X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הלובי החקלאי ועשירי הארץ טוענים כי רק מתקני התפלה יצילו את משק המים הקורס הם שוכחים לספר כי מחצית ממי השתייה מופנים לחקלאות בקומבינה מושחתת שעולה לנו הרבה כסף
▪  ▪  ▪
אוהב להתפיל, תשובה [AP]

נציב המים לשעבר, הפרופסור דן זסלבסקי, טען הבוקר (8.7.08) כי כבר בקיץ הנוכחי לא יהיו מים בברזים. הוא הסביר כי החקלאות נפגעת כבר כעת מן המשבר במשק המים. היא צפויה להיפגע עוד יותר והנזק הכלכלי יסתכם בסכומי עתק. לדבריו, אין מנוס מהקמת מתקני התפלה שרק הם יצילו את מדינת ישראל מאסון.
רק מתקני התפלה?
לא כל מומחי המים מסכימים להערכותיו של נציב המים לשעבר.
פרופ' פרץ דר, מבכירי היועצים למשק המים, טוען כי בצמרת הכלכלית והפוליטית בישראל מנסים להפיץ פאניקה בציבור בנוגע למצב משק המים.
לדבריו, "כבר היו בישראל בצורות הרבה יותר חמורות מזו הנוכחית, ואף אחד לא העלה את האפשרות להתפיל מי ים. ההון תמיד מחפש קטסטרופות, ואף מנסה לחולל אותן - כי זו ההזדמנות שלו לנצל עסקית את הלחץ של המערכת", הוא טוען.
"כך לדוגמא, במקום להחליט בשנת 2000 על נקיטה בצעדי חיסכון שהוכחו כבר בעבר, החליטה הממשלה בתוך שבועיים על הקמת ארבעה מתקני התפלת מי ים. די אם נבחן את מפת הבעלויות על המתקנים האלה, כדי להבין את מי ההחלטה שירתה: משפחות תשובה, עופר ואריסון, שמחזיקות במתקני ההתפלה באשקלון, חדרה ופלמחים"
אחיזת עיניים
האם קיים בישראל מחסור במים שמצריך הקמת מתקני התפלה? לא. מדובר באחיזת עיניים. יש בישראל מספיק מים לכולם. הכינרת התרוקנה בגלל ניהול שערורייתי של משק המים, ובעיקר הבזבוז העצום על מים לחקלאות.
כמחצית ממי השתייה של מדינת ישראל מוזרמים לחקלאות. ענף שתורם לתוצר הלאומי שלנו פחות משני אחוזים. את אותה מחצית מכלל המים השפירים של מדינת ישראל, מקבלים החקלאים במחיר מוזל: ממשלת ישראל מסבסדת להם את המים באמצעות תשלומי המס שהיא גובה מאתנו.
החקלאים טוענים כי מדובר במפעל ציוני ושישראל אינה יכולה להסתמך על מוצרי מזון שמגיעים ממדינות אחרות. מדובר באחיזת עיניים נוספת: גם כיום, למרות הסיוע הממשלתי העצום, החקלאות הישראלית מהווה כישלון עסקי מהדהד ואינה מצליח לספק את צרכי המשק. מרבית העוסקים בחקלאות הם פועלים תאילנדים שמעבירים את משכורתם למולדתם ופוגעים עוד בכלכלת המדינה.
הסוציאליסטים הפכו לקפיטליסטים
כמו בנושא האדמות החקלאיות שהפכו לנדל"ן, גם בנושא המים מצאו הסוציאליסטים של העבר שותף נאמן בדמותם של עשירי הארץ. יחדיו הם מקדמים בכנסת, בתקשורת ובממשלה את נושא הקמת מתקני ההתפלה.
הממשלה שנכנעת שוב ושוב ללחצי החקלאים ואילי ההון, מוציאה מכרזים שמעניקים ליצחק תשובה וחבריו זיכיונות להקמת מתקני התפלה.
יצחק תשובה מוכר את המים לחברת 'מקורות' והיא מוכרת אותם למגזר העירוני והחקלאי. העשירים משתלטים על המים שלנו ועושים מזה הרבה כסף. 'מקורות' מוכרת יותר מים וכך מרוויחה עוד כסף והחקלאים המאושרים מקבלים עוד מים מסובסדים.
הכל נפלא, רק שאת הקומבינה הזאת אנחנו מממנים באמצעות תעריפי המים שאנו משלמים. הקמת מתקני ההתפלה תגרום לנו לשלם הרבה יותר על המים שאנו צורכים.
אפשר להציל את הכינרת גם מבלי להקים מתקני התפלה. זה יקרה כשממשלת ישראל תקבל החלטה אמיצה ותאמר לחקלאים: עד כאן! לא רוצים לממן אתכם יותר. לישראל מגיע עתיד טוב יותר.

תאריך:  08/07/2008   |   עודכן:  08/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין בישראל מחסור במים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
על פניו זו כתבה שרלטנית
עמך  |  9/07/08 06:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בציבור החרדי כבר רואים את יוניליוור מתנצלת. הם כבר יודעים שיצרנית מוצרי הצריכה הגדולה לא תקיים עוד מופעים עם בחורות חשופות שיקפצו לפני צעירי הצאן החילוניים
אברהם אלטלף
כמה כללים חשובים לפני שפונים לעזרתו של מתווך
עו"ד חיים קליר
שחקן העבר שחר אמון שנפצע במהלך קריירת הכדורסל שלו, השתקם והחליט לוותר על תשלומי הביטוח להם היה זכאי כדין    כשנפצע בשנית - סירבה חברת הביטוח לשלם לו בטענה שמצא קריירה חלופית: מתמחה בקריאת מוני חשמל
עומר כרמון
חנן גולדבלט הורשע על סמך ראיות קלושות    הציבור והתביעה כבר ביצעו בו לינץ' בכיכר העיר    אם בית המשפט יטיל עליו עונש מאסר בפועל, תהיה זאת שפיכת דם
ד"ר חמוטל מאירי
כבר בעבר היה ידוע, שבקרב האסקימוסים, שמזונם עשיר בדגים, שכיחות רעלת ההריון נמוכה    נשים בהריון, הסובלות מבחילות והקאות, בדרך-כלל נמנעות מלקיחת אומגה 3, אך יש חשיבות גדולה בהקפדה על דיאטה נבונה, עשירה במאכלי דגים ואצות ים, במהלך ההריון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il