X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא רק אתונה; גם האיים הם בימים אלה יעד-תיור מקסים
▪  ▪  ▪
ביקור באיים

לא צריך להיות דווקא סטודנט להיסטוריה כדי להתפעם מן הפארתנון שבמרומי האקרופוליס, או להיות סופר על-מנת לשחזר את מסעותיו של אודיסאוס בין האיים. גם אין שום צורך שבעולם להיות עובד-אלילים כדי לדמיין את זאוס יושב על האולימפוס ומושל בתבל.
כמו יתר התיירים, נמשך גם התייר הישראלי ליוון, משום שהוא נושם ודורך בה על חתיכת היסטוריה בכל אשר ילך. עמודים עתיקים, שהוצבו מחדש על בסיסם, פסלים שנחשפו, ואגרטלים שנמשו מן הים - הם, בעצם, סוד קיסמה הגדול של יוון.
אבל, לא רק אתונה של פריקלס, הריסותיו של מקדש זאוס, או הקשת שבנה אדריאנוס קיסר, הם מוקדי המשיכה לערש התרבות המערבי הזה. לא פחות מאלה נמשך התייר המצוי אל האיים, הכופים עליו שלווה סטואית והנאה מושלמת. כאלה יש, למן כרתים, הגדול שבאיי יוון, שכמעט שוקע בים התיכון מכובד-משקל מטענו ההיסטורי; דרך רודוס, עם הבידור והשעשועים; ועד למיקונוס, קורפו וסנטוריני, הבוהמיים כל כך.
על חופו של ים צלול והרחק מן ההמון הסואן מתגוררים בכל אחד מהאיים האלה יוונים כפריים ושלווים, שניחונו בתום-לב, ביושר ובכבוד לזולת. הם אנשים נחמדים ונעימים, שיצאו מגידרם בהכנסת האורחים שלהם, אף כי הם איטיים להחריד, דבר העלול להוציא את התייר מדעתו. קשה להידבר עימם, באשר הם אינם דוברי שפות זרות.
משנאת המן
לעובדת היותך ישראלי אין כל משמעות ביוון - בוודאי לא באיים. לתושביהם אין שום יחס מיוחד אלינו - לא חיובי ולא שלילי. פה ושם אפשר לפגוש סוחר שהייתה לו, אי פעם, חנות באלכסנדריה המצרית, אבל מה לעשות - זו הוחרמה והוא גורש. התייר שלנו עשוי, אומנם, למצוא איזושהי אהדה כלפיו, אבל לא, חלילה, מתוך אהבת מרדכי, אלא דווקא משנאת המן.
בכל מקרה אסור לשכוח שבתולדותיה של יוון לא מילאו היהודים שום תפקיד בעל משקל. ואם פילון, הפילוסוף היהודי מאלכסנדריה, עשה משהו למיזוג תורת היהדות עם תורת אפלטון - הרי שבכך הוא השפיע, אולי, על ההגות היהודית והנוצרית גם יחד, אבל בשום פנים ואופן לא על היוונים עצמם.
כך או אחרת: קצב החיים של איי-יוון עשוי לשגע פילים: לא קמים בבוקר, כי אין בשביל מה לקום; אחר-כך כבר לא עושים מאומה במשך כל היום, כי חוץ מלהשתזף, לשחות, לשתות ולאכול - אין הרבה מה לעשות. רק בערב שומעים מוזיקה יוונית, שותים עוד קצת, והולכים לישון, כי מחר הרי לא צריך לקום. המים צלולים ורכים, הכפרים חביבים, והאוכל - הו כמה הוא טעים. אז מה צריך יותר מזה?
לבביות המארחים
התייר, חסר היומרות, שנקלע לאחד מהאיים האלה, לא יזדקק לבית-מלון מהודר. חדר פשוט בבית-איכרים, עם לחם כפרי, גבינת-כבשים, יין והרבה הרבה שמש - הוא שיעשה את המלאכה. ולעת ערב אין כמו ללכת לטברנה - ספק מסעדה, ספק בית-קפה, ספק פונדק. בכל מקרה היא אינה מצטיינת, דווקא, בניקיון מופתי, אבל על כך מחפה הלבביות הכנה של מארחיה. הם יהיו אלה שיכינו עבורך, התייר, את ה"מזה" - מנות הפתיחה הקטנות והטעימות, של זיתים שחורים, גבינת עיזים, קציצה חמה, סרדין ואנצ'ובי, ולחם כמובן. ואחר-כך יבואו המוסקה עם הבשר והחצילים, שיפודי ששליק הסופלאקי, והדולמאדאס, שאינו אלא בשר טחון, מעורב עם אורז ומטוגן בעלי-גפן, יחד עם התירס הקלוי על האש. ולקינוח יגישו עוגיות-דבש מקומי, תוצרת בית, עם קפה גזעי, בצבע קקאו, ובטעם מתקתק.
ביקור באי יווני שכזה לא יהיה מושלם ללא ערב הפולקלור המסורתי בטברנה, עם ריקודי הסירטאקי העליזים ועם האוזו המשכר, בטעם האניס, הניגר מחביות היין גדולות הממדים.

תאריך:  22/07/2008   |   עודכן:  22/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוד קסמה של יוון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הכי טוב בישראל
יחזקאל חשה,הרצליה  |  22/07/08 11:25
2
The Hell of Hella
cgvdfsee  |  22/07/08 16:27
3
בטורקיה יותר כיף ל"ת
חצ'ידקיס  |  22/07/08 19:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי ברק
נבחרי ציבור צריכים להיבחן על-פי אמות מידה של עשייה למען הציבור והיותם ראויים להמשך אמונו, לא רק תחת הפריזמה הפלילית
עו"ד יוסי דר
אין כל פלא שמוריס טלנסקי שיקר בחקירתו    זאת לאור החשדות בשוחד שנתן לאולמרט    חולשה זו שלו מנוצלת על-ידי פרקליטי אולמרט
קובי לירז
כיצד זה העם הבריטי שנתן לנו את הצהרת בלפור, את ווינגייט ואת צ'רצ'יל, מוציא לעיתים צד שונה לגמרי מאופיו – העסוק כל כך בהתנגדות לישראל וליהודים?    תסביך שיילוק
בועז ארד
קורות חייה של מי שמוכרת גם כד"ר פפאיה הם קורותיו של היהודי הנודד. יש בהם גלות, שואה, עצב וכאב אך גם תקומה, אופטימיות, המצאה, הצלחה, הגשמה וסיפוק    כשהיא מתקרבת לגיל 100 היא לא רואה שום סיבה להפסיק להמציא וליצור
ראובן שיל"ת
השכחה, ומנגד העלאת האשמות באוב עם או בלי העמדה לדין, מזכירות משטרים אפלים    מחזיקים תיק נגד שר או ח"כ זה או אחר; ברגע שפלוני יחבור לגורמים הלא נכונים, גאידמק למשל, או ברגע קריטי כגון לפני בחירות, העניינים מתעוררים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il