X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"שבע תחשוב ופעם תעשה", פירושה - בדוק את כל האלטרנטיבות לפני קבלת ההחלטה. את זה לא עשו בתכנון מלחמת לבנון 2 ולא עושים גם כעת, אחרי דוח וינוגרד 1 ו-2
▪  ▪  ▪
נסראללה. פושע בינלאומי

בספרו "הסמכות המנהלית" קבע פרופ' יצחק זמיר, לשעבר שופט בביהמ"ש העליון, את אחריותו של גוף שלטוני לבחור בין אפשרויות שונות לפני קבלת החלטה. ללא בירור האפשרויות השונות תיחשב החלטת הרשות השלטונית כשרירותית. ולפי הגדרתו של זמיר - "שרירות היא סוג של שחיתות. יש בה חומרה קיצונית".
על חומרה זו, של החלטות לא מקצועיות במלחמת לבנון 2, לא עמדה ועדת וינוגרד, שגם לא בדקה את האלטרנטיבות שעמדו בפני קברניטי המדינה - לשחרר את חיילינו החטופים ולחסל את איום החיזבאללה על צפון המדינה. וכך, קבלת החלטות אסטרטגיות ללא בחינת כל האלטרנטיבות הפכה לנורמה גם בפעילות הנוכחית להחזרת חיילינו החטופים הביתה. החשיבה האסטרטגית של קברניטנו נשארה כלואה בקופסה של "עסקה לחילופי שבויים", שאת כללי המשחק בה מכתיב הפושע הבינלאומי חסאן נסראללה.
לא אחזור כאן על ההמלצות שפרסמתי, במועדן, לשחרור השבויים, שקברניטי המדינה לא טרחו לבדוק. ההמלצה המעודכנת להיום נובעת משינוי שחל במערכת השלטון בלבנון בימים אלה, ההופכת את שבויינו שם - במקום קלף מיקוח מנצח בידי החיזבאללה - לנכס אסטרטגי בידי ישראל (עם כל ההתנצלויות שלי בפני משפחותיהם - על פגיעה אפשרית ברגשותיהם).
נכון להיום - החיזבאללה הפך לחלק של ממשלת לבנון, ומנקודה זו ואילך אין לה יותר אפשרות להסתתר מאחורי התירוץ שהשבויים נמצאים בידי גוף מחתרתי שהשלטון הרשמי לא אחראי לו. התירוץ שהיה נכון אז איננו תופס יותר, ומכאן - שממשלת ישראל צריכה להפסיק מייד את פעילות המתווכים המפוקפקים עם החיזבאללה, ולדרוש מממשלת לבנון לפעול לפי החוק הבינלאומי הקובע את חובת המחזיק בשבויים לאפשר ביקור נציגי הצלב האדום אצלם ולדווח על מצבם.
אם דרישה זו לא תיענה, יש לפעול מייד במישור הבינלאומי המתאים - להחיל על לבנון את הדרישה המוצגת לסרביה, להסגרת פושעי המלחמה לבית המשפט הבינלאומי לפושעים אלה. ונסראללה הוא, לצורך זה, פושע מלחמה עם קבלות. לא רק בחטיפה ורצח שבויים והסתרת מצבם, אלא גם כמי שמשתמש במגינים אנושיים חיים (ובמקרה הנוכחי - כל תושבי לבנון) - להפצצה מכוונת של אוכלוסיה אזרחית בישראל. ואם לקהילייה הבינלאומית אין כוח לאכוף החלטה כזו על לבנון, יש לדרוש שתעניק לישראל את הסמכות להפעיל מטעמה את הכוח הדרוש למטרה זו.
איום בכוח צבאי
אין זה אומר שלמחרת פרסום הדרישה הישראלית יתחילו לנוע הטנקים לשטח לבנון. בעניין זה אפשר להרגיע את שוחרי המנטרה של "פתרון מדיני ולא צבאי". מדיניות היא גם איום בכוח צבאי. סירובה של ממשלת לבנון לפעול לפי החוק הבינלאומי תשלול ממנה את ההכרה בריבונותה, ואת זה צריכה ישראל להבהיר, בתוקף ובעקביות, בפני כל פורום בינלאומי וכל אמצעי התקשורת העולמיים. ואם לבנון תמשיך להתנהג כמשוללת ריבונות, יש מקום לדון, ברצינות, עם סוריה - על הטלת שלטון סורי, אחראי, על אוטונומיה מקומית של צפון לבנון ושלטון ישראלי על אוטונומיה זמנית בדרומה, עם מנדט ברור - לחסל כל כנופיה הפועלת שם בניגוד לחוק ולהחלטות האו"ם.
הנה יש לנו גם על מה לדבר עם הסורים, ובנושא החשוב להם בהרבה מהתשוקה לטבול רגליים בכינרת. אני יודע שצעד כזה יהיה קשה מאוד למי שכלוא בקופסה של עסקות משפילות, שאולי התאימו לעסקני יהדות הגולה, מחוסר ברירה אחרת שם, אך אין להן שום הצדקה אחרי 60 שנות ריבונות של מדינת העם היהודי, "עם הצבא הכי חזק במזרח התיכון". אז אחרי 100 שנות ציונות שהוציאו יהודים מהגולה, אולי הגיע הזמן להוציא את הגולה מישראל?

הכותב התמחה במחקר ותכנון אסטרטגי.
תאריך:  13/07/2008   |   עודכן:  13/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תכנון מלחמת לבנון הפך לנורמה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הכל נכון רק שכחת מי שרת החוץ..
אבי געזונט  |  13/07/08 12:28
2
צעד בכיוון הנכון
ירון זכאי  |  13/07/08 14:56
3
רעיונות טובים אבל אתה מאמין
מרק טווין  |  13/07/08 23:07
4
טיול שנתי בלבנון עם ילדים בגן
משה וסמדר ר.  |  14/07/08 01:26
5
ידע כל אב וראוי כי תדע כל אמא
אמא 2006-2008  |  14/07/08 01:35
 
- איך שלחה קדימה לוחמים כךקדימה?
אמא 2006-2008  |  14/07/08 03:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד אתי סדיס-פרל
סכום מזונות אישה נקבע בהתאם לכלל ההלכתי "עולה עמו ואינה יורדת", לפיו על הבעל לדאוג לספק לאשתו לפחות את אותה רמת החיים לה הורגלה בטרם נישואיה עמו
איתמר לוין
על תיאוריית הקונספירציה של מקורבי אולמרט, על מנטליות הטיטניק של ברק ועל האדישות הכללית    כמה הערות לפרשת "אולמרטורס"
אפרי הלפרין
"פרידמן ביצע עבירה פלילית, שכן פרסום מאמרו בעיתויו מהווה הפרה של חוק הסוביודיצה", אמרה יו"ר מועצת העיתונות - השופטת (בדימ.) דליה דורנר - והביאה לי את הג'נאנה (ותאמינו לי אני לא חבר לא של אולמרט ולא של פרידמן)
אלון מרום
שלא בצדק מותקף דווקא הזרז להדחתו של אולמרט. כדעת מיעוט מוגש כאן פירוש אלטרנטיבי לנרטיב אהוד ברק המקובל
עו"ד יוסי דר
אולמרט צריך לא רק טיפול עונשי. הוא זקוק גם לטיפול שיקומי. האיש צריך לעבור טיפול כלשהו - אולי טיפול כימי - שיגמול אותו מהדחף לגנוב, וישים קץ לתחושותיו שאם הוא לא גונב הוא פראייר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il