X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לצד מסעות השורשים ומשלחות השואה והגבורה לבירת פולין, בולטים בה בפעילותם האינטנסיבית גם אנשי עסקים ויזמים ישראלים
▪  ▪  ▪
ורשה [צילום: מיקה]

יותר ויותר הופכת באחרונה ורשה ליעד-תיירות פופולרי ואטרקטיבי לישראלים המגיעים אליה. מלבד המשלחות הרשמיות לטקסי יום הזיכרון והשואה ובצד מסעות השורשים, מציף אותה, חדשות לבקרים, גל של יזמים ואנשי עסקים מהארץ, המשקיעים בה ממון רב. אחרי שהספיקו כבר לעשות חייל ברומניה ובבולגריה השכנות, הגיע, סוף סוף, גם תורה של פולין, אבל בעיקר של ורשה הבירה.
גולת הכותרת של הפיתוח הישראלי בבירת-פולין היא, ללא ספק, ההשקעה בפרויקט קניון "טרסי", הממוקם בלב-ליבה של העיר, צמוד לתחנת הרכבת העירונית. פרויקט הענק, שהושקעו בו 250 מיליון אירו, הוקם על-ידי איל ההון הישראלי, מוטי זיסר, לשעבר בעליו של קניון "ארנה" במרינה שבהרצליה. קומפלקס הקניות, רחב הידיים, והמילה האחרונה של הארכיטקטורה העכשווית, משתרע על שטח של 225 אלף מ"ר ומכיל מאות משרדים, חנויות, מסעדות, בתי-קפה ומרכזי-בידור. אפילו סניף גדול של רשת ה"סופרפארם" הישראלית מצוי בו. ובחניון התת-קרקעי הענק יש מקום ל-1600 כלי-רכב, שבמרוצת כל חודש פוקדים אותו יותר ממיליון מבקרים.
כבר בעתיד הקרוב יוקמו בקניון סניפים של רשתות בינלאומיות, עם מותגי-יוקרה, כמו "מרקס אנד ספנסר", "נקסט", "אלדו" ו"הוגו בוס". זה עתה נפתח בו הסניף הפולני הראשון של קפה "הארד רוק", שבבעלות כוכב הקולנוע המיתולוגי, ארנולד שוורצנגר. וגם קומפלקס של בתי-קולנוע ומועדוני ג'ז.
האטרקציה הגדולה
אבל האטרקציה המרכזית והמרשימה ביותר של הקניון היא, מן הסתם, כיפת הזכוכית הגדולה, בהיקף של 10,000 מטר, שיש בה מתקן מיוחד לסינון קרני השמש ולאיטום מוחלט של מי הגשם והשלג, הזולפים מגגה. את הכיפה עיצב, בטוב טעם, הארכיטקט האמריקני, בעל השם העולמי, ג'ון אדמס ג'רדה.
אבל, בצד מוטי זיסר לא טמנו את ידם בצלחת גם קבלנים ישראלים נוספים, המקימים בוורשה, חדשות לבקרים, פרויקטים מסחריים ובתי-דירות, בהם גורדי-שחקים. ויש גם בוטיקים לאופנה, שהקימו נשות-עסקים ישראליות, כמו "המקום של ברכה", "השיק של יעל" ו"האופנה של נועה". כולם ממוקמים בסמוך למדרחוב הראשי, "נובוסוויאד".
סוכנויות-נסיעות מישראל מעסיקות בוורשה מדריכי-תיירות מהארץ, המלווים ומנחים את התיירים הישראלים בסיוריהם בעיר הבירה. ויש גם בתי-קזינו מקומיים שלישראלים יש בהם יד ורגל.
בלבה של ורשה, סמוך לתחנת הרכבת המרכזית ולשגרירות האמריקנית, ממוקם ה"וילה-הוסטל", שבבעלותו של הישראלי, נתן ורשאי, הגובה מאורחיו תעריפי-ריצפה, רק שיבואו. ההוסטל מאכלס שלוש קומות, מכיל 19 חדרים לזוגות וליחידים ו-95 מיטות. לאורחים מובטח חדר מרווח, עם ארוחת-בוקר, שימוש חופשי במטבח ובכספת, טלוויזיה, אינטרנט, פינג-פונג וביליארד.
על לוחות המודעות העירוניים מתנוססות מודעות מאירות-עיניים, בצבע שחור, על-רקע אדום, המזמינות את הפולנים ליטול חלק ב"קורס לקרב-מגע", בהנחיית אנשי קומנדו ישראלים. אחרי שבמדינות סקנדיבניה והולנד כבר אימצו את תורת הלחימה של חטיבת "גולני" הישראלית, לא נותר עוד מקום רב לדמיון כדי לשחזר את ניהולו של קרב פנים-אל-פנים, בנוסח ישראלי מובהק, על אדמתה של ורשה.

תאריך:  04/08/2008   |   עודכן:  06/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החותם הישראלי מוטבע בוורשה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מיליון מגורשי פולין בישראל!!
ולדימיר ולדימירוב  |  5/08/08 17:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
גרטנר: יישום מוצלח של המשרד הוירטואלי עשוי להניב פוטנציאל עסקי רב; למשרדים הווירטואליים תצורות מגוונות, אך המקרה המאפיין ביותר, הוא של אדם העובד מהבית במשך יום אחד בשבוע לפחות, ובשאר הימים בעמדה שהוקצתה לו במשרדי הארגון
אדמונד חסין
עלינו המחויבות להמשיך ולחתור לביסוס הרוב היהודי בארץ ישראל. אם נעשה זאת יחד, מאוחדים, אם נדע למקד את מאמצינו בדברים החשובים ביותר, נוכל לא רק להציל את הציוניות מאבדון, אלא גם להבטיח את שגשוגה והצלחתה
משה ניסנבוים
לפני שנמצא את עצמנו בנקודת האל-חזור, בעוד פחות משנתיים, לדברי מומחים במערכת הביטחון, עלינו פשוט לעשות מעשה. לא סנקציות לא יעילות, לא הקשבה לדעות סותרות זו את זו, אלא מעשה שישפיע בצורה ניכרת על המשך ייצור הפצצה
דני רשף
קשה לעקוב אחרי מעללי אבו מאזן מבלי להשתכנע שאבו מאזן הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לחמאס בדרכו להשתלט על החברה הפלשתינית והחמאס הכלי הטוב ביותר של אבו מאזן להנצחת הסכסוך
ד"ר רון בריימן
הסתגרותם של בוחרים פוטנציאליים בבתיהם והינזרותם ממעורבות פוליטית אינן התשובות לחיפוש מפלגה אמינה בישראל. התשובה והתקווה הן דווקא התעוררות, מעורבות ותמיכה בכוחות הציוניים ההגונים והנאמנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il