X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היהדות תמיד הייתה מזוהה עם שוביניזם, היכן הזכויות של האישה? זועקים בכל מקום. לפעמים כדי ללמוד משהו החיים מכים בך במקומות הנכונים, ולא כדי שתסבול אלא כדי שתלמד ותלמד אחרים
▪  ▪  ▪

מכת מדינה קוראים לזה בכל מקום, ביחס מצמרר של אחד-לשלושה מתגרשים, ואני נאלצתי להיכלל בסטטיסטיקה הזו בתור גרוש. עברתי את הכל - את היחס המנוכר בבית המשפט, את החלוקה האכזרית של הרכוש ותביעת המזונות, את חוסר היכולת הבלתי אפשרית לקום על הרגליים אחרי משבר שכזה, את ראיית הילדים שקמו איתי כל בוקר והלכו איתי לישון, כעת, בצו בית משפט פעם או פעמיים בשבוע לזמן קצר.
זמן רב עובר עד שאתה מחליט להמשיך בחייך ולהשלים עם המצב הקשה הזה. ישנם כאלו שלוקח להם מספר שנים עד שמשתקמים. בינתיים צריכים לתמרן בין הרגשות הקשים של זניחה ונטישה, לבין הצורך הקיומי היומיומי לשרוד, להתחיל מחדש ממינוס גדול של כמה אלפי שקלים בחודש, לראות את הילדים מתמיהים בפניהם על המצב החדש, לקום בבוקר לאותו חלום בלהות שוב ושוב.
הפלא הגדול ביותר נגלה לעיניי באחד הימים בהם פגשתי את הרב, שלימים הפך להיות מחולל המהפכה הפרטית שלי בחיים. הוא הראה לי מה באמת היהדות 'חושבת' על הגרושה שלך. "מבשרך לא תתעלם", כך הוא ציטט לי, "זו גרושתו". כך טען רבי יוסי הגלילי שהייתה לו אישה שהצרה לו הרבה, ואולם אחרי הגירושין, למרות שעשתה לו מה שעשתה, כשראה אותה ביום מן הימים מתבזה בשוק הכניס אותה ואת בעלה החדש לאחד מן הבתים שלו, ופרנס אותם כל ימי חייהם.
לומר את האמת, עמדתי משתומם מול המעשה הזה שבתלמוד הירושלמי, והתחלתי להתייחס לגרושתי כבשרי ממש. התחלתי לדון אותה לכף-זכות והעמדתי את עצמי במקומה - אימא לארבע ילדות, מגדלת ומטפחת אותן לבד בכל יום במשך עשרים וארבע שעות ביממה. חשבתי על העלויות, על הצורך הנפשי של הילדים ועל כל מה שכרוך במצב הקשה שלה, על אף שיפור מסוים במצב הכלכלי שלה.
יצאתי מהפגיעות שלי, התחלתי לשנס מותניים ופשוט לעזור באמת לגרושתי, זו שמגדלת את ארבע בנותיי במו-ידיה, יצאתי לעבודה, אני משלם מזונות באהבה גדולה, אני חי את חיי המשפחה יותר משבע שנות הנישואין כולן תוך שימת לב לבעיות ההלכתיות הנוגעות לצניעות, ומתוך אמפתיה כזו החל המצב להשתנות.
הפסיקו המלחמות, הפסיקו ההסתות משני הצדדים, התבגרנו, יצאנו לדרך חדשה. אני מזמין את כל מי שבוחר להתבגר לראות את המציאות העגומה הזו בדרך אחרת, "הכח של כף-זכות" הוא סרט\סיפור אישי אותו יצרנו כדי לתת לכולם לטעום מהמהפכה העולמית הזו של בחירה שונה. אני בטוח שאלפי משפחות יחזרו איש אל ביתו ואיש את אחוזתו.
אני ממליץ לכולם בחום לבחור בדרך החדשה של "כף-זכות". משפחה מאשקלון כבר שינתה את החיים שלה, משפחה מגבעת שאול כבר ביטלה את תהליך הגירושין ובין היתר גם בית משפט השלום סגר תיק פלילי בנושא אלימות במשפחה.
את הרכבת שלי איחרתי, הבחירה שלי ושל גרושתי להתגרש הייתה סופית כי אני כהן. לא אוכל לחזור הביתה. אבל אולי כדאי היה לשלם את המחיר כדי להציל אלפי משפחות?

לצפייה בסרט - ללא תשלום
"הכח של כף-זכות" הנו סרט מהפכני במיוחד המראה את זכויות הגרושות בעולם היהדות (לא שכולם עושים זאת) והלוואי ישכילו כל מי שחלילה עבר את הטראומה לגלות את מה שנאור כהן מגלה בסרט שלו. סוד מהקבלה? לא, פשט הכי פשוט וסיפור מרבי יוסי הגלילי ששופך אור חדש לגמרי על עולם הגירושין שלא היכרנו.
תאריך:  31/07/2008   |   עודכן:  31/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גירושין ודעות קדומות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע אינך דורש משמורת משותפת?!
gamishon  |  1/08/08 15:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
אי אפשר לכפות "ליבת השכלה"    היינו בסרט של הלעטת "ישראליות" לעולי צפון אפריקה; חווינו נטייה לאַשְכּנז את ה'מזרחיים'
חגי סרי לוי
מה היה קורה לו חבר כנסת מהימין או מהמפלגות החרדיות היה משווה באנלוגיה כזו או אחרת את השמאל, או כוחות הביטחון והמשטרה במפורש או במשתמע לנאציזם?
משה גרנות
שיחה עם הרצל ובלפור חקק - 7.7.2006    לקוח מתוך הספר 'שיחות עם סופרים" מאת משה גרנות [הוצאת קווים, 2007]
איתן אלחדז
לרבים מאתנו אוריגמי מתחיל ונגמר בקיפול מטוס מנייר והטסתו אל קצה הכיתה אי שם בסביבות בית הספר היסודי; אך יש מספיק אנשים שלוקחים את העניין ברצינות ומקדישים לכך שעות בפיתוח סגנון ועיצוב של דמויות מורכבות
רותי ברקן
צירוף המילים ויטמינים ומינרלים נשמע כמו מתכון לבריאות ולאריכות ימים    למעשה מדובר בחרב פיפיות, שכן אותם ויטמינים ומינרלים שכה חיוניים לגוף עלולים גם לגרום למחלות ואף לקיצור החיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il