X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שראה את קרנית גולדווסר המתחננת בפני התקשורת שכה עזרה לה בפעילותה, מבין היטב את הייסורים שהמשפחות עוברות. והשאלה היא מדוע חייבים לנהוג בצורה כה מטופשת, כה אכזרית? אין תשובה לכך
▪  ▪  ▪
מופז. לשם מה הפטפטת?

1) אישור עסקת החילופין של השבויים הישראלים בלבנון היה שיא ההתעללות במשפחות החטופים. במשך שבוע ימים, ללא רגע דל של שקט, המשפחות המיוסרות ניזונו מן התקשורת על גורל יקיריהם, מצבם והסיכויים שיוחזרו הביתה. אם זו לא התעללות, הרי שאין הגדרה טובה מכך. אך אין להתפלא על התנהלות הקברניטים ומקורביהם. זו המסורת הקבועה בישראל שקודם מודיעים ברדיו או בטלוויזיה ולאחר מכן פועלים, אם בכלל. מי שראה את קרנית גולדווסר המתחננת בפני התקשורת שכה עזרה לה בפעילותה, מבין היטב את הייסורים שהמשפחות עוברות. והשאלה היא מדוע חייבים לנהוג בצורה כה מטופשת, כה אכזרית? אין תשובה לכך.
2) משפחת שליט ממתינה לעסקה הגואלת שתביא הביתה את גלעד. לא תהיה זו הגזמה אם יאמר שהמשפחה נמצאת במתח שאין לתארו. ומה עושים אנשים "חכמים" המתנגדים לעסקה? מעודדים את משפחת שליט ע"י כך שהם מעריכים שבמצב הנוכחי ישתלם לחמאס להרוג את גלעד, לדרוש יותר ומיני אמירות מטופשות שאין כדוגמתן. מותר להתנגד לעסקה, מותר לומר כל דבר, אך יש להתחשב בכך שיש משפחה, שיש חברים, שיש מדינה ולא תמיד מן ההיגיון להשיא עצות.
3) אם הממשלה נהגה בטיפשות, כמו ממשלות רבות אחריה, ללא תכנון, ללא סדר יום ברור, בשלוף ובדיבורים אין סופיים, הרי שגם האופוזיציה לא נהגה ביתר חוכמה, בלשון המעטה. קולם הרם של הדברנים הבלתי נלאים של האופוזיציה לא נשמע, ואם כבר, היה זה קול ענות חלושה. ודאי מר נתניהו שהיה ראש ממשלה יודע היטב איך פועלים במצבים כאלה: ללא שום תוכנית, ללא שום חשיבה סדורה. מי שאינו מאמין יקרא את קורות שחרורו של רב המרצחים יאסין. או אז יבין מהי עבודת מטה מסודרת ועניינית בנושאים הקריטיים ביותר עבור ישראל.
4) שרת החוץ יצאה השבוע בהצהרה לוחמנית ברורה וחדה: מי שיורה קסאמים יקבל תגובה צבאית ראויה. שתי שאלות: מדוע יש צורך לומר זאת בפומבי? החמאס יתרגש מן האיום הזה כאשר הוא מבין שממשלת ישראל מנהלת מלחמת חורמה בעצמה? השאלה השנייה היא מדוע לדבר על דברים שממילא לא יתממשו ואז התוצאה תהיה עוד יותר הרסנית עבור ישראל. יתכן שלדברים יש קשר לפוליטיקה? ממש לא יתכן!
5) דני יתום פרש מן הפוליטיקה. לכאורה עוד אירוע מינורי ובלתי חשוב. לא כך הדברים. דני יתום הוא אדם מנוסה, ישר דרך שלא דבק בו רבב. פגשתי בו במשרדו בנושאים הקשורים לביטחון. אדם רציני, בקי מאוד בתחומי הביטחון, ביקורתי מאוד על מה שקורה. "לבושתו" מר יתום לא הבין שפוליטיקה היא מאכלת ורק מי שמפעיל אותה שורד. מי שנמצא בתוכה, טוב ככל שיהיה, יאבד. לכל אלה תוסיפו את מפלגת העבודה שהיא מפלגה האוכלת את חבריה, והרי לכם הסיבה מדוע דני יתום, אפרים סנה ורבים אחרים לא הצליחו לשרוד.
6) לפני כמה שבועות התבטא שר התחבורה, מר מופז, בעניינים שהוא מבין בהם היטב, למשל נושא אירן. כשירות טוב לביטחון ישראל ויחסי החוץ שלה, נידב מר מופז לכל העולם את תורתו הביטחונית לפיה על ישראל לתקוף את אירן. מעשה נפלא כיאה למי שהיה אמון על מערכת הביטחון ועל צה"ל. השאלה מה הושג בכך? שום דבר ממשי אלא רעש בינלאומי. לא זו בלבד שעל ישראל להתכונן לפעולה נגד אירן, אלא זו חובתה המוסרית. השאלה היא מדוע הפטפטת המיותרת שהיא בעצמה עלולה לחבל במאמצים של ישראל לבצע את מה שתמצא לנכון? אך מר מופז יכול להתנחם בכך שגם פקיד פיקח מאוד מן הפנטגון התבטא באותה הצורה. על זה נאמר: צרת רבים, נחמת טיפשים. ושלא נדע מצרות.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  03/07/2008   |   עודכן:  03/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שש הערות על המצב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בעקבות 6 ההערות על המצב
ע. סובול  |  3/07/08 10:45
2
6 על 6
מומחה למומחים  |  3/07/08 11:52
3
על המצב..
הניה  |  3/07/08 14:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
ידע כל מעסיק של ג'יהאדי-בכוח שהוא משחק באש, ורווח מיידי בשכר עבודה נמוך יתנקם בו אלף מונים עם יציאת הג'יהאד אל הפועל
ד"ר אברהם בן עזרא
כדי להילחם בטרור לא צריך לעקוב אחר מחשבותיו וכוונותיו של כל מועמד לביצוע פעולות טרור, אלא להתחיל בביטול התשתית הנוחה והמאפשרת טרור חינם
יוסי אחימאיר
אולי היום, ביום השנה השבעים לעלייתו לגרדום בגבורה של הבית"רי שלמה בן-יוסף כאשר שירת "התקווה" ושמו של זאב ז'בוטינסקי על שפתותיו, ועל אחת כמה וכמה לאחר הפשע אתמול בירושלים, יעשה סוף סוף אהוד אולמרט חשבון נפש אישי, לאומי ובית"רי, יתעשת ויבין כי יש גבול להבלגתה של מדינת ישראל
ירון טבצ'ניק
רבים מאנשי המקצוע סבורים כי התקנות הרבות שתוקנו בעשור האחרון מצביעות על כך כי אנשי האוצר צעדו יותר מדי רחוק ולכיוון הלא נכון והכניסו את ידם עמוק לכיסו של החוסך עד כדי כך שהם כופים על החוסך להפקיד ולפדות את הכספים שהוא עצמו חסך בעמל רב לפי ראות עיניהם
איתמר לוין
את חטאם של משה ואהרון יש להבין בדיוק כפי שהוא כתוב בתורה ותוך השוואתו למקרים דומים שבהם דרשו בני ישראל מזון ומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il