X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יותר מ-25% מהבנות ו-17% מהבנים עוסקים פחות משעתיים בשבוע בפעילות גופנית ילדים צריכים לעבור בדיקה שדרתית למציאת תת תזוזות
▪  ▪  ▪
לא עושים כושר [צילום: AP]

הסתמכות על אביזרים חוסכי עבודה כמו: מכוניות, מעליות ושלטים, לוקחים מאיתנו כל דרך טבעית לאימון, והופכים את דור הילדים בימינו לעצל וחסר ניידות ביותר בהיסטוריה.
פחות מאחד מכל ארבעה ילדים מתאמן באופן מסודר 30 דקות מכל סוג של פעילות גופנית ביום (הגבול הנמוך ביותר של כל טווח מקובל), וככל שמתבגרים מתאמנים עוד פחות.
יותר מ-25% מהבנות ו-17% מהבנים עוסקים פחות משעתיים בשבוע בפעילות גופנית. בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת, כ-5% מהילדים סבלו מעודף משקל, היום המספר מתקרב ל-25%.
כשילדים עוסקים בפעילות גופנית, בין אם אישית כמו רכיבה על אופניים, או בהחלקה על גלגליות או בספורט קבוצתי כמו כדורגל או כדורסל, הם יכולים לגרום תת תזוזות בשדרה שלהם.
תת תזוזה היא מצב בו חוליה אחת או יותר בשדרה יוצאת מאיזון ומפריעה למעבר השדר המנטלי מהמוח אל אחד או יותר מהתאים, רקמות ו/או איברים של הגוף. תת תזוזות אינן גורמות בהתחלה באופן כללי לסימפטומים, ולכן מחייבות שאנשים יבדקו את השדרה שלהם באופן סדיר ומתמשך, על-מנת להבטיח פעילות אופטימלית של מערכת העצבים. כוחות גופניים כמו סיבובים, חבטות ו/או נפילות יכולות בהחלט לגרום תת תזוזות, כמו גם פעילות שריר כללית קבועה.
חוסר פעילות יכולה גם היא להיות כר נוח להתפתחות מצב כזה, הפוגע בביטוי יכולות הגוף לתפקוד אופטימלי. שרירים שאינם רגילים לפעילות וחיזוק באופן רגיל, יכולה להיפגע היכולת שלהם לבצע את עבודתם טוב כפי שהם יכולים.
הדבר נכון בעיקר, כאשר הילדים נושאים משקלים כבדים מדי. רק בגלל שהילדים מבלים את רוב זמנם בלימודים, צפייה בטלוויזיה, משחקי נינטנדו או בגלישה באינטרנט, אין משמעה שעצמות השדרה שלהם אינן יכולות לצאת מאיזון. הן לבטח יכולות והן יוצאות איזון. לרוע המזל, נדיר שתת תזוזות חולייתיות, גורמות לסימפטומים בתחילתן, לכן ילדים, כמו גם מבוגרים אינם יודעים לרוב אם יש להם תת תזוזות.
על ההורים לדאוג שהשדרה של ילדיהם תבדק מדי שבוע למציאת תת תזוזות וכיוונונן. כיוונון מהיר ומיידי של הפרעות אלו יאפשרו לילדים למצות את מלוא יכולותיהם והפוטנציאל שלהם בכל תחומי חייהם.

מחבר המאמר הינו כירופרקטור ומומחה לבעיות גב
תאריך:  24/07/2008   |   עודכן:  24/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
האישה היחידה-כמעט בענף שיווק הדירות נחשפת לראשונה ב-Nfc    תמכור פרויקט ענק של דוניץ ועוד מאות דירות במרכז הארץ    "אני מתמודדת מול עולם של גברים"    התחזית שלה: פחות קבלנים, פחות דירות, המחירים יעלו
ד"ר סימון אברהמי
זוהי מחלת עיניים המתבטאת בפגיעה בדפנות כלי הדם הקטנים ברשתית העין עקב החמרה בסוכרת    כאשר מתגלים סימני רטינופטיה וקיימת פגיעה בכלי הדם ברשתית, יש מקום לטיפול לייזר
ראובן לייב
כדי להצליח בפענוח תלוש המשכורת, או חשבונות הרשויות הנשלחים לצרכן לגבייה, צריך להיות לפחות חשב מדופלם
עו"ד יוסי דר
מזוז טעה גם טקטית: כי עדיף היה שהוא יחקור רק את השוטרים ואנשי הפרקליטות בלבד. שכן, חקירת פוליגרף של כל המעורבים מכל הצדדים עלולה גם שלא להניב תוצאות כלל, וזאת - בין מכיוון שהיו אנשי סוד מזדמנים נוספים שלא ידוע עליהם, ובין מסיבות אחרות
הרב ישראל רוזן
המשימות הלאומיות יתאפסו אם המנהיג יהיה שטוף בעסקי נדל"ן, ענוד בשעוני יוקרה או מוכר ניירות-ערך מבור הפיקוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il