X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר מנתחים את נאומו של אולמרט לפרטיו, מתגלה שוב הפוליטיקאי התככן, מעגל הפינות שלא לומר שאינו דובר אמת. הנה הדוגמאות הבולטות
▪  ▪  ▪
אולמרט. מסלף האמת

פרשנים ומגיבים למיניהם מיהרו להכתיר את נאומו של אהוד אולמרט אמש במילה "מכובד". הוא לא מריר, הוא ממלכתי, זה לא היה מופע אימים בנוסח משה קצב - שמענו שוב ושוב. אבל האמת שונה. כאשר מנתחים את נאומו של אולמרט לפרטיו, מתגלה שוב הפוליטיקאי התככן, מעגל הפינות שלא לומר שאינו דובר אמת. הנה הדוגמאות הבולטות.
"מצאתי את עצמי מיד עם היבחרי נתון בגל של חקירות, בדיקות וביקורות". האמת: זה לא נחת על אולמרט כגזירת גורל והוא אינו איוב מודרני. כל הבדיקות, החקירות והביקורות נעשו כחוק, על בסיס ראיות לכאורה והן חשפו עוד ועוד ממעלליו של האיש.
"הצפון שקט ואינו נתון באיום מיידי". זהו אולי הכזב הגדול ביותר, ניסיון לשכתב את ההיסטוריה של מלחמת לבנון השנייה ותוצאותיה. אפילו ממשלת אולמרט מודה היום שחיזבאללה התחזק משמעותית מאז המלחמה, בה הפסידה ישראל.
"כושר ההרתעה של ישראל שופר ללא הכר". האמת: האיומים רק גוברים. החמאס מחזק את שליטתו בעזה ומגביר את כוחו ביהודה ושומרון, אירן ממשיכה ללא הפרעה בתוכניתה הגרעינית ועל החיזבאללה כבר דיברנו.
"מספר העניים ממשיך לרדת". האמת: בקדנציה של אולמרט הוא הגיע לשיא של 800 אלף.
"השקענו מיליארדי שקלים בניסיון לשפר את מערכות החינוך". האמת: ההישג הגדול ביותר של אולמרט בתחום החינוך הוא שביתת המורים הארוכה ביותר בהיסטוריה של המדינה ושביתה לא פחות משמעותית באוניברסיטאות.
"דאגנו לניצולי השואה". האמת: יישום המלצות ועדת דורנר, שתבעה להעניק מיד עוד אלפי שקלים לניצולים, נדחה לשנה הבאה.
"האבטלה ירדה ל-6.1%". זה נכון, אבל רוב הקרדיט מגיע דווקא לבנימין נתניהו ולמדיניותו הקשוחה בנושא הקצבאות. בכלל לא ברור האם אולמרט בחודשיו האחרונים או יורשו בחודשיו הראשונים לא יחזרו למדיניות קצבאות מופקרת כדי לרצות את החרדים.
"אנחנו קרובים יותר מתמיד להבנות מוצקות שעשויות להוות בסיס להסכמים בשני צירי ההידברות - הפלשתיני והסורי". האמת: אין שום התקדמות ממשית וזו יכולה להיות מושגת רק אם אולמרט, בניסיון נואש לטהר את שמו בספרי ההיסטוריה, יוותר על אינטרסים חיוניים למדינה.
"לוחמי צדק מטעם עצמם שחיפשו להדיח אותי מתפקידי". מותחי הביקורת על אולמרט ומגלי עבירותיו-לכאורה הם אנשים שאינם מזוהים פוליטית ואשר ניהלו בעבר מאבקים דומים נגד ראשי ממשלה אחרים. אולמרט לא הציג מעולם שום הוכחה לתיאוריית הקונספירציה החביבה עליו.
"נשללת ממני הזכות האלמנטרית לחזקת החפות, בהעדר היכולת להציג אותה בעיצומו של הליך כפוי, שבו חובה עלי לשתוק". האמת: אולמרט, מקורביו, פרקליטיו ודובריו לא החמיצו שום הזדמנות לתקוף את רשויות החקירה והחוק, לייחוס ושלא לייחוס. הציבור פשוט לא מאמין להם.
"לא פרקליט חשוב והוגן... הוא שרשאי ומוסמך להחליט אם ראש הממשלה יכול לכהן או להמשיך בתפקידו". האמת: החוק מקנה ליועץ המשפטי לממשלה את הסמכות לקבוע האם נבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו.
"לא אנהל את ההתדיינות הזאת בתקשורת". האמת: נא עיינו בעיתוני סוף השבוע האחרון, בהם מצטטים כתבים בכירים את גירסתו של אולמרט מפי מקורביו - יום אחד לאחר שכל אחד מהם זכה לשיחה ארוכה עם אולמרט עצמו.
"בבחירה בין השיקולים הנוגעים למעמדי ויכולתי להיאבק על צדקתי ובין השיקולים הנוגעים לטובת המדינה - האחרונים הם שמכריעים". אם טובת המדינה הייתה באמת חשובה לאולמרט, הוא היה מתפטר מיד. במקום זאת, הוא יהיה ברווז צולע לפחות עוד שלושה חודשים - תקופה בה צריך בין היתר להעביר את תקציב המדינה ולהחליט לגבי האיום האירני. ויש בהחלט אפשרות שהוא יהיה ראש ממשלה עד אפריל-מאי הבא, אם יהיו בחירות בפברואר 2009.
"אין בכוונתי להתערב בבחירות הפנימיות שייערכו בה [קדימה] כפי שהוחלט ביוזמתי". האמת: הפריימריז נכפו על אולמרט ועוד נראה את אנשיו פועלים במלוא המרץ לטובת שאול מופז.
לסיכום: לא כבוד ולא בטיח. נאום סיום שמסמל היטב את כהונתו של אהוד אולמרט כראש הממשלה.

תאריך:  31/07/2008   |   עודכן:  31/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמת נוסח אולמרט
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר, כל מילה אמת, תודה לך
טהורת המידות  |  31/07/08 10:40
2
אולמרט, כנס בבקשה
הבועה  |  31/07/08 11:35
3
nfc מעולם לא פרגן לאולמרט
אלי טוב  |  31/07/08 12:47
 
- אתה טועה
אלוהיך הרע  |  31/07/08 14:31
4
אמת נוסח אולמרט
ציונה  |  31/07/08 15:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רבוי
"דאגנו לניצולי השואה", הודיע ראש הממשלה בנאום לאומה    אבל שום דאגה לא הייתה    רק החלטה צינית אכזרית וצבועה שקיבלו כמה שרים   לא יאומן. פשוט חרפה
יואב יצחק
חשיפה: שלושה מבין ארבעת פרקליטיו התבטאו בשיחות סגורות: אולמרט נקלע לסיכון ממשי; הוא עלול להישלח לכלא    אולמרט נאלץ לעזוב הכל כדי להיערך לחקירות שבדרך, ובעיקר: כרמיה, אולמרט טורס, מעטפות הכסף
עו"ד יוסי דר
עוזי דיין עוד יעסיק אותנו לא מעט בדרכו הפוליטית החדשה, הוא למד שאם הוא רוצה לשרוד בפוליטיקה, כדאי ליצור בהבל פיו מציאות חדשה שלא ממש תואמת את העובדות...
אודי לבל
הממשל בישראל פועל בלחצם של ארגונים בלתי נבחרים ושל אזרחים השולטים בכללי המשחק התקשורתיים
דפנה שמורק-נתניהו
מה הייתה עושה התקשורת בלי קומץ אוהדי בית"ר שפלשו למגרש לפני תום המשחק? איפה היא הייתה מחביאה באותו שבוע את אירן ואת אולמרט?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il