X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסיטואציה שבה החוטפים לא מנדבים אפילו גרגיר מידע אודות החטופים, ובכל זאת ישראל מנהלת איתם מו"מ, היא חולנית והזויה. יותר מאשר זה מעיד על האכזריות של נסראללה, זה מעיד על הטמטום והחולשה של אולמרט. ההתנהלות מול חאלד משעל, לא יותר חכמה. אילו אני ראש ממשלה...
▪  ▪  ▪
נסראללה. אכזריות לשמה

הערבים אומרים - ויש להם הוכחות - ש"יהודים מבינים רק כוח". דהיינו, תרביץ להם! - יכירו בך, יבינו אותך, ידברו איתך, ואפילו יעשו את מה שאתה רוצה. "כוח" (במובן של אלימות) הוא שפה בינלאומית אלטרנטיבית. הפחד ממכות, עושה את כל בני האדם, כולל הערבים - "ילדים טובים".
הכי טוב היה שהמחבלים היו מפחדים לחטוף ישראלים. זה לא בשמיים, ואת זה, גם ראש הממשלה יודע. איך לעזאזל מגיעים לזה? מרביצים חזק! הסיבה היחידה למלחמת לבנון השנייה הייתה: ניסיון של אולמרט לתקוע בתודעתו של נסראללה, שיש שריף חדש בעיר, שלא מוכן יותר לשחק את המשחק הישן.
רבין אמר (בהקשר אחר): "בלי בג"צ ובלי בצלם". רוצה לומר, ריסון הטרור היה הרבה יותר קל, אילו בג"צ ו"בצלם" לא היו אוזקים את ידי הצבא באמצעות מוסר חד-סטרי. אמריקה, שהיא עמוד האש המערבי, לא הייתה עוברת לסדר היום, אילו חוטפים היו מנסים להכניע אותה באמצעות סחטנות. המחבלים יודעים: עם ארה"ב, לא כדאי להתעסק!!
אנשים לא זוכרים, אבל שבועיים לפני שנחטף החייל גלעד שליט, הטרוריסטים חטפו סטודנט יהודי חובש כיפה, שלמד באוניברסיטה העברית בשם בנג'מין פישביין (תקלידו בגוגל "הסטודנט החטוף שוחרר"). החוטפים הפיצו לסוכנויות הידיעות קלטת וידאו שבה הוא נראה מתחנן על חייו. כל הערוצים (11.6.06) שידרו את הקלטת, וזה מה ששמעו צופי הטלוויזיה: "אם האסירים לא ישוחררו, הם יוציאו אותי להורג". אחרי שלוש שעות פישביין הוחזר, מבלי שאף טרוריסט שוחרר. מה קרה?
למזלו, היה לו בכיס פספורט אמריקני. מנקודת מבט רציונאלית המחבלים הבינו, שעדיף להם לא להמר על הרפיסות של "המשוגע" ג'ורג' בוש. לעומתו, מנהיגי ישראל נתפסים כחלשים שעובדים בשירות התקשורת הרופסת. ראש הממשלה אולמרט ניסה לשנות את כללי המשחק.
קבלו ציטוט (אחד מתוך עשרות): "אני לא מנהל מו"מ עם החמאס, לא ניהלתי מו"מ עם החמאס, ולא אנהל מו"מ עם החמאס. אין לי שום כוונה לשחרר אסירים, בתמורה לרב"ט גלעד שליט" (חדשות 10, 10.7.06). כעבור ימים אחדים, אותו מסר בהבדלי ניואנסים שוגר לאוזניו של נסראללה.
הניסיון נכשל
המציאות הוכיחה שהניסיון של ראש הממשלה לשנות את כללי המשחק, נכשל. הוא נכשל, מפני שלא נקט בשורת צעדים, שהיו גובים מאיתנו מחיר פי מיליון יותר נמוך מהמלחמה, עם סיכויי הצלחה, פי מיליון יותר גבוהים.
הסיטואציה שבה החוטפים לא מנדבים אפילו גרגיר מידע אודות החטופים, ובכל זאת ישראל מנהלת איתם מו"מ, היא חולנית והזויה. יותר מאשר זה מעיד על האכזריות של נסראללה, זה מעיד על הטמטום והחולשה של אולמרט. ההתנהלות מול חאלד משעל, לא יותר חכמה.
אילו אני ראש ממשלה, זה מה שהייתי עושה במקרה דומה: מופיע בטלוויזיה ומבקש מהחוטפים רשימה של כלואים שהם חפצים בשחרורם. איך שהרשימה מגיעה לידי, מופיע שוב ואומר: "אפילו יתהפך העולם, כניעה לסחטנות לא תהיה כאן"!! מייד אחרי זה דורש בלשון אולטימטיבית את שחרור החטוף בתוך 12 שעות. ולא- כך הייתי מזהיר, כל הכלואים שמופיעים ברשימה, יוכנסו לצינוק. סדר יומם החדש: מנורה קלושה, לחם צר ומים לחץ. אין יותר טלפונים, אין מכתבים, אין רדיו וטלוויזיה, אין ביקורים (אפילו לא של הצלב האדום), אין ספרים - אין כלום. תוך דקה, החלום של הרוצחים להופיע ברשימת המועמדים לשחרור, היה הופך, לאם כל הסיוטים.
מתוך הנחה שהחטופים שנסראללה מחזיק מתים, הייתי אומר לו שישמור את הגופות כמה זמן שהוא רוצה - אני לא לחוץ. רק שלא ישכח: עד לשובם הביתה, האנשים שלו בצינוק! ואל אלה שמחזיקים בחייל גלעד שליט אני משגר אזהרה: אם שערה משערות ראשו תיפול ארצה, אני שולח את המנהיגות שלכם לחגוג עם 72 הבתולות, שאחמד יאסין מתקשה לגאול מבתוליהן.
אין לי ספק: כדי להוציא את יקיריהן מהצינוק, משפחות הכלואים היו לוחצות, בדיוק כמו משפחות החטופים. אחרי ניסיון כזה, הטרוריסטים - שהוכיחו שהם יותר רציונאליים ממנהיגינו - היו מבינים ששיטת החטיפות פוגעת קשה באותם אנשים שהם כה חפצים בשחרורם. ובא לציון גואל...

תאריך:  02/07/2008   |   עודכן:  02/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אילו אני ראש ממשלה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יש מוקש אחד - קוראים לו בית
המשפט העליון. הם  |  2/07/08 17:25
 
- תגובה מטופשת
זלמן  |  2/07/08 21:19
 
- דבר כרצונך - בג"ץ חלק מהמאבק ל"ת
נגד מדינת ישראל  |  3/07/08 08:08
2
מה שאתה אומר נרי זה...
אסרסון  |  2/07/08 17:36
3
גם אני הוכיתי בהלם היום..
סמירנוף :)  |  3/07/08 04:36
4
מתקפת השפויים
מומחה למומחים  |  3/07/08 23:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
הניצחון של החיזבאללה בשחרור סמיר קונטאר יכול גם לשמש כבומרנג נגדם. מערך הסברה לאומי ראוי לשמו חייב לדעת איך לנצל את זה בחזית הלוחמה הפסיכולוגית
שושנה ויג
כמה מילים על ספרו של דודו בוסי, אמא מתגעגעת למילים, הוצ' כתר, 2006
יוסי מטלון
האדריכל הוא המנצח על הפרויקט מבחינה טכנית, פסיכולוג של "חברי התזמורת" ומגשר על פערים וציפיות בין כל המרכיבים האנושיים של הפרויקט
עו"ד יוסף שטח
למרות עליית חשיבות אגרות החוב של חברות כמכשיר השקעה, המידע הרב המתפרסם אינו מתייחסים לנתון חשוב ביותר: קיום ביטחונות ספציפיים לטובת בעלי אגרות החוב לשם פירעון החוב. יש וריאציות רבות של אג"ח וראוי שרשות ני"ע והבורסה יקבעו מספר
דגמים מצומצם של בטחונות לסוגי אגרות החוב
ראובן לייב
אם זו אכן תתרחש, על-פי התחזית, כרעידה הרסנית, אולי לא יוותר, חלילה, מי שיוכל לשלם את פיצויי הנזק. הומור שחור? לא בהכרח. המדינה, מכל מקום, כבר התנערה מכל חובת-תשלום. מחדלי הבנייה והלם הרעש הצפוי למבוטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il