X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בינואר 2008 הוקמה ועדת חקירה לבחינת הסיוע לניצולי השואה בראשות דליה דורנר. מאז, מעל 100 פעמים היא מצוטטת כשהיא אומרת שהוועדה לא תערוף ראשים. יש למישהו מושג לראשיהם של מי היא התכוונה?
▪  ▪  ▪
המדינה הלאימה

בשנת 1996, הוקמה עמותת נפגעי מס רכוש (נמ"ר) שפעלה לבטל את המס ולהיאבק בליקויים מינהליים קשים. מדובר במס שהוטל על בעלים לקרקעות המיועדות לבנייה, גם אם הבנייה נאסרה שלא באשמת הבעלים. החיובים הסתכמו בעשרות ואף במאות אלפי שקלים לשנה. למעשה, המדינה הלאימה בדרך זו קרקעות במספרים אדירים, ומשפחות ותיקות פשוט קרסו כלכלית.
בתוך זמן קצר גילינו בזעזוע שאצל האפוטרופוס הכללי מצויות קרקעות של קורבנות שואה, ואף הן לא נמלטו מגיליוטינת ההלאמה. מס רכוש חייב קרקעות אלה במסים כבדים מדי שנה בשנה והחוב נשא ריבית והצמדה. יודגש, שמס רכוש גם נהג לנפח במתכוון את שומות המס.
כשהדבר נודע לנמ"ר, התחלנו להפעיל מאמצים למנוע חיובי מס מקרקעות אלה ואף לבטל את החובות, אך ללא הצלחה עד לימים אלה. במהרה הסתבר לנמ"ר שהיא למעשה הגוף היחיד בישראל שעושה מאמצים להציל את רכוש קורבנות השואה שאצל האפוטרופוס הכללי וגם במקומות נוספים.
השיא היה ארבעה חודשים לאחר שהמס בוטל בחקיקה בכנסת. מידיעה עיתונאית (איתמר לוין, גלובס, 26.8.99) נודע לנמ"ר שאליקים רובינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, מתכוון לקיים ביום 30.8.99 כינוס בלשכתו בעניין השבת רכוש קורבנות שואה. בדחיפות פניתי ללשכתו של רובינשטיין, אך הבקשה סורבה בכתב - בנימוק שקשה להאמין - שהכינוס נועד להשיב רכוש המצוי בחו"ל ולא בישראל.
עתירה לבג"צ
יום לפני הכינוס עתרתי בדחיפות לבג"צ (5780/99) והתיק הגיע לידי השופטת דליה דורנר, אך התקוות התנפצו חיש מהר. דורנר, הורתה לרובינשטיין להגיב לבקשתי בתוך 21 יום, ובכך מנעה ביודעין להעלות את נושא רכוש קורבנות שואה בישראל.
בו ביום הגשתי עתירה מתוקנת ודרשתי שתתקבל החלטה עקרונית לזמן אותי לכל יום דיונים בענייני רכוש קורבנות שואה, אלא שהיה זה לאחר שדורנר איפשרה לרכבת לצאת מהתחנה בלעדי. ביום 16.11.99, התקבלה החלטה האומרת "מתגובת המדינה עולה, כי בזמן הקרוב לא מתכנן המשיב לערוך יום-עיון נוסף בנושא. כן נאמר בתגובת המדינה, כי הטיפול בנושא מצוי כעת בסמכותו של השר לענייני חברה ותפוצות, וכי אם יתקיימו ימי-עיון נוספים מסוג זה בעתיד, יישקל הרכב המשתתפים, ובכללם העותרת, בהתאם לנושא הדיון."
השופטת שהחליטה לפני תשע שנים שאין להטריד את המדינה בשאלות הנוגעות לרכוש קורבנות שואה בישראל, מתראיינת מאז ינואר 2008 בכל אמצעי תקשורת ומספרת איזה עוול המדינה עשתה לניצולי השואה.
בעתירה שהוגשה לבית המשפט כתבתי: "יש לזכור, כי מדינת ישראל הוקמה על הריסות הקהילות היהודיות בחו"ל וקורבנות השואה הם מושג מורם מעל כל שיקול ומהווים את ההצדקה לקיומה של מדינת ישראל כמדינת היהודים."
ביום 22.1.08 אמרה דורנר: "יש זכויות חברתיות כלפי כל העם הזה ואני תמיד האמנתי שצריך להעניק לכולם קיום בכבוד, אבל ניצולי השואה הם מגזר שיש בו ייחוד היסטורי ללא כל ספק. הם השרידים שנשארו מהגיהנום שהיה אחד מהיסודות ההיסטוריים שעליהם המדינה שלנו קמה." מעניין מהיכן היא לקחה את דבריה.

למאמר במקור
הכותב הוא מהנדס תעשיה וניהול, יועץ לאסטרטגית הסברה ומאבקים ציבוריים, יו"ר נפגעי מס רכוש (נמ"ר).
תאריך:  28/07/2008   |   עודכן:  28/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דורנר וניצולי השואה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לפחות כיו"ר מועצת העיתונות
אפרי הלפרין  |  28/07/08 18:25
2
תפקיד יו"ר מועצת העתונות
עזוב אותך אפרי  |  28/07/08 19:35
 
- חברי המועצה מתנדבים
אפרי הלפרין  |  29/07/08 02:14
3
דורנר-אפוטרופוס של שחיתות ממסד
מידע פנים  |  28/07/08 22:40
4
בהקמת ועדת חקירה לא מתכוונים
ש.הכנעני  |  31/07/08 12:54
5
ראשיהם של הניצולים כבר נערפו
טלילנ סטן  |  5/09/08 10:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי מטלון
הסיבה הפחות מודעת לרובנו שבגללה יש צורך לעשות שינוי פיזי בבית, היא שמירה על השלום בבית. השלום בבית יהיה נוכח אם המרחבים הסגורים והפתוחים בתוך ביתנו ישרתו נאמנה את כל אחד ואחת ממרכיבי התא המשפחתי ויספקו לכל אחד מהם את צרכיהם האמיתיים מבלי לפגוע אחד ברעהו
יוסי אחימאיר
שקט משכר. קל להתמכר לו, יש רצון להיאחז בו, לחלום שיימשך לבלי די. אבל אולי זה שקט משקר? שקט זמני? שקט שאחריתו מי ישורנו?
רפאל רוזנסקי
את הכבד וכיס המרה ניתן לנקות מאבני כולסטרול באמצעות שתייה של מיץ לימון, שמן זית וצמחי מרפא סיניים    עם זאת, מומלץ להרבות בשתייה, להפסיק לעשן, להרבות באכילת פירות וירקות, להפחית בצריכת מזון שומני ולעסוק בפעילות גופנית
אפרי הלפרין
ראש הממשלה באמת מתפקד מצויין - יחסית לציפיות ממנו
אלעזר לוין
משרד הביטחון מצפצף על פסקי דין של בית המשפט ועל פשרות שהמדינה חתמה עליהן. לא מפנה מגרש, כדי שלקצינים יהיה מגרש חניה אי-שם בצפון תל אביב. מה היה אומר שר הביטחון אהוד ברק, לו מישהו היה פולש לדירתו במגדלי אקירוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il