X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתן וילנאי ואבי דיכטר מוכיחים שלשונם עובדת הרבה יותר מהר ממוחם, וששיקולים פוליטיים גוברים אצלם על השכל הישר. והשניים הללו היו ונותרו מהאחראים הבכירים לבטחון המדינה
▪  ▪  ▪
דיכטר. נתן פייט רציני לוילנאי

אני אוהב מאוד לקרוא ספרי ציטוטים של אישים ידועים אשר נתפסו באמירות מטופשות כאלו או אחרות. אחד הכוכבים הבולטים של כל לקט כזה הוא דן קווייל, מי שהיה סגנו של ג'ורג' בוש האב. השטויות שפלט קווייל בצרורות, בזמן כהונתו כסגן נשיא ולאחר מכן, מצחיקות מאוד - עד שנזכרים שהוא היה, כדברי האימרה הידועה, במרחק של פעימת לב אחת בלבד מהחדר הסגלגל. לחשוב שהאיש הזה, שהוא כנראה טיפש לא קטן, עלול היה להתמנות לנשיא ארה"ב - זו מחשבה מפחידה מאוד.
והנה מתברר, שיש לנו סיבות לא פחות מוצדקות לפחד בנוגע לחלק מהפוליטיקאים שלנו. השבועות האחרונים סיפקו לנו שני מקרים בהם מפחיד לחשוב, שהאנשים ה"מככבים" בהם היו ועודם אחראים לבטחוננו.
הראשון היה סגן שר הביטחון מתן וילנאי, מי שהיה אלוף בצה"ל ומועמד לתפקיד הרמטכ"ל, אשר השתלח מעל בימת הכנסת בתושבי דרום הארץ. וילנאי, אם לפשט את דבריו, בא בטרוניה על יללנותם של תושבי שדרות ועוטף עזה, אשר לא למדו מגבורתם של תושבי ירושלים שנשאו בשקט פיגועים במשך שנים.
הדברים היו קודם כל עיוות מוחלט של המציאות. בירושלים היה ברור שניתן להפחית את הסכנה ואף להעלימה על-ידי התרחקות ממקומות הומי אדם, בעוד הקסאמים נמצאים בכל מקום; בירושלים פעלה ישראל בנחישות כדי להפסיק את הטרור, בעוד בדרום היא מפגינה הססנות ורפיסות.
אך מעבר לכך, הם היו הוכחה לשיקול דעת עלוב. האם זה מה שצריך לומר לאזרחים הנתונים מזה שבע שנים להתקפות בלתי פוסקות? זה מסוג הדברים שאם אתה מאמין בהם - אתה טיפש; ואם אתה אומר אותם בפומבי - אתה טיפש כפליים.
השני הוא השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, שבהחלט נותן פייט רציני לווילנאי. בעוד הידיעות על הפיגוע בירושלים זורמות, כינס דיכטר מסיבת עיתונאים פוליטית ותקף את ראש הממשלה. הוא לא שוטר ולא מפכ"ל ולא צריך להיות הראשון בשטח - נימקו אנשיו את החלטתו של דיכטר לקיים את מסיבת העיתונאים כמתוכנן.
אז קודם כל, האתוס הישראלי הוא של "אחרי"; המפקד צריך להיות בראש. שנית, האם השר לביטחון פנים אינו צריך להיות לכל הפחות בלשכתו או בחדר המצב, מקום ממנו יוכל לעקוב אחרי האירועים? הרי אף פעם אי אפשר לדעת מיד האם פיגוע הוא אירוע נקודתי או שמא יהיו עוד אחריו; צריך להחליט על דרכי פעולה ותגובה; שלא לדבר על החובה האנושית לעמוד מקרוב על שלומם של השוטרים והאזרחים.
אז מה יש לנו? מישהו שכמעט היה רמטכ"ל ומישהו שהיה ראש השב"כ, אשר לשונם עובדת הרבה יותר מהר מאשר מוחם, ושהשיקולים הפוליטיים גוברים אצלם על השכל הישר. ויש לנו סגן שר ביטחון ושר לביטחון פנים, שאינם מבינים את מהות האחריות הציבורית המוטלת עליהם. עם זה אנחנו אמורים לישון בשקט בלילה? אותי זה לא מצחיק; זה מפחיד מאוד.

תאריך:  02/07/2008   |   עודכן:  02/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
הסיטואציה שבה החוטפים לא מנדבים אפילו גרגיר מידע אודות החטופים, ובכל זאת ישראל מנהלת איתם מו"מ, היא חולנית והזויה. יותר מאשר זה מעיד על האכזריות של נסראללה, זה מעיד על הטמטום והחולשה של אולמרט. ההתנהלות מול חאלד משעל, לא יותר חכמה. אילו אני ראש ממשלה...
יוסף דוריאל
הניצחון של החיזבאללה בשחרור סמיר קונטאר יכול גם לשמש כבומרנג נגדם. מערך הסברה לאומי ראוי לשמו חייב לדעת איך לנצל את זה בחזית הלוחמה הפסיכולוגית
שושנה ויג
כמה מילים על ספרו של דודו בוסי, אמא מתגעגעת למילים, הוצ' כתר, 2006
יוסי מטלון
האדריכל הוא המנצח על הפרויקט מבחינה טכנית, פסיכולוג של "חברי התזמורת" ומגשר על פערים וציפיות בין כל המרכיבים האנושיים של הפרויקט
עו"ד יוסף שטח
למרות עליית חשיבות אגרות החוב של חברות כמכשיר השקעה, המידע הרב המתפרסם אינו מתייחסים לנתון חשוב ביותר: קיום ביטחונות ספציפיים לטובת בעלי אגרות החוב לשם פירעון החוב. יש וריאציות רבות של אג"ח וראוי שרשות ני"ע והבורסה יקבעו מספר
דגמים מצומצם של בטחונות לסוגי אגרות החוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il