X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השבוע ירדה מעל סדר היום הצעת חוק הטוקבקיסטים שחוללה סערה. תמורתה נקבל מדיניות הסדרה וולנטרית. מה זה בדיוק אומר ולמי זה בכלל מועיל?
▪  ▪  ▪
אימרו מעתה: מדיניות הסדרה

רבים לא שמו לב לכך, אך השבוע התפוגגה מאליה גזירה שנועדה לשנות את פני האינטרנט בישראל. כוונתו של המחוקק, ח"כ ישראל חסון, להטיל את האחריות המשפטית של אתרי האינטרנט על דברי הגולשים, הווי אומר התגוביות או בלשון העם: הטוקבקיסטים, התפוגגה מאליה.
תמורת חקיקה ואכיפה התגמשו חברי הכנסת ואיפשרו מדיניות הסדרה עצמית מצידם של אתרי האינטרנט הגדולים. כנגזרת מכך יחול תיקון בהצעת חוק ממשלתית ("המסחר האלקטרוני") בשל היותה סותרת את ההסדרה.
יעילות מדיניות ההסדרה תוכח רק במבחן השנים הבאות. היא לא תהיה מחייבת, ואתרים יוכלו לנהוג בה באופן וולנטרי. פורום של איגוד האינטרנט הישראלי אף הציע שורת כללים שיוצעו לאתרים. על-פי אותה אתיקה יינתן חופש ביטוי אך לא שימוש לרעה בו.
הכללים אוסרים קללות וגידופים בוטים, כלומר - יש קללות שאפשר לעבור עליהן בשתיקה (כאלו המושמעות בוועדת החינוך?), כמו-כן יחול חוק לשון הרע על הנאמר, וכן תיאסר פגיעה בפרטיות או זיהוי נפגעי תקיפה מינית. גם התוכן הפדופילי נשאר מחוץ לתחום, הווי אומר: שאר תוכן פורנוגרפי יעמוד בכללי האתיקה.
המנעד הולך וצר כאשר מגיעים לכללים דוגמת איסור פרסום דברי אשר נועדו להסית לאלימות או האיסור לפרסם התבטאויות ללא ערך אחר מלבד זה הגזעני.
שיקול הדעת הוא מילת המפתח, ומאחר שמדובר באיזון דק, הרי שעל מערכות האינטרנט יהיה להפעיל מנגנון דיווח על טוקבקים לא טובים (בהתאם לכללים שיפרסם כל אתר), וברמה העקרונית ההסרה תתאפשר גם לאחר פרסום הדברים.
באחד מדיוני ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אף הוצג דוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שציין את מודל פרסום כתובות ה-IP של הטוקבקיסט, והגדיר אותו כ"איזון מעניין בין אנונימיות לגילוי זהות, כיוון שמחד-גיסא מבחינת המשתמש המצוי אין במידע זה כדי לחשוף את זהותו ואת פרטיו של כותב התגובה, ומאידך-גיסא מידע זה מקל את חשיפת פרטי הגולש המלאים ועשוי לקצר את הליך הפנייה לערכאות כדי להשיג את פרטיו".
עוד נכתב במסמך כי "מעבר לקיצור המעשי בהליך חשיפת פרטי הגולש, הצגת כתובת ה-IP מסמנת לכותב כי הוא אינו מצוי תחת מעטה אנונימיות מלא, ולכן הוא אמור לתת את הדעת על התכנים שהוא מעלה".

תאריך:  11/07/2008   |   עודכן:  11/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' אוריאל רייכמן
פרופ' רייכמן הכין נאום אותו עמד לקרוא בישיבת מועצת קדימה (10.07.08) שכונסה לקביעת מועד לעריכת בחירות מקדימות    בלחצם של אנשי אולמרט לא ניתנה לו רשות הדיבור    נאומו של רייכמן אותו לא השמיע מובא להלן
תא"ל במיל. אמציה (פצי) חן
לא למדנו כלום ממלחמת לבנון השנייה, בדיוק כפי שלא למדנו מקודמותיה    משמע כי להימנעות מהפקת לקחים במישור המקצועי, נלווה הפגם המוסרי של ביזוי זכרם של לוחמי צה"ל שנפלו במלחמה    תא"ל במיל. אמציה חן מסביר כיצד יכלו להימנע מלחמות ב-20 שנה האחרונות ולמה המלחמה הבאה קרובה מתמיד
בועז מושקוביץ
יוסי שריד ודדי צוקר, שני בעלי ותק מופלג בהבאת שלום למזרח התיכון, שדרכם המדינית מעולם לא הניבה צל של הצלחה, עדיין משיאים עצות    למרות הגיחוך שהם מעוררים, כדאי לשים לב לתופעה הזאת
עמוס שריג
כמו הערות על מערכת המשפט שלנו, כמוה יש אחת ויחידה - רק בישראל
הרצל ובלפור חקק
הצייר אלי עינת מספר על הקסם וההשראה שיוצרים את היצירה ואת הציור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il