X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בלמידה בחופש הגדול כמעט ואינה מתקיימת שום מטרה מעבר להשתקת המצפון של ההורים ההורים המופקדים על חינוך ילדיהם שואפים לדאוג להמשך צמיחתם של הילדים, אך עושים זאת בצורה שגויה במסגרת החופש
▪  ▪  ▪
לא ללמד בחופש [צילום: AP]

הורים האמינו ומאמינים שבכפיית חוברות למידה לחופש הגדול משיגים מטרות נעלות כגון: חינוך למשמעת עצמית, הכרת ערך הלמידה כערך עליון, תעסוקה נבונה של שעות הפנאי.
האמת?! שע"י כפיית חוברות הלמידה לחופש הגדול משיגים מטרה אחת - שקט מילדנו. בשנים שביתנו הייתה במסגרת חוק חינוך החובה הקפדנו כמו הורים רבים (וטובים) לרכוש את חוברות העבודה לחופש כמידי שנה. החוברות הונחו על הספרייה ונשארו שם כאבן שאין לה הופכין וכמדי שנה ושנה הסתכלנו עליהן בתום החופש הגדול ותמהנו על הנזק שנגרם לביתנו בכך שלא השלימה אותן ואפילו, יש לומר את האמת, לא הביטה בהן. עם זאת, לא הצלחנו לעקוב אחרי הפעילויות השונות והמגוונות שביתנו הייתה עסוקה בהן בחופש. העיסוקים תאמו עיסוקים של חופש.
במאבק הפנימי בדקנו בדק בית. ברמת התוכן, הייחוד ואיכות העיסוקים של ילדתנו בחופש גדול ותמיד הופתענו מחדש על האושר הרב שהענקנו לה אם בטיולים, שיחות על פיצה לתוך הלילה ומרתון של צפייה בסרטים.
ההתמודדות הרצינית הייתה תמיד מול ההורים של החברות של ביתנו. הם "השכילו" לתת לילדם לא רק חוברת אחת ו"להעשיר" במספר חוברות ואנחנו, בושה וכלימה, אפילו אחת לא השגנו.
חוקרים מגדירים כי למידה היא שינוי יחסי קבוע ועקבי של התנהגות שתוצאותיו הן התנסות של הלומד, תהליך הלמידה כולל הפנמה של מידע בצורה המאפשרת הכללה והסקת מסקנות. הלמידה יכולה להתרחש בדרך של ניסיון הוראה או תצפית ובדרך-כלל תיועד להשגת מיומנות גבוהה יותר בביצוע מטרה מסוימת או לרכישת הבנה.
מטרת בית הספר היא להקנות או לתווך לילדנו ידע, והיא עושה זאת במספר דרכים. מטרת ילדנו לרכישת ידע באותה מסגרת היא להיות קשובים להוראה ולהפעיל מיומנות למידה. התהליך הוא מורכב ובו משתתפים, אצל התלמיד, מספר מרכיבים בו זמנית: הזכרון-על כל מימדו, החשיבה-על כל מימדיה והשפה על כל משלביה. בכל רגע נתון בשעות ההוראה והלמידה, התלמיד עושה שימוש במיומנות המתאימה,ברמה המתאימה ובשילובים המתאימים. וכך מבטיח לעצמו לרכוש את הידע בדרך הנכונה.
בנוסף, מתקיימים בתהליך זה הפעלה של מספר רב של ערכים כגון חינוך למשמעת עצמית, כבוד לזולת, שמירה על נורמות חברתיות, הרגלים נכונים לשמירה על המסגרת וחינוך לאינטראקציה בין-אישית תקינה.
בלמידה בחופש הגדול כמעט ואינה מתקיימת שום מטרה מעבר להשתקת המצפון של ההורים. ההורים המופקדים על חינוך ילדיהם שואפים לדאוג להמשך צמיחתם של הילדים, אך עושים זאת בצורה שגויה במסגרת החופש. בכפייה כרונית על ילדיהם שישלמו את חוברות העבודה. תפקיד ההורים אינו להקנות ידע פורמלי, אלא לחנך ולחינוך יש דרכים שונות לחלוטין.
לכל זוג הורים יש נורמות וערכים המנחים אותם. יש לבדוק האם על-ידי נתינת חוברות עבודה לקיץ נפגעים הערכים והנורמות, ואף יותר חשוב האם על-ידי נתינת חוברות עבודה לקיץ נפגעת האינטראקציה והיחס התקין עם ההורים.
האם שווה להניח את האינטראקציה עם ההורים והביטחון האישי של התלמיד בכף מאזניים אחת כשמנגד עומדת השליית ההורים וניקיון מצפונם שאילולי לא יפתרו את חוברות העבודה, בניהם לא יגיעו מוכנים לשנת הלמידה ואפילו, רחמנא לצלן, ישכח החומר ממוחו של הילד.
מיותר לציין, כי מדי שנה לא הבחנו בפער המתקיים בין ביתנו(שעיסוקה היה מותאם לחופש הגדול) בין חבריה לספסל הלימודים שנכפה עליהם להשלים מספר חוברות. שתמיד היה ספק אם מישהו בודק אותם.
ונסיים באמירה של מורה מלמד שהשכיל להבין כי "חופש זה חופש ולימודים זה לימודים".

מחברת המאמר הינה מאבחנת דידקטית בעלת Bed בחינוך מיוחד ומורה 30 שנה במשרד החינוך
תאריך:  27/07/2008   |   עודכן:  27/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למי נועדה החוברת לחופש הגדול?
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
איזו הקלה, אני בסדר!!!!!!!!!!! ל"ת
אמאאמא  |  27/07/08 14:47
2
חבל שאין איזו הדרכה בסגנון... ל"ת
אמא ל-3  |  27/07/08 14:53
3
כנסו כנסו
אחד שיודע  |  27/07/08 20:54
4
בחופש גם לומדים
ילדים חרוצים  |  27/07/08 20:57
5
של מי השטויות האלה
גם אני אמא  |  27/07/08 22:08
 
- לעשות בכייף!!!!
אבא קפדן  |  28/07/08 00:09
6
מיושן ומעיק!!!
אמא כייפית!  |  27/07/08 23:32
7
איזו מעמסה!
אמא מירושלים  |  27/07/08 23:38
8
אחלה כתבה
ביטביט  |  28/07/08 09:54
9
סוף סוף
ima  |  28/07/08 12:34
10
ילדים בחופשה
ilan  |  28/07/08 18:55
11
דווקא עכשיו!!
מישהו עם קצת שכל  |  29/07/08 00:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
שליטה בחינוך והצרת האופקים היא כלי ידוע בידי כל עריצות, קומוניסטית, איסלאמית או מאואיסטית ועכשיו היא כלי בידי שושלת המר"ן להכפפת הדורות הבאים של בוחרים טיפשים לתיאוקרטיה של שס. והכל במימון של מדינת ישראל, המתיימרת להיות מדינה מערבית מתקדמת
ד"ר דני פרוידנטל
הקיץ כאן, ובקיץ הולכים לים. רוצים לקחת לים גם את הכלב? כל העצות אודות בילוי בים יחד עם הכלב
עו"ד יוסי דר
נשאלת השאלה מה עדיף בעיני חוקריו של אולמרט: חקירות מקוצרות במשורה, שבהן הוא חייב לדבר ולמסור גירסה, או חקירות מרתוניות, שבהן הוא ישמור על זכות השתיקה?
אפרי הלפרין
הממשל האמריקני יודע שאולמרט הוא פסה, וקדימה היא כלום מכלום, הוא יודע שהפגישות של טורבו בטורקיה הן שירת הברבור של אולמרט ואולי גם של אסד
רפאל רוזנסקי
יתר לחץ דם גורם לבעיות חמורות כמו: פגיעה בכלי הדם, אפשרות לשבץ מוחי, א-ספיקת כליות ועוד    המלצות לטיפול עצמי: מי שסובל ממשקל יתר צריך לרדת במשקל, על חובבי מלוח להקטין את צריכת המלח ויש לאכול יותר פירות וירקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il