X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל עברה ממעמד של מדינה מובילה במאבק נגד הטרור למעמד של תומכת בו בפועל: אספקת קרקע, כספים, שריוניות, תשתית חשמל ותקשורת
▪  ▪  ▪
מבצע אנטבה

יום השנה למבצע יונתן באנטבה, בדיוק לפני 32 שנים, הוא מועד מתאים לחשבון נפש לגבי התייחסותה של מדינת ישראל לטרור המחבלים למיניהם ולסחטנות שהם מפעילים נגדה, מכיוונים שונים ובדרכים שונות. חשבון הנפש מתבקש במיוחד לנוכח העסקות המתגבשות עם ארגוני הטרור בצפון ובדרום במטרה לשחרר חטופים, או גופותיהם, מידי שוביהם.
אז, ב-4 ביולי 1976, הגיעה מדינת ישראל הריבונית לשיא מרשים במלחמתה בטרור הערבי: ממשלת ישראל החליטה על פעולה צבאית נועזת, אלפי ק"מ מגבולות המדינה, במטרה לחלץ בני ערובה ללא כניעה לסחטנות ולטרור. מפקד סיירת מטכ"ל, סא"ל יוני נתניהו שילם בחייו עבור המבצע המזהיר. ישראל סימנה אז לעולם כולו, הרבה לפני מלחמתו של בוש בטרור העולמי, כיצד יש להילחם בטרור המוסלמי, ואיך להימנע מלהיכנע לו, כי כל כניעה מדרבנת אותו לתביעות נוספות ולכיבושים נוספים. לא מיותר להזכיר שבאותם ימים הובילו את ישראל ראש הממשלה רבין ושר הביטחון פרס בימיהם היפים, בימים שטרם הפילו את ישראל מאיגרא רמא של אנטבה לבירא עמיקתא של אוסלו, דבר שקרה בעת שחזרו להגה השלטון בשנות התשעים של המאה הקודמת.
מחירים ידועים מראש
לעומת זאת היום, כעבור שנות דור, זנחה מדינת ישראל את המדיניות שאין מדברים עם חוטפים. במשך שנים לא מעטות ומקרים לא מעטים, ישראל הרשמית הרגילה את אויביה שלא רק שמדברים עם האויב, אלא אף מקבלים את תכתיביו, לרבות "המחירים הידועים מראש" שבהם הוא נוקב, תמורת שלום או "שלום", תמורת הגולן, ותמורת חטופים, חיים ואף מתים.
השפל המדאיג במלחמתה של ישראל בטרור הערבי בא לידי ביטוי בכל היבט שניתן לבדוק: הכרה ישראלית בארגון לשחרור פלשתין (אש"ף) כולה (!) כבן-שיח שווה מעמד, והכנסת צבאותיו ארצה; גירוש יהודים מבתיהם בארצם, תוך כניעה לסחטנות ולטרור, והקמת בסיס קרקעי למחבלים; שידור לאויב כי דרכו נכונה ומצליחה, ומקדמת אותו לעבר יעדו הסופי, הקו הכחול, קו החוף והסוף; גידור והתמגנות בעלויות אדירות, הממחישים נכונות לשבת ולספוג אש ובלבד ש"תהליך השלום" השקרי והאנטי-ציוני יימשך; נכונות לשלם כל מחיר תמורת גופות, שמשמעותה איתות למחבלים שניתן לרצוח שבויים וחטופים ועדיין לדרוש מחירים מופקעים; זלזול במערכת המשפט הישראלית ונכונות לשחרר רוצחים שפוטים (קונטאר, ברגותי ודומיהם), ועוד.
השפל המדאיג בהתנהגותה של ישראל בא לידי ביטוי גם בנכונות לשלם בקרקע ובביטחון ללא תמורה כלשהי, למעט לחיצת ידו של שליט דמשק, ניגוב אפשרי של חומוס בבירתו, או הבטחה מעורפלת שלו להינתק זמנית מ"ציר הרשע". ישראל עברה ממעמד של מדינה מובילה במאבק נגד הטרור למעמד של תומכת בו בפועל: אספקת קרקע, כספים, שריוניות, תשתית חשמל ותקשורת. נכונותה של ישראל הנוכחית להידבר עם סוריה, עם חיזבאללה, עם החמאס ועם רשות הטרור הפלשתינית - בשעה ש"העולם הנאור" מסתייג לפחות מסוריה ומהחמאס - מהווה בפועל הצטרפות ישראלית ל"ציר הרשע".
היבט נוסף של השפל שאליו הידרדרה ישראל, שפעם הכריזה ופעלה כמי שרק היא תגן על עצמה, הוא הפנייה של ישראל למצריים למנוע "הברחות" של אמצעי לחימה לרצועת עזה, או הקריאות הנשמעות מדי פעם על הצורך להכניס כוחות בינלאומיים לרצועת עזה, ואפילו ליהודה ולשומרון, כלומר להחזיר לארץ ישראל את משטר המנדט של המעצמות, 60 שנה אחרי סילוקו מן הארץ.
לשוב לציונות האמיתית
במשך 32 שנים הידרדרה ישראל מאיגרא רמא לבירא עמיקתא בכל הקשור להתייחסותה לערכים כמו ריבונות, ציונות, יהדות, דמוקרטיה, זכויות האדם, מלחמה בטרור. חשבון הנפש ביום זה שלילי ביותר מבחינתה של ישראל, ומחייב שינוי ושיבה אל הציונות האמיתית. אין עוד דוגמא בהיסטוריה לממשלה שהפעילה את צבאה כדי לגרש את בני עמה מארצם, ושזוממת לחזור על פשע ואיוולת אלה. אין עוד דוגמא בהיסטוריה לממשלה הדואגת לצורכי אויביה, בשעה שאלה מפגיזים את עריה והופכים את אזרחיה לפליטים. אין עוד דוגמא בהיסטוריה לממשלה המאפשרת לאויביה הפוגה לצורך התאוששות והתחמשות, במקום להכריעם.
יום השנה למבצע אנטבה חל - באופן מקרי לחלוטין - בדיוק ביום העצמאות האמריקני. שרי ישראל שוב כרכרו, פיזזו והרעיפו מליצות חלולות במסיבה חגיגית בביתו של השגריר האמריקני. אז הייתה סיבה לשמחה ולגאווה. היום הם נראים כמו אותם מנותקים שרקדו על סיפונה של ה"טיטאניק", בלי להרגיש שגם ספינתם-ספינתנו שוקעת ומתרחקת מעצמאות. חשבון הנפש מחייב הסקת מסקנות ויצירת תקווה ציונית מחודשת ואמיתית. התשובה לשלום עכשיו היא ציונות עכשיו. התשובה לייאוש היא התקווה.

תאריך:  12/07/2008   |   עודכן:  12/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה קרה למורשת אנטבה?
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מה קרה לנו?
מומחה למומחים  |  12/07/08 14:22
 
- אתה צודק ....אבל הרפיסות תלויה
בשחיתות  |  12/07/08 15:56
 
- נכון, יש כאן מעגל קסמים
מומחה למומחים  |  12/07/08 20:40
 
- יש מצב עוד לשינוי - רק לראות
את פרידמן נלחם  |  12/07/08 22:42
2
הדיאגנוזה נכונה,
אברהם, כפר סבא  |  12/07/08 16:53
 
- הייאוש או התקווה
ד"ר רון בריימן  |  12/07/08 17:28
3
שעון החול של המדינה התהפך
שרון ר.  |  12/07/08 19:35
4
הכל תלוי בהנהגה
הניה  |  12/07/08 23:01
5
ממשלת קדימה מתדלקת את הטירור ל"ת
מרק טווין  |  13/07/08 00:09
6
אנטבה יכלה גם להכשל!
gbhnjty 5  |  13/07/08 07:26
7
מי כאן האויב
דר יובל   |  13/07/08 07:38
8
הניתוח מבריק,מראה את השפל אליו
אדוה  |  14/07/08 00:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
מחד, אין ספק כי השימוש הגובר באמצעי זה במקום אמצעים חלופיים (כגון: פקס, דואר "רגיל" וכו') יקשה מאוד על בעלי דין להוכיח טענות ללא שימוש בו. מנגד, שיקולים חזקים מקטרגים נגד שימוש בדוא"ל לראיות
עו"ד אלי דורון, עו"ד אתי סדיס-פרל
שאלו את עצמכם האם רצונכם להתגרש נובע מחוסר התאמה אמיתי מהותי ביניכם ומחוסר אהבה, או שמדובר רק במשבר זמני הנובע מעייפות, משגרה או מלחצים שיחלפו עם הזמן
אפרי הלפרין
האגדה להלן לא קשורה בשום פנים ואופן אלינו, היא עוסקת בראש ממשלה חמור, ואצלנו ראש הממשלה אינו חמור, ועוסקת בממשלת חמורים, ואצלנו הממשלה היא של אנשים מן היישוב, כמוני וכמו כל אחד מהקוראים, ודאי לא ממשלת חמורים
אברהם (פריצי) פריד
על מארחת ירושלמית ידועה וסוכן הימורים ששותק    מה הרתיע את מיקי איתן ולמה הטכנולוגיה לא אשמה    קפקא בת"א, מצגר בבג"צ והגברים בחינוך. ועוד...
ראובן לייב
הם אינם בוחלים בגסויות, כשהכבוד לזולתם מהם והלאה. מאוקטובר 2006 ועד יולי השחור של 2008
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il