X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הימים האחרונים מספקים דוגמא לכך כיצד הפעלת שירות עירוני חיוני בירושלים עומדת בסתירה מוחלטת להצהרות בדבר שיפור השירות לתושבי העיר
▪  ▪  ▪

שיפור איכות השירות העירוני לתושב הוא מטרה ויעד בעדיפות עליונה בעיריית ירושלים. על קביעת הנושא כיעד אסטרטגי של העיריה הכריז ראש העיר הנוכחי מר אורי לופוליאנסקי בשבועות הראשונים לאחר שנבחר לתפקיד. בנושא זה הוא זכה להסכמה ולתמיכה כללית הן מצד מינהל העיריה והן מצד גורמי ציבור מחוץ לעיריה. לופוליאנסקי באמת מייחס חשיבות לנושא. הוא גם הנחה מספר פעולות בתוך העיריה שמטרתן לקדם את השירות העירוני לעבר היעד שהוצב לו.
לא תמיד הכוונות הטובות מספיקות. גם לא די לקבוע סיסמא ולוגו "פשוט לתת שירות" על ניירות המכתבים של העיריה ובפרסומיה השונים. נכון שלתת שירות איכותי זה חשוב אבל זה בכלל לא פשוט.
הימים האחרונים מספקים דוגמא לכך כיצד הפעלת שירות עירוני חיוני בירושלים עומדת בסתירה מוחלטת להצהרות בדבר שיפור השירות לתושבי העיר.
מודעה שפרסמה העיריה בעיתונות המקומית נשאה את הכותרת הגדולה "לשיפור השירות..." וכללה את "הבשורה" הבאה: "המחלקות - רישוי הבנייה, מידע תכנוני, והיטל השבחה בתחום הרישוי יסגרו לקבלת קהל בין התאריכים 6-17.7.08. זאת על-מנת לקדם את הטיפול בתיקים הקיימים. בשולי המודעה מופיע כמו בכל פרסומי העיריה הלוגו "פשוט לתת שירות".
לא צריך לפרט עד כמה חיוני השירות של מתן היתרי בניה, ומידע בתחום, וכן קביעת הצורך בתשלום או פטור מהיטל השבחה, לצורך קבלת היתר בנייה או השלמת עסקת קנייה/מכירת דירה. מההודעה עולה כי הפיגור בטיפול העיריה בפניות הציבור בתחום זה נמשך זמן רב מאוד. כל כך הרבה זמן עד שגם לעיריה ברור שכך זה לא יכול להימשך. מבלי להיכנס יתר על המידה לפרטים הרי ברור שאם יש פיגור משמעותי בטיפול, הרי מלבד ההתמרמרות של הנפגעים שהביורוקרטיה העירונית "מטרטרת" אותם, יש במצב גם עידוד לעבריינות בנייה והתחמקות מתשלום היטלי השבחה. וזה רק על קצה המזלג.
פתרון מוזר
הפתרון של עיריית ירושלים למצב עגום זה הוא פשוט. משביתים את השירות לחלוטין לתקופה מסוימת. יהיה בכך "רווח" כפול נוסח עיריית ירושלים. לא יתקבלו לטיפול בתקופה זו פניות חדשות להוצאת היתרי בנייה ושומות היטל השבחה. כך לא ייווצר פיגור ולא יהיה אפשר להתלונן על סחבת בטיפול בפניות משום שאי אפשר יהיה להגיש אותן.
למה הדבר דומה? להפסקת השירות במשרד הרישוי שהעובדים משביתים אותו בימים אלה. אם אין שירות אין לחץ עבודה ואין גם תלונות על הפקידים. ההבדל הוא שבמשרד הרישוי ננקט הצעד במסגרת מאבק של העובדים בהנהלה. בעיריית ירושלים משביתים את השירות לציבור במסגרת "החתירה לשיפורו". אבל איך השירות יהיה איכותי יותר אם מבטלים אותו. אגב במודעה על סגירת קבלת הקהל נאמר בכותרת "לשיפור השירות", אך בהמשך הוצבו שלוש נקודות. אולי ביקשו לרמוז שלא מדובר באמת בשיפור?
ומה תגובת עיריית ירושלים? אין תגובה. לפני השלמת עריכתה של הרשימה הפניתי מספר שאלות לדוברות עיריית ירושלים בתקווה לקבל הבהרות והסברים ענייניים להחלטה. אלה היו השאלות:
כמה תיקי בקשה ממתינים לתשובה. כמה זמן בממוצע יש להמתין לתשובה כעת. בכמה יקוצר זמן ההמתנה לאחר מבצע "חיסול הפיגור". האם יסתיים הטיפול בכל התיקים הממתינים עתה ביחידה. האם הפסקת קבלת קהל וקליטת פניות חדשות - לא תפגע בציבור הנזקק לשירות. האם לא ניתן היה להיערך אחרת?
מה הצפי לסיום טיפול בתיק בקשה בתום מבצע "חיסול הפיגור". אלו צעדים ננקטים על-מנת שהתופעה לא תחזור על עצמה בעתיד.
לא תגובה ולא נעליים
השאלות נמסרו בראשית החודש. בהיעדר תשובה נשלחו תזכורות. חמש תזכורות בכתב ועוד שתיים בע"פ. בכל אחת מהשיחות שהתנהלו ברוח טובה נאמר: "היום תימסר תגובה..." אבל לא תגובה ולא נעליים.
חיפשתי תשובה/הסבר בפרסומי העיריה האחרים. באתר האינטרנט של העיריה ישנו משפט המבשר על הפסקת השירות וקבלת הקהל במסגרת "שיפור השירות."... לא יותר. שום הסבר.
כדאי לציין שלא בטוח כלל שמדובר ב"מבצע חד פעמי לחיסול פיגורים", משום שבשנים האחרונות כבר סגרו את קבלת הקהל בגלל אותה סיבה. האם אי אפשר להיערך מבלי לסגור את קבלת הקהל ולפגוע בציבור הנזקק לשירות? אולי היה אפשר. אך העיריה בחרה אחרת.
לא בשולי דברים אפשר לתמוה על היעדר תגובת דוברות העיריה. הסבר אפשרי? או שאינם יודעים מה להשיב, או שהם חושבים שלא צריך להשיב/לא חשוב להשיב. סביר שגם זה וגם זה. וככה זה.
הערה: אם בכל זאת ירצו להגיב יוכלו לעשות זאת באמצעות מערכת התגובות באתר.

גילוי נאות: הכותב עבד בעבר בעיריית ירושלים.
תאריך:  15/07/2008   |   עודכן:  15/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איכות שירות נוסח עיריית ירושלים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לסגור את עירית ירושלים
זה ישפר את העיר  |  15/07/08 14:52
2
עודף מסירות
יואב ב  |  15/07/08 22:18
3
האתה בא בטענות?לא היגשת שירות!
ירושלמי.למר רבוי  |  16/07/08 01:05
 
- תגובה אנונימית צפויה
מנחם רבוי  |  16/07/08 10:42
 
- כנראה כך עבדת ! לא טרחת !
ירושלמי למ.רבוי.  |  16/07/08 11:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי דורון, עו"ד אתי סדיס-פרל
מורכבותו הרבה של הליך הגירושין מחייבת מומחיות ובקיאות בשפע החוקים וההלכות ובעידכוני הפסיקה המגיעים מבתי המשפט ומבתי הדין השכם וערב
דב גולדפלם
אני מתבייש ששנתיים אחרי כתיבת המאמר המקורי, אני נוכח לדעת שכל מה שנכתב בו התגשם במלואו. לאור התנהלות הכנסת ומערכת המשפט, אני חושש שגם בעוד שנתיים אוכל לחזור ולפרסם את הדברים כלשונם
ראובן לייב
ניחוחות המטבח של ארץ המגף בוקעים מכל פינה במסעדת "איל פסטיו" התל אביבית
אפרי הלפרין
כאשר מוגש בג"צ נגד היועץ המשפטי לממשלה - זוהי כותרת, על אחת כמה וכמה - כאשר מדובר כהונתו של ראש הממשלה
ד"ר אברהם בן עזרא
"העניינים מסתדרים", כי המערכת כל כך חזקה, גדולה, משופרת, מורכבת, משולבת, עד כדי כך שהחלפת יחידים בה בבובות/חמורים/בליינים/בטלנים אינה יכולה לגרום לקריסה, אלא לכל היותר - לפיחות-מה ביעילות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il