X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התנהגות התקשורת הישראלית היא חלק מן התרבות הישראלית העכשווית המקדשת את הגס והמכוער כי הוא מוכר טוב, על חשבון העומק, האמת, המוסרי וההגון. הכול מהר, ללא בדיקה, ללא חשיבה, ללא רגש
▪  ▪  ▪
אובאמה בכותל

מעניין יהיה לקרוא את ההסברים, אם בכלל יהיה כאלה, מדוע הפתק שתחב בכותל המערבי אובאמה פורסם בעיתונות. אם יקרה הבלתי יאמן ויינתנו הסברים, לבטח יטענו שבשם זכותו של הציבור לדעת או חופש העיתונות מותר היה לעשות זאת. האומנם?
התייחדותו של אדם עם בורא עולם היא אינטימית לחלוטין ומן הראוי שתישאר כך. מי סמך את העיתונות להוציא את הפתק של המועמד לנשיאות ארה"ב מחריצי הכותל ולפרסמו ברבים? גם לו היה מדובר באדם מן הישוב ולא רם מעלה, גם אז הביזיון של הוצאת פתק אישי ופרסומו ברבים הייתה גסות רוח שאין כדוגמתה.
בעידן של רייטינג ולא של תוכן, של בידור זול ונטיעת אשליות מתוקות, אין לצפות לרמה מינימלית של הגינות, אך האם ניתן לרדת עד הביבים בעבור כותרת בעיתון? התשובה של העורכים הנכבדים ושל העיתונאים תהיה חיובית. הכול ניתן לפרסום. לשם הצדקת מעשיהם המכוערים יגייסו אלה את כל הטיעונים, אפילו יערכו מחקר משווה ויגלו בפני הקורא הישראלי שלעומת מדינות אחרות, העיתונות הישראלית מתונה למדי. נגד טיעונים אלה, ניתן יהיה להביא טיעונים רבים אחרים שיסתרו את המגמה השלטת התקשורת הישראלית להצדיק כל דבר.
בעיתונות העולמית יש דיווחים על המעשה המכוער של פרסום הפתק של אובאמה. אם לא במאמרים עצמם, אז בהחלט טוקבקיסטים מסוימים כבר מצאו את הביטויים ה"מתאימים" למעשה, הרעל האנטישמי נשפך מתוך התגובות. לבטח, יהיו גם אצלנו אשר יטענו שממילא יש אנטישמיות בעולם, אם פרסום הפתק של אובאמה וללא הפרסום. אם לאלה טוב עם הטענה הזו, שירווח להם.
התנהגות התקשורת הישראלית היא חלק מן התרבות הישראלית העכשווית המקדשת את הגס והמכוער כי הוא מוכר טוב, על חשבון העומק, האמת, המוסרי וההגון. הכול מהר, ללא בדיקה, ללא חשיבה, ללא רגש.
הוצאת הפתק של אובאמה ופרסומו מהווים חלק קטן מחוסר הרגישות של התקשורת הישראלית. כותב שורות אלה הצביע מפורשות על חוסר הרגישות והתבהמות של התקשורת במהלך ימי השבעה של משפחות גולדווסר ורגב. אם מותר לפרסם מאמר, תוך כדי השבעה, שבו טענות על אפליה בסיקור העיתונאי בין שתי המשפחות האבלות, מה יכול להיות נמוך מכך?
בתחרות המטורפת הזו אחר הגרוטסקי, המציצנות הבלתי נסבלת תוך כניסה לפרטיותו של כל אדם, כולל הפינות האינטימיות ביותר, פוגעת קשות בכלי התקשורת. ובדיוק כאן טמונה הבעיה הקשה: לכלי התקשורת תפקיד עצום במשטר דמוקרטי, ובראש ובראשונה הגנה על הציבור וביקורת על ממסד. ככל שהתקשורת תרד נמוך יותר, כך ירע לה משום שיש גבולות שגם הציבור הרחב לא יהיה מוכן לעבור אותם. הנזק עלול להיות קטלני.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי. סטודנט למשפטים באוניברסיטת חיפה.
תאריך:  27/07/2008   |   עודכן:  27/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזכות להתייחדות עם אלוהים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בוקר טטב אליהו!
אלישע  |  28/07/08 07:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בצלאל לביא
בנאום ההתפטרות שלו לאומה האמריקנית אמר ניקסון: "מעולם לא הייתי אומר נואש. לעזוב את התפקיד לפני תום כהונתי מנוגד לכל יצר בגופי. אבל כנשיא עלי להציב בראש את האינטרסים של אמריקה". גם מקורביו של אולמרט מתגאים בתכונתו לא לוותר בלא קרב ראוי לשמו. טוב ויפה, אלא שהוא עושה זאת מתוך האינטרסים האישיים שלו
שרה ביטון
בלמידה בחופש הגדול כמעט ואינה מתקיימת שום מטרה מעבר להשתקת המצפון של ההורים    ההורים המופקדים על חינוך ילדיהם שואפים לדאוג להמשך צמיחתם של הילדים, אך עושים זאת בצורה שגויה במסגרת החופש
ד"ר יובל ברנדשטטר
שליטה בחינוך והצרת האופקים היא כלי ידוע בידי כל עריצות, קומוניסטית, איסלאמית או מאואיסטית ועכשיו היא כלי בידי שושלת המר"ן להכפפת הדורות הבאים של בוחרים טיפשים לתיאוקרטיה של שס. והכל במימון של מדינת ישראל, המתיימרת להיות מדינה מערבית מתקדמת
ד"ר דני פרוידנטל
הקיץ כאן, ובקיץ הולכים לים. רוצים לקחת לים גם את הכלב? כל העצות אודות בילוי בים יחד עם הכלב
עו"ד יוסי דר
נשאלת השאלה מה עדיף בעיני חוקריו של אולמרט: חקירות מקוצרות במשורה, שבהן הוא חייב לדבר ולמסור גירסה, או חקירות מרתוניות, שבהן הוא ישמור על זכות השתיקה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il