X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על מימון הגנתו של אולמרט ועל העיתוי של החזרת גופות החיילים
▪  ▪  ▪
אולמרט. כל הסיבות לנבצרות

"זה עניינו הפרטי". כך אמר יועץ התקשורת של ראש הממשלה, אמיר דן, כאשר נשאל על-ידי ידיעות אחרונות בנושא מימון הגנתו של אהוד אולמרט. העיתון העריך היום, כי מדובר ב-400-500 אלף דולר וביקש את תגובתו של דן, אשר כאמור סירב להתייחס לשאלה המתבקשת של מקור המימון.
זו בדיוק הטעות הבסיסית של אולמרט ודומיו הנהנתנים בצמרת השלטון שלנו. הם מסרבים להבין, שענייניהם הכספיים הם מעניינו של הציבור כולו. הציבור זכאי לשאול והם חייבים לענות מהיכן הם מממנים דירות יוקרה בירושלים (אולמרט), וילה בכפר שמריהו ולאחר מכן דירת יוקרה בתל אביב (אהוד ברק) או וילה בקיסריה (בנימין נתניהו).
הדבר צורם במיוחד כאשר נזכרים בשני ראשי ממשלה אחרים: מנחם בגין ז"ל ויצחק שמיר יבלח"א. בגין התגורר עשרות שנים בדירת קרקע בדמי מפתח בלב תל אביב וכאשר פרש מכהונתו כראש הממשלה, התברר שאין לו לאן לחזור. היה צורך בהתגייסות מיוחדת על-מנת לשכור לו את הדירה ברחוב צמח. ואילו שמיר נזקק לסיוע של המדינה כאשר בשנים האחרונות נצרך לאשפוז סיעודי.
כאשר הנבחרים חושבים שעושרם ומקורו הוא עניינם הפרטי, נפתחת הדלת למעשים מפוקפקים ולשחיתות. כאשר הם יודעים שאין עליהם שום חובה למסור דין וחשבון למי ששלח אותם בשמו ולמי שמשלם את שכרם, הם מרשים לעצמם להתנהל בחוסר שקיפות ובחוסר יושרה. יש לזה רק פתרון אחד: חובת דיווח כללית ונרחבת על הנכסים, ההתחייבויות ומקורות המימון של כל חבר כנסת, שר וראש ממשלה.
עוד סיבה לנבצרות
מעריב ציטט בסוף השבוע שעבר גורמי ביטחון עלומי שם שטענו, שהעסקה עם חיזבאללה מתוזמנת במכוון בידי לשכת ראש הממשלה לימי חקירתו הנגדית של משה טלנסקי בבית המשפט המחוזי בירושלים. לשכתו של אולמרט כמובן הכחישה, ואנחנו רוצים להאמין שלפחות בנושא הנורא הזה היא אמרה את האמת.
לכאורה, גם אין היגיון בטענה הזו. הרי אולמרט, פרקליטיו ומקורביו טוענים מזה זמן רב, שהחקירה הנגדית תמוטט את האשמותיו של טלנסקי. אם כך, הרי שיש להם אינטרס שהיא תקבל את מירב הפרסום, בדומה לעדותו בחקירה הראשית. במקום זאת, התקשורת תעסוק מחר ומחרתיים בהחזרת השבויים ובהלוויותיהם של אודי ואלדד ז"ל.
אך הספק עדיין מקנן. הממשלה אישרה את העסקה לפני שלושה שבועות; מדוע היא לא בוצעה עד היום? מדוע היה צורך בשבוע מאז הוצאת גופות אנשי חיזבאללה מקברותיהם ועד להעברתם ללבנון? האם גם גורלו של גלעד שליט תלוי במצבו של אולמרט בחקירות נגדו? ואולי בעצם אולמרט ואנשיו פחות אופטימיים לגבי תוצאות החקירה הנגדית ולא בטוחים שסיקור נרחב שלה יועיל להם?
זוהי עוד סיבה לכך שאולמרט חייב להודיע על נבצרות. אסור להגיע למצב שבו יהיו לנו ספקות - ובוודאי למצב בו יהיו טענות - לפיהן העניינים הביטחוניים והאנושיים הרגישים ביותר מוכתבים, ולו במידה הקטנה ביותר, משיקוליו האישיים של ראש הממשלה.

תאריך:  16/07/2008   |   עודכן:  16/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זה לא עניינך הפרטי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
על פי NFC בג"צ הורה
סו  |  16/07/08 13:33
2
תוך 24 שעות ל"ת
סו  |  16/07/08 13:57
3
עוד טעות רצינית של אולמרט -
הרשלה  |  16/07/08 19:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
על ישראל להודיע קבל עולם כי הרוצח הנקלה סמיר קונטאר הוא בן מוות וכי למרות ששוחרר מן הכלא לעולם לא ישוחרר מגזר דין המוות שהוא ראוי לו על ריצוץ גולגלתה של פעוטה ישראלית חסרת ישע
עו"ד יוסי דר
אם אולמרט רצה לרכך בעזרת פרופ' רון שפירא את מערכת המשפט, הוא בחר באיש הפחות מתאים למשימה, שכן פרופ' רון שפירא היה עד לאחרונה מועמד לכהן בבית המשפט העליון - מועמד שהומלץ בחום ע"י שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן - אויבה המושבע של המערכת - על כל המשתמע מכך
אריה דרוקמן
הגיעה העת למסקנות ולהפקת לקחים אודות ניהול המשא-ומתן כהמשך למלחמת לבנון השנייה ויכולת התפקוד של הדרג המדיני
מנחם ברוד
מדוע העדר יושר בתחום האישי נחשב פשע חמור שדינו חקירות, כתבי-אישום ועונשי מאסר, ואילו חוסר יושר בהתנהלות הציבורית מתקבל כדבר שבשגרה?!
הרצל חקק
הספר החדש של מנחם מ' פאלק "הציידים החדשים" (עשרה סיפורי פרוזאק), הינו ספר פרוזה ראשון לאחר ספרי שירה רבים. הספר מתאר אהבות בלתי אפשריות של דור עכשווי מאד, דור שמאופיין בסיפורי פאלק כדור שלם של בודדים, גברים ונשים - ובעיני המחבר זה דור שהכישלון רובץ לפתחו, גיבורים אבודים אשר מאשפתם נופלים "חיצים עקומים וחלודים", כפי שכתוב בגב הספר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il