארצות שמעבר לים יש בשנה האחרונה עדנה: מלבד הצליינים באים אלינו גם תיירי הנופש ו...חולים המתאשפזים בבתי החולים הישראלים, כמו גם אלה הנזקקים לטיפולי מרפא מחוצה להם
▪  ▪  ▪

אין זאת כי אם לתיירות הישראלית הגיעו ימות המשיח. בעוד שבמרוצת העשור האחרון פקד את המדינה רק קומץ קטן של תיירים מהארצות שמעבר לים - חל בשנה האחרונה מהפך של ממש, וכמו בעבר הרחוק - שוב הם מציפים אותנו בהמוניהם.
העליה ההמונית הזו לרגל מתורצת, ראשית לכל, ברוגע הביטחוני השורר בארץ לעומת אי השקט של שנים קודמות, שבהן הבריח אותה הטרור מאיתנו. המוני הצליינים, המגיעים לכאן, שוב אינם מוכנים לוותר על המקומות הקדושים הממלאים את הארץ. אלה, השומרים להם אמונים, פוקדים במהלך ביקורם את ירושלים, בית לחם, נצרת וטבריה וגודשים תוך כך את המנזרים, בתי המלון והפנסיונים, הזוכים לתפוסה מלאה למדי. בממוצע הם שוהים בארץ כשבועיים, ואז ממשיכים לארצות השכנות, ירדן ומצרים.
גם תיירי הנופש אינם טומנים את ידם בצלחת. הצרפתים והאנגלים הם הדומיננטים שבהם וממלאים את חדריהם של בתי המלון באילת, בים המלח, בהרצליה, נתניה, ובאחרונה גם את בתי המלון של תל אביב, שמעולם לא נהנו מתפוסה מלאה כל כך. לתיירים, המגיעים אלינו, קוסמים חופי הים, עם השמש הקייצית, ואפילו באביב ובחורף האחרונים הם לא הדירו את רגליהם מארצנו.
אבן שואבת
הפלא ופלא, אבל גם בתי החולים שלנו הפכו באחרונה לאבן-שואבת לתיירים חולים, המעדיפים להתאשפז דווקא בהם. על-פי נתוני משרד התיירות, יותר ויותר תיירים מגיעים לישראל לצורך אשפוז וטיפולים רפואיים. תיירות המרפא היא, בעיקר,מבריטניה ומארצות-הברית - דווקא מדינות שהרפואה בהן מפותחת מאוד, אלא שהאשפוז והטיפולים בהן יקרים לאין ערוך מאלה שלנו, וזו, מן הסתם, הסיבה לכך שהם מעדיפים לחסות בצילנו. כך, למשל, מבכרות נשים לעבור את טיפולי הפריון שלהן בבתי החולים הישראלים, בשל עלותם הנמוכה יחסית לארצותיהן.
במרוצת השנים פקדו, בסתר, את מוסדות האשפוז שלנו אפילו חולים מארצות ערב והאיסלאם, שרמת הרפואה בהן נמוכה מאוד. באחרונה עלה מאוד מספר המאושפזים מירדן וממצרים, הנזקקים בעיקר לטיפולים אונקולוגיים, קרדיולוגיים, אורתופדיים וניתוחי עיניים. יש גם פלשתינים רבים המוצאים ארוכה למדוויהם בבתי החולים הישראלים ובמקום להתאשפז, למשל, ב"שיפא"- הם מבכרים את "שיבא", או שמגיעים ל"מאיר" ול"סורוקה".
ביקוש גדול
בתחום תיירות המרפא יש ביקוש גדול לבתי המלון בים המלח, בעיקר מצד חולי פסוריאזיס (ספחת) מרחבי העולם, וישראל תופסת אפילו את המקום הראשון ביעילות הטיפולים בהם. מי המרפא של ים המוות והטיפולים המיוחדים המוענקים לחולים אלה, רק מוסיפים להם חיים. רבים מן התיירים, הנמנים עם הקטגוריה הזו, באים מארצות חבר העמים, מגרמניה ומארצות סקנדינביה, וטיפוליהם ממומנים על-ידי חברות הביטוח הרפואי שבארצותיהם.
אין זאת כי אם עכשיו, כשהתחדש המומנטום התיירותי בארץ, הגיע גם הרגע שמשרד התיירות לא ימשיך לכבוש את ראשו בחול כבת-יענה. דווקא ההצלחה שבתיירות מהארצות שמעבר לים איננה צריכה לסחרר אותו. זה הרגע לחדש, כבעבר הרחוק, את התעריף המיוחד והזול יותר לתיירים בבתי המלון שלנו, כפי שהיה נהוג בעבר הרחוק.
שהרי איש אינו יודע כמה זמן אכן יימשך תור הזהב של תיירות החוץ בארץ שלנו. מה שברור הוא שמלבד הרוגע הביטחוני - רק הוזלה משמעותית בתמחור שהותם של תיירים אלה אצלנו, תהיה ערובה בטוחה להמשך המומנטום התיירותי שלהם בישראל ותמנע את נהירתם, כבעבר, לארצות השכנות.

תאריך:  29/06/2008   |   עודכן:  29/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
השופטת רונית רוזנפלד, נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, דנה בטענת קופת החולים כי למרות שאין אף רופא שיבצע ניתוח מסוים בארץ, עדיין יש לבצעו בבית חולים בארץ, אם יש כאן רופאים המוכנים להתנסות בביצוע הניתוח
דני רשף
ישראל חייבת ומייד להחזיר את המו"מ עם הפלשתינים לנתיב שתחילתו בנאומו של אולמרט באנאפוליס ולהעלות אותו על פסים מהותיים שבה הזכות היהודית מוכרת כבר בתחילת המו"מ בדיוק כמו הזכות הפלשתינית
עו"ד אברהם פכטר
מושגי יסוד - להבנת המשפט הפלילי וזכויותיך האזרחיות
ד"ר אברהם בן עזרא
לא המתונים מקבלים את ההון הישראלי על חשבונו של משלם המסים הישראלי, אלא הכנופיות הקיצוניות העוסקות בגלוי ובבירור בטרור כדרך חיים מוצהרת, במלחמה כברגיעה
עו"ד שלומית ארליך
לאור הרחבת הנושאים באחריות במסגרת דיני החברות, על מבקרי הפנים להקדיש את שימת לבם למהות וגבולות תפקידם, לברר את שדורש בירורם ולשאול את כלל השאלות, בעזרתן ידעו את המבוקש והמצופה מהם, ולזכור כי, נושא משרה אשר פועל בתום לב ובזהירות, גם אם שיקול דעתו העסקי הוביל לכדי נזק, לא ישא ולא תוטל עליו אחריות אישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il